Annonsera mera hundar 2

Bukefalos 30 år!

Ja så förstod jag det, det var flera ur samma kull som kom hit.
Och dom hade en del trassel med sjv men allt var grönt vi koll.
Ah inte förvånad.

Konstaterar mest att 90% av den kuperade skiten som kommer hit inte ens är ordentligt tejpade samt är fult kuperade. Stör mig som fan att man inte ens gör det ordentligt om man ska utsätta djuren för det.

Nej, det är lagligt med kupering i Bosnien och det är ett land där rabies dokumenteras och följs, så hunden här lagligt. Den behöver bara ha rabiesvaccin och vänta 21 dagar, dvs vara 15 veckor för att komma hit. Den har dessutom kuperingsintyg som den ska ha.

Det går fö att registrera ändå men man kan inte göra något med den om den är olagligt kuperad, vilket tex alla hundar från Serbien är.

Oj, är det inte lagligt i Serbien? Det hade jag verkligen trott, finns en hel del kuperad boxer därifrån också.

Jag kan gissa att de menar malle, men korsad med vad? O_o
Jag kan bara anta någon typ av bullhund? Men säkert malle,ja. Roligt var det i alla fall! :D
Här är bilden:
1781628042213.webp

Två goldentikar, två och sex år, omplaceras av en länsstyrelse. Båda understimulerade, den yngre "är beroende av sin hundkompis som hon bott tillsammans med." Omplacera tillsammans eller var för sig i sådana fall?

Nu blir jag kanske extra ledsen för att jag själv har en goldentik i ungefär samma ålder, men jag har svårt att sluta tänka på den förmodligen både mänskliga och hundliga misären som behöver finnas för att två i övrigt trevliga hundar av den här rasen ska bli så ängsliga och åtminstone delvis fysiskt vanvårdade som beskrivs i annonsen.

Dagens bästa måste vara en hund som i texten beskrivs som en: "Shitsue sharpey" :D men i faktarutan av någon anledning är en English Toy Terrier.
Det är absolut den första beskrivingen som stämmer när man lyckas lista ut vilka raser de försökt stava till. 😅 Vilken märklig hund!

Visa bifogad fil 187139
Undrar om den är klippt eller om pälsen är sådär kort naturligt.. och hur mycket hud som gömmer sig där under. Otroligt märklig korsning. Kroppen är ju väldigt shih tzu men det är som de klistrat in ett helt annat huvud..

Dagens bästa måste vara en hund som i texten beskrivs som en: "Shitsue sharpey" :D men i faktarutan av någon anledning är en English Toy Terrier.
Det är absolut den första beskrivingen som stämmer när man lyckas lista ut vilka raser de försökt stava till. 😅 Vilken märklig hund!

Visa bifogad fil 187139
Bara i Storbritannien kan jag gå runt på stan och ba… var det där precis en husky-mops??? O_o Har sett alla möjliga konstiga korsningar 😅

Undrar om den är klippt eller om pälsen är sådär kort naturligt.. och hur mycket hud som gömmer sig där under. Otroligt märklig korsning. Kroppen är ju väldigt shih tzu men det är som de klistrat in ett helt annat huvud..
Visst ser den märklig ut? 😅 Jag tycker kroppen är betydligt mer rejäl än gemene shih tzu, men ja, den ser generellt ihoplimmad ut. Hyfsat sund känns den ju ändå sådär på en höft.
Jag undrar också om den är klippt eller inte! Alla bilderna var från samma tillfälle/promenad så det fanns ingenting att jämföra med och nu är annonsen borta.
Absolut en unik jycke i alla fall.

Visst ser den märklig ut? 😅 Jag tycker kroppen är betydligt mer rejäl än gemene shih tzu, men ja, den ser generellt ihoplimmad ut. Hyfsat sund känns den ju ändå sådär på en höft.
Jag undrar också om den är klippt eller inte! Alla bilderna var från samma tillfälle/promenad så det fanns ingenting att jämföra med och nu är annonsen borta.
Absolut en unik jycke i alla fall.
Ja lite grövre är den ju men tycker inte det är sådan extrem skillnad i kroppen, shih tzu är ju relativt grovt byggda. Alla vi träffat i typ släkt och vänner som bara sett vår hund på bild blir förvånade över hur pass "stor" han ändå är trots att det är en liten hund. Tror många automatiskt kopplar ihop liten med typ skör :)

Som @geting säger så verkar storbrittanien vara rätt intressant när det kommer till blandrasaveln.. 😅 här är typ allt man ser en poo-något.

Ja lite grövre är den ju men tycker inte det är sådan extrem skillnad i kroppen, shih tzu är ju relativt grovt byggda. Alla vi träffat i typ släkt och vänner som bara sett vår hund på bild blir förvånade över hur pass "stor" han ändå är trots att det är en liten hund. Tror många automatiskt kopplar ihop liten med typ skör :)

Som @geting säger så verkar storbrittanien vara rätt intressant när det kommer till blandrasaveln.. 😅 här är typ allt man ser en poo-något.
Nej inte extrem, jag vet att shih tzus inte är späda små djur (de flesta är ju kortklippta så man ser tydligt hur de ser ut) men det är något över nacke, bröst och framför allt tassar och ben som ser kralligt ut på den här hunden tycker jag. Båda raserna syns oavsett väldigt tydligt, jag tycker det är lite kul när det blir så. :D Hoppas han hittade ett trevligt hem!

De kan nog hända. 😅 Poos är dock jättevanliga här också givetvis, jag plockar ju bara ut de mer intressanta. :angel: Chihuahuor och pommar väldigt vanliga att blanda med också.

Liknande trådar

• Att skaffa hund nr2
  • Rabiesrisker Annonsera mera hundar 2
  • Klövjeväska till mindre hund.
  • En hund till?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat