Annonsera mera del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bläddrade precis förbi en köpesannons på facebook, nu försvann den precis när jag skulle skriva det här men i stora drag gick den så här.. Har glömt nån detalj men..

"Önskas köpa häst 5-17 år, ska vara snäll och lätthanterlig i all hantering. Bör vara trafiksäker, får ha småskavanker men ska klara av normal ridning. Behöver inte vara välutbildad så länge den bara är inriden. Ej varmblod. Maxpris 2000€."

Jamen visst, snälla och lätthanterliga hästar som dessutom är trafiksäkra brukar inte vara gratis i den åldern hon letar efter.. :meh:
 
Bläddrade precis förbi en köpesannons på facebook, nu försvann den precis när jag skulle skriva det här men i stora drag gick den så här.. Har glömt nån detalj men..

"Önskas köpa häst 5-17 år, ska vara snäll och lätthanterlig i all hantering. Bör vara trafiksäker, får ha småskavanker men ska klara av normal ridning. Behöver inte vara välutbildad så länge den bara är inriden. Ej varmblod. Maxpris 2000€."

Jamen visst, snälla och lätthanterliga hästar som dessutom är trafiksäkra brukar inte vara gratis i den åldern hon letar efter.. :meh:

Inriden häst, korsning verkar vara OK, som är snäll och lätthanterlig men inte behöver vara utbildad.
Kan nog finnas en del - eftersom köparen dessutom accepterar en del "skavanker". Beroende på vad annonsören åsyftar med "normal ridning".
 
Bläddrade precis förbi en köpesannons på facebook, nu försvann den precis när jag skulle skriva det här men i stora drag gick den så här.. Har glömt nån detalj men..

"Önskas köpa häst 5-17 år, ska vara snäll och lätthanterlig i all hantering. Bör vara trafiksäker, får ha småskavanker men ska klara av normal ridning. Behöver inte vara välutbildad så länge den bara är inriden. Ej varmblod. Maxpris 2000€."

Jamen visst, snälla och lätthanterliga hästar som dessutom är trafiksäkra brukar inte vara gratis i den åldern hon letar efter.. :meh:

Tyvärr säljs ju många av vår ras så billigt även om de är helt friska, i den åldern och ganska "högt" utbildade.
 
"ardenner sto född 2002 . Kan fås betäckt med cremello halvblod om man vill få en fin korsning efter henne . Bli säkert en vacker stor voltige häst
1f604.png
"

Alrighty then.
 
Tycker att detta var lite underligt.
"Han har tätt mellan några tornutskott vilket, i hans fall, innebär att han inte kommer att fungera som dressyrhäst men kommer att hålla för hoppning upp till ca 1,15"
Varför fungerar han inte som dressyrhäst? Då borde han inte fungera som hopphäst heller...

Jag reagerade mest på att 1,15 var en väldigt specifik hinderhöjd, vad händer med hindren från 1,16 och uppåt som hästen inte klarar? :laugh:
 
Inriden häst, korsning verkar vara OK, som är snäll och lätthanterlig men inte behöver vara utbildad.
Kan nog finnas en del - eftersom köparen dessutom accepterar en del "skavanker". Beroende på vad annonsören åsyftar med "normal ridning".
Nu har jag glömt lite detaljer i annonsen men det verkade som personen letade efter ett halvblod eller kanske en finnhäst.. Svårt att hitta en vettig häst här i Finland för det priset.
 
Tyvärr säljs ju många av vår ras så billigt även om de är helt friska, i den åldern och ganska "högt" utbildade.
Måste verkligen åka över till Sverige och köpa fjording den dagen det blir aktuellt igen isåfall.. Här i Finland är de såpass ovanliga (finns ca 500 totalt) att man bara får ett föl/åring eller liknande för det priset. :o
 
Häst som inte får hoppa (pga skada) ,vidare i annonsen 'finns ridbana på skrittavstånd med bommar och hinderstöd'.

Visst man kan ju använda dom till cavaletti, men ändåå:laugh:


Och v a d är 'tränad i hästpsykologi'?:confused:
Är hästen tränad i det? Inte människan då?:angel::idea:
 
Tyvärr säljs ju många av vår ras så billigt även om de är helt friska, i den åldern och ganska "högt" utbildade.

Fast de nu aktuella annonserna kryper ju mot 30, och i vissa fall 40.
Jag har bara sett två i normalt riden ålder som ligger under 20, och där verkar det finnas skäl att ligga lågt i pris.
 
Fast de nu aktuella annonserna kryper ju mot 30, och i vissa fall 40.
Jag har bara sett två i normalt riden ålder som ligger under 20, och där verkar det finnas skäl att ligga lågt i pris.

Jo, då. Det börjar se bra ut.
Dock vet jag ju individer som jag vet vilka det är och hur bra de är som säljs för väldigt lite pengar.
 
Såg idag en annons om en häst som beskrevs som viktbärande - men på bilden ser man en frieser med låång och svankig rygg. Mja..:angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
180
· Visningar
8 473
Senast: MJLee
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
11 12 13
Svar
255
· Visningar
6 049
Senast: Trott
·
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2
Svar
25
· Visningar
1 566
Senast: Sasse
·
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
73 74 75
Svar
1 487
· Visningar
59 854

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kattbilder #9
  • Bra torrfoder

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp