Annonsera mera V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej, 20 är inte så mycket.
Men det går att få väldigt bra hästar för mindre än så. Om man inte är så petig med rasen.
Jag tänker lite som @TinyWiny. Att det är klart att det går att få en trevlig häst oavsett budget - men någonstans måste du ju lägga in. Antingen om du har kunskapen (och tiden), eller om du lägger pengarna för att någon annan har lagt kunskap och tid.

(Och nog för att unghästar kan vara trevliga de med, men det känns som att de oftast bara är trevliga om de har en kunnig ägare ...)
 
Älskar autocorrect :rofl:

Vacker 8-årig frisisk mare! Faror och rida.
Av privata skäl måste vi ge vår helt snygging
hästar! De vaccineras regelbundet och dewormed, de har fått
bra utbildning bakom dig och glad varje gång du cyklade
är!
Schysst att ge hästar till sin snygging! Och vad trevligt med hästar som blir glada varje gång man cyklar, jag skulle behöva lite pepp med det eftersom jag ogillar att cykla :up:
 
Annons där säljaren "Säljer enbart om jag får rätt information och känsla om den person som är intresserad att köpa ***** och skulle det finnas ett hem för honom i närheten kunde jag tänker mig att vara medryttare."

Smidigt, att kunna sälja hästen men ändå rida den :up:
 
Annons där säljaren "Säljer enbart om jag får rätt information och känsla om den person som är intresserad att köpa ***** och skulle det finnas ett hem för honom i närheten kunde jag tänker mig att vara medryttare."

Smidigt, att kunna sälja hästen men ändå rida den :up:
Fast det är ju ärligt. De som inte vill ha gamla ägaren hängandes i stallet och på hästen göre sig icke besvär ;)
 
Ytterligare gratisarbetare sökes :mad: :

Gillar du att borsta pyssla och fläta? Ansvarsfulla, pålitliga hästskötare sökes.

Alla under 18 år ska målsman vara med vid första träffen och vara införstådd i att det är denne som är ytterst ansvarig över sitt barn när den är hos oss, för yngre barn skall vuxen alltid vara med på gården runt hästarna äldre barn enligt ö.k med målsman.

Skjuts/bilburen då bussarna går mycket sällan, vi finns i xxx

Exempel på sysslor; Hästhantering så som, leda/promenera häst, rykta, fläta, tvätta, mocka, fodra, göra rent utrustning, hinkar och redskap hjälpa till att hålla snyggt (kratta soppa m.m)
Annat kan förekomma med inbjudan ifrån oss som äger gården men skall ej tas för givet att de sker etc motionsridning/motionskörning/NH tillsammans med oss. Hästarna står på lösdrift.

För mer info till seriösa personer som kan komma MINST 2-3 gånger i veckan pma mig oseriösa eller de som EJ kan 2-3 gånger i veckan behöver ej göra sig besvär.
 
Inte hästrelaterat, och jag klistrade in en likalydandes annons för ett par år sedan (tänkte inte på att man inte fick det). Men eftersom annonsen återkommit några gånger så kommer den här i repris. En myndighet söker en "Handläggare för arbete mot penningtvätt och finansiering av terrorism". Kan läsas på mer än ett sätt.
Den där har jag delat förut tror jag, för länge sen. Kul att de kör vidare på samma formulering ;)
 
Endel pintos nu till salu som rids med westernsadlar men inriktning är ifyllt fälttävlan :D
Konstig översatt text.. Om de nu vill sälja hästarna kan de inte ta hjälp av nån för att skriva en annons? Eller är det bluff?
 
Är det någon mer än jag som på sistone börjat se annonser på äldre hästar som skänks bort till sällskap. Något säger mig att det är foderbristen i år som gör att man inte längre vill ha kvar sin gamla obrukbara vän men man har heller inte mod nog (eller pengar) att ta beslutet själv utan vill lämpa över det på någon annan. :(
 
Vad är det med folk just nu som försöker sälja en massa begagnade prylar till överpris? O_o Tycker min facebook svämmar över av bett, träns, ryktsaker och en massa andra saker där man helt klart inte har ett hum om vettig prissättning. Gärna ska sakerna ha nån tydlig skavank (som ett gummibett med synligt hack i gummit), men för ett sånt pris att man utan vidare hade kunnat köpa ett nytt betydligt billigare bara man orkar leta ett par minuter på valfri butik online.
 
Vad är det med folk just nu som försöker sälja en massa begagnade prylar till överpris? O_o Tycker min facebook svämmar över av bett, träns, ryktsaker och en massa andra saker där man helt klart inte har ett hum om vettig prissättning. Gärna ska sakerna ha nån tydlig skavank (som ett gummibett med synligt hack i gummit), men för ett sånt pris att man utan vidare hade kunnat köpa ett nytt betydligt billigare bara man orkar leta ett par minuter på valfri butik online.

Har också sett det. Just bett, vanliga ordinära, som kostar mer än vad de tar på Börjes. Och köparen betalar frakten.
 
Inte en hästannons men jag förstår den inte riktigt. Bilden visar en Pride flagga men varför all text:confused:

Köpe men där skulle ha den föll inte måttet där jag räknade ut samt skulle sy om den såg martial skulle ha den säljer den så ligger kvar i plasten med av.
Den är..
*ALDRIG ANVÄND

1.. Jag blir ireterad som säljare inte, läser noga igenom anonsen NOGA innan svarar så vädjar läs nog i genomINNAN svarar tack.(VIKTIG INFO STÅR I ANONSEN)

DERAS BESKRIVNING OM VARAN!
Beskrivning:
Fasad panflaggan är tryckt med genomfärgat tryck.

Storlek:
40x60 cm
Material:
Polyester och plastpinne
Pinnens höjd:
75 cm

Vår pansexuella flagga är sydd runtom med dubbla rader stygn, med pan flaggan medföljer även plastpinne och fäste för uppsättning.

Tänk på att din panflagga inte bör sitta uppe i för starka vindar (typ storm).

Tvätt & förvaring:
Låt alltid din prideflagga torka helt innan du lägger undan den.
Tvättas i 30grader och hängtorkas, får ej torktumlas.

ÖVRIGT!
Direkt betalning på plats varan sänder inte via post paket ect.
Bör hämtas på plats ok ni är intresserad.
Jag äger inte KÖRKORT då kan inte heller äga någon BIL .
Så kan inte åka runt kors och tvärs.

FINNS ANAN LÖSNINGAR! 😉
Vill köpa den så kan väldigt intresserad så med in vänlihet, ect och eran underlättande lösa det med av.

Mötas upp Typ,
Kinna Resesentrum eller Landvetter Resecentrum eller Ica Landvetter .

Men INTE blir såld fram till November
Kan ta med mig den Borås Ressenrumet/tåg,buss.
Det kan jag gjöra.
OPSEVERA!
Varan ligger ute flästa sälja sidorna .

Jag blir så irrterad som säljare.
OM INTE
ÄR INTRESSERAD AV VARAN.
LÄGG AV
SKRIV
NÄSTA ECT.
VÄDJAR LÅT BLI SVARA.
DET SÅ OÄRLIGT OCH RESPEKT LÖST ECT.

Bättre nå mig via
DIREKT
Xxxxxxx
SVAR JAG INTE KAN VA
UPPTAGEN NÅGOT SMS:A
Svar inte Välkommen till backa
om ni intresserad .
OPSEVERA! Jag svarar inte dolt nummer.

Med av denna annons ligger fler platser.
FÖRST TILL KVARN.
Helst samma dag du köpare hämta varan ok inom 24 - timmar om är problem med bil ect.
Annas går den nästa köpare.
Tycker det låter som "teckenspråks-svenska", dvs en person med teckenspråk som modersmål som skriver svenska, blir lite annan grammatik osv då.
 
Vad är det med folk just nu som försöker sälja en massa begagnade prylar till överpris? O_o Tycker min facebook svämmar över av bett, träns, ryktsaker och en massa andra saker där man helt klart inte har ett hum om vettig prissättning. Gärna ska sakerna ha nån tydlig skavank (som ett gummibett med synligt hack i gummit), men för ett sånt pris att man utan vidare hade kunnat köpa ett nytt betydligt billigare bara man orkar leta ett par minuter på valfri butik online.
Något som jag blir helt fascinerad av är allt begagnat folk försöker sälja som är genomskitigt, skrynkligt och äckligt! Kan man inte bemöda sig med att fräscha upp prylarna lite i alla fall? Hur svårt kan det vara att t ex spola av ett par leriga benskydd innan man fotar dem för en annons..? :banghead:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
34 35 36
Svar
704
· Visningar
51 896
Senast: Viva
·
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
1 982
Senast: Takire
·
Hästmänniskan Jag har letat efter en lämplig medryttare en tid nu. Verkar helt omöjligt. Då har jag ändå två välridna, normalvakna och helt...
Svar
16
· Visningar
1 788
Senast: Unafraid
·
Skola & Jobb Jag har annonserat på fb om att jag söker jobb. Man brukar få konstiga svar. Ibland går det inte att få svar på frågor man har om jobbet...
Svar
2
· Visningar
590
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp