Annonsera mera V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu blir det virrigt här. Många frågetecken, bildligt och bokstavligt talat. Har bytt ut alla hästnamn mot bokstäver, men utöver det är texten intakt...

"Då kommer vi till honom m STORT H ???? sist men absolut inte minst min så vackra ????????
X ? f. 14/5-18 e. Y - Z - Å u. A ? e. B - C - D - E - F underbart vackra X ???? den här fina killen visades också fast även han växer enormt just nu och är i en växtfas så fixade även han sin visning m stor ????och fick fin bedömning högställd bra manke välformat kors normal steglängd lätt och rytmisk grovbenad 22 poäng med 7,5 på extreiör 7,5 på allm intryck 7 på alla sina gångarter och 73% men när han växt färdigt kommer gångarterna mer till sin rätt och han har dem i uppförsbacke ???? den här killen kommer bli skimmel född svart alltså säger bara wow !! Han är så vacker ?"

Haha, ja det är emojis. Hen's annonser ser alltid ut, och är formulerade på samma sätt :p
 
osis för säljaren när man annonserar ut en häst och ber intressenter att ringa eller skicka SMS, för man svarar inte på mail.
Men har glömt att sätta ut aktuellt telefonnummer.
Och inte har satt ut för- och efternamn utan endast förnamn och en medelstor svensk stad...
 
Såg en annons om en tupp som gavs bort gratis.
Resten av annonsen refererar till tuppen som "hen" utom på ett ställe. Jag undrar lite i mitt stilla sinne varför det var viktigt att kalla en tupp hen när den ändå ges bort som tupp?
Det blir smått komiskt.

"Hen finns i XXX och är trött på att bli mobbad, hen vill ha ett nytt kärleksfullt hem.
Hen är van att springa lös här på gården och kommer alltid hem när hen ska (ler).
Det är synd om honom och jag vill verkligen inte slakta utan omplacera!
Hen kostar ingenting, bara du tar väl hand och hämtar honom här på gården."
 
Såg en annons om en tupp som gavs bort gratis.
Resten av annonsen refererar till tuppen som "hen" utom på ett ställe. Jag undrar lite i mitt stilla sinne varför det var viktigt att kalla en tupp hen när den ändå ges bort som tupp?
Det blir smått komiskt.

"Hen finns i XXX och är trött på att bli mobbad, hen vill ha ett nytt kärleksfullt hem.
Hen är van att springa lös här på gården och kommer alltid hem när hen ska (ler).
Det är synd om honom och jag vill verkligen inte slakta utan omplacera!
Hen kostar ingenting, bara du tar väl hand och hämtar honom här på gården."
Han kanske heter Hen? Det hade iaf jag tyckt var humor :D
 
Skrollade förbi en medryttarannons. Hästen som sökte medryttare var ett "halvblod av äldre typ" (tänk snudd på "lätt kallblod" i typ!) på 160 cm, född tidigt 00-tal. Medryttaren fick vara max 165 cm/ 60 kg, eftersom att hästen inte var så stor och viktbärande. Vad var det för fel på den hästen (eller möjligen ägarens idéer?) kan man ju börja undra... :crazy:
 
Skrollade förbi en medryttarannons. Hästen som sökte medryttare var ett "halvblod av äldre typ" (tänk snudd på "lätt kallblod" i typ!) på 160 cm, född tidigt 00-tal. Medryttaren fick vara max 165 cm/ 60 kg, eftersom att hästen inte var så stor och viktbärande. Vad var det för fel på den hästen (eller möjligen ägarens idéer?) kan man ju börja undra... :crazy:

Min erfarenhet är att ägaren utgår från sig själv när de resonerar kring hur mycket vikt deras häst kan bära. Är man liten och nätt tycker man att 60 kilo låter jättemycket, är man mer normalbyggd är man mer realistisk.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
33 34 35
Svar
694
· Visningar
50 838
Senast: Puffindog
·
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
1 964
Senast: Takire
·
Hästmänniskan Jag har letat efter en lämplig medryttare en tid nu. Verkar helt omöjligt. Då har jag ändå två välridna, normalvakna och helt...
Svar
16
· Visningar
1 771
Senast: Unafraid
·
Skola & Jobb Jag har annonserat på fb om att jag söker jobb. Man brukar få konstiga svar. Ibland går det inte att få svar på frågor man har om jobbet...
Svar
2
· Visningar
583
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kaninskrik
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • WE-tråden
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp