Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tänker att det beror på hur hunden beter sig. Min nu tolvåriga hund (labradorblandning) skaffade min mamma när hunden var 5-6 månader. Hon hade då även katter, och räknade med att de skulle kunna fungera med varandra. Men, från dag ett var hunden extremt fixerad på katter på ett för katten inte särskilt hälsosamt sätt (jakt - extremt gnäll, kasta sig efter om katten var i famnen, genom och över grindar etc). Och, eftersom hon var så gammal var hon tillräckligt stor för att katterna inte skulle hinna eller kunna ta sig undan om man släppte dem. I slutändan fick de leva separerade, och hon har aldrig kunnat gå med katter.Visa bifogad fil 183104
Någonting säger mig att denna 5-månaders valp inte alls kräver mer motion än dagliga skogspromenader och kommer att fungera alldeles ypperligt i ett hem utan inhägnad trädgård med både barn och innekatter bara ägaren inser att den köpt en....valp?
Visa bifogad fil 183104
Någonting säger mig att denna 5-månaders valp inte alls kräver mer motion än dagliga skogspromenader och kommer att fungera alldeles ypperligt i ett hem utan inhägnad trädgård med både barn och innekatter bara ägaren inser att den köpt en....valp?
Jaaa, så är det ju såklart! Bc i korsningar väger upp alla andra rasers jaktlust/oföljsamhet?!Inga polarspetsar brukar väl vara lätta att ha lösa men eftersom mamman är BC kanske valparna magiskt får följsamheten från en sån.![]()
Det vet ju alla att har man bc i så får man en lydnadschampion automatisktJaaa, så är det ju såklart! Bc i korsningar väger upp alla andra rasers jaktlust/oföljsamhet?!
Jag vet (tyvärr!) vad det är så jag håller tystFloodle puppies! Någon som vill gissa?
Hint: it makes no sense.![]()
Flatte och pudel?Floodle puppies! Någon som vill gissa?
Hint: it makes no sense.![]()
Jag vet (tyvärr!) vad det är så jag håller tyst
I det här fallet pudel/bichon+fransk bulldog.Flatte och pudel?![]()
Aha. Jag vet inte exakt vad det är i ”renrasiga” floodles förutom fralla, men jag gissar på pudel. Jag har inte orkat sätta mig in i allt dravel de hittar påI det här fallet pudel/bichon+fransk bulldog.Alltså de här hittepånamnen blir larvigare och larvigare.
Jag skulle tro att de är som helst som är lurvigt blandat med fralla.Aha. Jag vet inte exakt vad det är i ”renrasiga” floodles förutom fralla, men jag gissar på pudel. Jag har inte orkat sätta mig in i allt dravel de hittar på
Visa bifogad fil 183254
Jag vet inte. Uppfödarna jag tänker på avlar systematiskt för färg och päls med massor av gentester för att få fram de mest ovanliga färgerna de kan komma på för att bli först i världen så jag tror att det är mer invecklat än bara en ”enkel” doodlefrallaJag skulle tro att de är som helst som är lurvigt blandat med fralla.
Jag tänkte mer på vad som generellt går under "namnet" och vad det innebar i det här fallet. Det verkar inte vara någonting hårt myntat.Jag vet inte. Uppfödarna jag tänker på avlar systematiskt för färg och päls med massor av gentester för att få fram de mest ovanliga färgerna de kan komma på för att bli först i världen så jag tror att det är mer invecklat än bara en ”enkel” doodlefralla
Och jag ifrågasätter varje gång om det verkligen är så mycket pälsvård? Jag har haft ett gäng sånahär och inte tyckt att det varit speciellt mycket med någon av dem. Ena hunden har nu ca 15 cm päls och nu börjar det bli dags att klippa om man inte vill hålla efter tovor. Och hon har riktigt tråkigt päls. En av de tråkigare jag har haft. Jag tror att det är typ 5 månader sedan hon rakades ner helt på kroppen. Undantaget är huvudet, tassar samt att jag rakade henne på bröstet för några veckor sedan när det blev blött ute.Jag kommer verkligen aldrig att förstå den här pooavelsindustrin. Som vi har lärt oss här på Buke vill folk ha en sällskapshund med MINDRE pälsvård, inte tvärtom. Det finns ju SÅ många lurviga dvärg och sällskapsraser att välja på (bland annat pudel, haha!) så varför skapa fler?
Och jag ifrågasätter varje gång om det verkligen är så mycket pälsvård? Jag har haft ett gäng sånahär och inte tyckt att det varit speciellt mycket med någon av dem. Ena hunden har nu ca 15 cm päls och nu börjar det bli dags att klippa om man inte vill hålla efter tovor. Och hon har riktigt tråkigt päls. En av de tråkigare jag har haft. Jag tror att det är typ 5 månader sedan hon rakades ner helt på kroppen. Undantaget är huvudet, tassar samt att jag rakade henne på bröstet för några veckor sedan när det blev blött ute.
Det jag hör från folk är att det är "alla". Men jag vet inte?Det verkar vara labrador/pudelblandningen? För labben har dubbelpäls och pudeln en päls som "inte fäller". Så den kombon känns sådär då labben fäller rejält när den väl fäller![]()