Annonsera mera V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså, jag må ha liten erfarenhet av bettdjungeln och håller mig till det allra enklaste, men jag förstår verkligen inte hur det efterfrågade bettet är tänkt att se ut?

"Någon som säljer Pelham?! 12,5 allt är av intresse, men inte tvådelat, tre eller rakt :)"
 
Alltså, jag må ha liten erfarenhet av bettdjungeln och håller mig till det allra enklaste, men jag förstår verkligen inte hur det efterfrågade bettet är tänkt att se ut?

"Någon som säljer Pelham?! 12,5 allt är av intresse, men inte tvådelat, tre eller rakt :)"
Med tungfrihet?
 
Alltså, jag må ha liten erfarenhet av bettdjungeln och håller mig till det allra enklaste, men jag förstår verkligen inte hur det efterfrågade bettet är tänkt att se ut?

"Någon som säljer Pelham?! 12,5 allt är av intresse, men inte tvådelat, tre eller rakt :)"
Med tungfrihet?

Har läst texten många gånger nu 🤦🏼‍♀️
Kanske menar hon att bettet inte ska vara tvådelat, utan det ska vara tredelat eller rakt? 😅
 
Fler obetalda hästskötare önskas:

"Söker någon som vill spendera några extra timmar i veckan i stallet. Lugn och trygg person som är ambitiös och vill lära sig mer och sätter hästen i första rum.

Framför allt pyssel i stallet och med hästarna men även viss ridning erbjuds emellanåt beroende på kunskap. Kommer även att finnas möjlighet att få jobba dom från marken o hjälpa till vid inridning. I stallet kommer det finnas alla typer av hästar, åldrar o kön."
 
Fler obetalda hästskötare önskas:

"Söker någon som vill spendera några extra timmar i veckan i stallet. Lugn och trygg person som är ambitiös och vill lära sig mer och sätter hästen i första rum.

Framför allt pyssel i stallet och med hästarna men även viss ridning erbjuds emellanåt beroende på kunskap. Kommer även att finnas möjlighet att få jobba dom från marken o hjälpa till vid inridning. I stallet kommer det finnas alla typer av hästar, åldrar o kön."
Jag såg faktiskt en annons på hästnet där en människa sökte ”medryttarhäst” att pyssla med och träna lite typ horsemanship med. Storleken spelade ingen roll eftersom ridning inte var viktigt. Och hjälpa till med stallarbete kunde hon såklart. En ung vuxen. Tänkte att hon lär få massor med svar😁
 
Förövrigt många hästar det är problem med? "Går ej att lämna ensam, står ej still vid uppsittning, lugnande vid skoning mm"

En 5åring som ridits endast i paddock "skulle passa bra för de som har ridhus då hon har svårt att fokusera när det händer saker runtomkring"

Detta med att "forma sin egen unghäst" har ju ballat ur?
 
Förövrigt många hästar det är problem med? "Går ej att lämna ensam, står ej still vid uppsittning, lugnande vid skoning mm"

En 5åring som ridits endast i paddock "skulle passa bra för de som har ridhus då hon har svårt att fokusera när det händer saker runtomkring"

Detta med att "forma sin egen unghäst" har ju ballat ur?
Ny punkt på säljarens kravlista: du ska ha ridhus!🤔
Ja eller så kunde ni bara ha lärt hästen att ridas i olika miljöer?
 
Fast det är ju inget krav? Alla har inte möjligheter att träna en 5-åring i massor med olika miljöer, det kan krävas både tillgång till bil och transport.

OK, det beror förstås på var man bor och hur och var man har hästen.
Men i min värld är det ju vanligare att behöva transportera hästen TILL ridhus än att behöva transportera den för att kunna rida annat än på ridbana eller ridhus.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
34 35 36
Svar
700
· Visningar
51 563
Senast: Viva
·
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
1 979
Senast: Takire
·
Hästmänniskan Jag har letat efter en lämplig medryttare en tid nu. Verkar helt omöjligt. Då har jag ändå två välridna, normalvakna och helt...
Svar
16
· Visningar
1 784
Senast: Unafraid
·
Skola & Jobb Jag har annonserat på fb om att jag söker jobb. Man brukar få konstiga svar. Ibland går det inte att få svar på frågor man har om jobbet...
Svar
2
· Visningar
590
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Gråter du?
  • Semester.

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp