Annonsera mera del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Man blir ju ganska fundersam på hur säljare tänker och framförallt hur de formulerar sig.

Rubrik Underbar läromästare.
19årig travare - "har börjat tröttna på att gå på banan så jag känner att han skulle passa bäst som skogsmulle, sällskapshäst och lite träning på banan. " (utbildad LC hoppning LA dressyr)

Motsägelsefullt - för mig är en läromästare en häst som man kan rida "ett normalpass" men som kanske inte ska tävlas på högre nivå. Detta låter mer som en skogsmulle/promenadhäst.

Jag håller med helt. Läromästare inom travet hade jag köpt.
 
Jag håller med helt. Läromästare inom travet hade jag köpt.
Med förbehåll för att jag missförstår vad du menar: Det hade varit en lika knepig formulering om säljaren annonserat ut den som läromästare till trav, en 19-årig häst får nämligen inte ens sätta en hov på en travbana. Men jag håller oavsett helt med dig och Smulan75, en läromästare för mig är just en häst man kan träna och utbilda sig själv på. Är hästen nu utbildad och utannonseras som läromästare så hade jag förväntat mig att kunna träna hyfsat regelbundet och även tävla sporadiskt, om än inte tvunget hårt och/eller på hög nivå. Inte främst mulla i skogen på en häst som tröttnat på ridbanan.
 
Med förbehåll för att jag missförstår vad du menar: Det hade varit en lika knepig formulering om säljaren annonserat ut den som läromästare till trav, en 19-årig häst får nämligen inte ens sätta en hov på en travbana. Men jag håller oavsett helt med dig och Smulan75, en läromästare för mig är just en häst man kan träna och utbilda sig själv på. Är hästen nu utbildad och utannonseras som läromästare så hade jag förväntat mig att kunna träna hyfsat regelbundet och även tävla sporadiskt, om än inte tvunget hårt och/eller på hög nivå. Inte främst mulla i skogen på en häst som tröttnat på ridbanan.

Ja, om den varit i rätt ålder. Jag kan ju inget om trav så jag reserverar mig ödmjukt inför fakta. :o
 
Med förbehåll för att jag missförstår vad du menar: Det hade varit en lika knepig formulering om säljaren annonserat ut den som läromästare till trav, en 19-årig häst får nämligen inte ens sätta en hov på en travbana. Men jag håller oavsett helt med dig och Smulan75, en läromästare för mig är just en häst man kan träna och utbilda sig själv på. Är hästen nu utbildad och utannonseras som läromästare så hade jag förväntat mig att kunna träna hyfsat regelbundet och även tävla sporadiskt, om än inte tvunget hårt och/eller på hög nivå. Inte främst mulla i skogen på en häst som tröttnat på ridbanan.
Tänkte just det, oavsett hur trött hästen än är på trav så har den inte fått gå några lopp på många år. Skulle varit Malta isf, men vid 19 år så hade den antingen dragit runt på turister tills den stupar eller varit korv för länge sedan.
 
Schysst att betala bensinen!

Letar efter en lugn o trafiksäker travare. Kommer rida western o långritter där möten med olika fordon förekommer. Så det få inte va en häst med nerverna utanpå. Snäll på all vis o lätt lastad. Måste va trygg att rida på själv. Ska kunna va själv i hage/stall. Ska kunna galoppera lugnt. Original pass ska finnas. Max 1500 kr kan inte ta hem innan bete i Maj/Juni. Transporthjälp kan komma att behövas om hästen står långt från Västerås. Men betalar naturligtvis bensinen.
 
Schysst att betala bensinen!

Letar efter en lugn o trafiksäker travare. Kommer rida western o långritter där möten med olika fordon förekommer. Så det få inte va en häst med nerverna utanpå. Snäll på all vis o lätt lastad. Måste va trygg att rida på själv. Ska kunna va själv i hage/stall. Ska kunna galoppera lugnt. Original pass ska finnas. Max 1500 kr kan inte ta hem innan bete i Maj/Juni. Transporthjälp kan komma att behövas om hästen står långt från Västerås. Men betalar naturligtvis bensinen.
Wow, jag vill också ha en sån häst för 1500 kr, jag kan tänka mig att iaf bidra till transporten. :angel: :up:
 
Schysst att betala bensinen!

Letar efter en lugn o trafiksäker travare. Kommer rida western o långritter där möten med olika fordon förekommer. Så det få inte va en häst med nerverna utanpå. Snäll på all vis o lätt lastad. Måste va trygg att rida på själv. Ska kunna va själv i hage/stall. Ska kunna galoppera lugnt. Original pass ska finnas. Max 1500 kr kan inte ta hem innan bete i Maj/Juni. Transporthjälp kan komma att behövas om hästen står långt från Västerås. Men betalar naturligtvis bensinen.

Visserligen är prisnivån för fd travare låg, men normalt sett inte riktigt så låg.
Och en vbl-travare som kan "galoppera lugnt" torde vara skapligt utbildad för rasen.

Nej.

Men jag har sett fler liknande annonser - vet inte om det är samma annonsör - där man söker en trevlig, billig häst och vill ha den hemskjutsad dessutom.
Och nog för att människor kan få "akut" behov av att hitta nytt hem till sin häst men den typen av annons skulle vara den sista jag skulle svara på.
Det ser ut som en person som inte har stallplats och inte råd att ha häst, ingen möjlighet att transportera...
 
Visserligen är prisnivån för fd travare låg, men normalt sett inte riktigt så låg.
Och en vbl-travare som kan "galoppera lugnt" torde vara skapligt utbildad för rasen.

Nej.

Men jag har sett fler liknande annonser - vet inte om det är samma annonsör - där man söker en trevlig, billig häst och vill ha den hemskjutsad dessutom.
Och nog för att människor kan få "akut" behov av att hitta nytt hem till sin häst men den typen av annons skulle vara den sista jag skulle svara på.
Det ser ut som en person som inte har stallplats och inte råd att ha häst, ingen möjlighet att transportera...

Nä, det billigaste med att ha häst är ju införskaffandet. Det är sedan man går i konkurs ;)
 
Visserligen är prisnivån för fd travare låg, men normalt sett inte riktigt så låg.
Och en vbl-travare som kan "galoppera lugnt" torde vara skapligt utbildad för rasen.

Nej.

Men jag har sett fler liknande annonser - vet inte om det är samma annonsör - där man söker en trevlig, billig häst och vill ha den hemskjutsad dessutom.
Och nog för att människor kan få "akut" behov av att hitta nytt hem till sin häst men den typen av annons skulle vara den sista jag skulle svara på.
Det ser ut som en person som inte har stallplats och inte råd att ha häst, ingen möjlighet att transportera...

Det enda som saknades i annonsen var att allt utrustning skulle ingå.

Det hade varit vettigt om annonsören lagt på en nolla. Nu ser det ut precis som du skriver, någon som inte har stallplats och inte egen möjlighet att ordna med transport för hästen. Vad händer om hästen måste till klinik?
 
"Någon som har en blåögd eller speciell avelshingst (halvblod/pre/paint m.m.)? Eller någon valack eller ett sto som är till salu? Hoppas inlägget är okej "

Solklart vad som efterfrågas :up:
Undrar om det var den jag såg också, men då hade den skrivits om då 'den förra annonsen blev lite svår att förstå'.:grin:
Men det blev inte så mycket bättre då första kommentaren blev 'vad söker du egentligen?' :laugh:
Varvid annonsören återigen 'du har nog rätt, jag får nog formulera om annonsen igen'

:rofl:
 
Tycker att detta var lite underligt.
"Han har tätt mellan några tornutskott vilket, i hans fall, innebär att han inte kommer att fungera som dressyrhäst men kommer att hålla för hoppning upp till ca 1,15"
Varför fungerar han inte som dressyrhäst? Då borde han inte fungera som hopphäst heller...
 
Tycker att detta var lite underligt.
"Han har tätt mellan några tornutskott vilket, i hans fall, innebär att han inte kommer att fungera som dressyrhäst men kommer att hålla för hoppning upp till ca 1,15"
Varför fungerar han inte som dressyrhäst? Då borde han inte fungera som hopphäst heller...

Verkligen! Dressyr ger ju oftast utrymme mellan kotorna medan hoppning torde göra det motsatta.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
180
· Visningar
8 431
Senast: MJLee
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
11 12 13
Svar
255
· Visningar
6 039
Senast: Trott
·
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2
Svar
25
· Visningar
1 562
Senast: Sasse
·
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
73 74 75
Svar
1 487
· Visningar
59 848

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp