Annonsera mera V

Status
Stängd för vidare inlägg.
OK, det beror förstås på var man bor och hur och var man har hästen.
Men i min värld är det ju vanligare att behöva transportera hästen TILL ridhus än att behöva transportera den för att kunna rida annat än på ridbana eller ridhus.
För många är det nog tvärt om, de står uppstallade på anläggningar med dåligt med möjligheter att rida ut. :idea: Ett ställe ca 15 min hemifrån mig med bil är på landet, men det är jordbruksbygd och de får enbart rida på kanten av ett par fält, resten är ridförbud om de inte ska ge sig ut på en smal och kurvig väg där alla kör för fort. :crazy:
 
För många är det nog tvärt om, de står uppstallade på anläggningar med dåligt med möjligheter att rida ut. :idea: Ett ställe ca 15 min hemifrån mig med bil är på landet, men det är jordbruksbygd och de får enbart rida på kanten av ett par fält, resten är ridförbud om de inte ska ge sig ut på en smal och kurvig väg där alla kör för fort. :crazy:

Oj? Tror inte ett enda stall i "min" stad inte har möjlighet att rida ut i skogen?
Tillomed stallen inne i stan har ridvägar
 
Fast det är ju inget krav? Alla har inte möjligheter att träna en 5-åring i massor med olika miljöer, det kan krävas både tillgång till bil och transport.
Nej, kravdelen var lite ironisk med tanke på säljares långa kravlistor på köpare tidigare i tråden.
I mina ögon så ska du inte utbilda unghästar om du inte kan rida dem i olika miljöer. Unga hästar ska ridas utomhus (ut i skogen) till största del.
 
Nej, kravdelen var lite ironisk med tanke på säljares långa kravlistor på köpare tidigare i tråden.
I mina ögon så ska du inte utbilda unghästar om du inte kan rida dem i olika miljöer. Unga hästar ska ridas utomhus (ut i skogen) till största del.
Tack, jag vet mycket väl själv hur unghästar bör utbildas och hur hästar bör stallas upp, trots detta så har folk fortfarande hästar på anläggningar med ett par timmars utevistelse om de har tur, rider enbart på ridbana, byltar på dem tre täcken om ägaren fryser, överutfodrar med kraftfoder istället för ett bra hö osv. Listan kan göras lång, det är dock inget jag själv praktiserar och nu handlade det inte om mig. O_o
 
Tack, jag vet mycket väl själv hur unghästar bör utbildas och hur hästar bör stallas upp, trots detta så har folk fortfarande hästar på anläggningar med ett par timmars utevistelse om de har tur, rider enbart på ridbana, byltar på dem tre täcken om ägaren fryser, överutfodrar med kraftfoder istället för ett bra hö osv. Listan kan göras lång, det är dock inget jag själv praktiserar och nu handlade det inte om mig. O_o
Jag har inte sagt något om hur du gör? Det var bara ett svar på att det kan vara lämpligt att tänka över dessa saker innan en köper unghäst. Jag tycker inte att du (i generell form alltså inte du som person) ska ta på sig att utbilda unghästar om du inte har möjlighet att ge dem en allsidig utbildning med uteridning mm.
 
Angående att rida i skogen så finns inte skog överallt i Sverige. Jag bor på landet och jag rider ut mycket, på fält och grusvägar. Här finns ingen skog och mina hästar är aldrig ridna i skog. Men det var kanske uteridning i allmänhet som åsyftades.
Ja, rida i skogen som i att rida ut. För mig är det "rida i skogen" oavsett om där finns skog eller inte, alltså uteritt utanför bana/ridhus.
 
Under medryttarannonser söker någon hjälp endast på förmiddagar med pyssel, skötsel och mockning. Står 800:- i annonsen och man kan ju tro att det är vad ägaren betalar för hästskötseln men jag antar att det är vad man vill ha betalt.
Stallet är jättedyrt med ett fåtal små hagrutor som hästarna får turas om att stå i någon timme per dag, tror också att det ligger på hästägaren att ta ut och in.
 
Svårt att låta bli och titta på annonser, vilket gör att man märker de återkommande. En säljare sticker ut genom att priset på hästen går upp och ner. En ettårig islandshingst som är lite blyg, men söt, började på 9500 gick sen upp till 15000, tillbaka ner till 9500 ett tag och är nu ute på 19000.

Förstår att det är jobbigt att inte få sålt, och att man inte vill sänka priset mer, men höja?
 
Svårt att låta bli och titta på annonser, vilket gör att man märker de återkommande. En säljare sticker ut genom att priset på hästen går upp och ner. En ettårig islandshingst som är lite blyg, men söt, började på 9500 gick sen upp till 15000, tillbaka ner till 9500 ett tag och är nu ute på 19000.

Förstår att det är jobbigt att inte få sålt, och att man inte vill sänka priset mer, men höja?

Man kanske får en annan målgrupp med "normalt" pris jämfört med "underpris".
Underpris antyder att hästen kanske saknar korrekt pass eller liknande och att ingen då är intresserad av att köpa.

Jaså, har den stigit i pris senaste dagarna?
 
Man kanske får en annan målgrupp med "normalt" pris jämfört med "underpris".
Underpris antyder att hästen kanske saknar korrekt pass eller liknande och att ingen då är intresserad av att köpa.

Jaså, har den stigit i pris senaste dagarna?

Annonsen har dykt upp till och från sista 2 månaderna, reagerade också på att den var billig, men ska tydligen vara lite skygg.

Kan ju också vara så att lågt pris lockar tråkiga köpare som bara vill pressa priset ytterligare. Råkade ut för det när jag skulle sälja en gång, hästen var absolut billigast i sin kategori, ändå ville alla som hörde av sig pruta ytterligare. Gärna innan de sett hästen. Jag behöll honom.

Så med ett högre pris finns ju mer prutmån, om det nu är viktigt för köparen.
 
Svårt att låta bli och titta på annonser, vilket gör att man märker de återkommande. En säljare sticker ut genom att priset på hästen går upp och ner. En ettårig islandshingst som är lite blyg, men söt, började på 9500 gick sen upp till 15000, tillbaka ner till 9500 ett tag och är nu ute på 19000.

Förstår att det är jobbigt att inte få sålt, och att man inte vill sänka priset mer, men höja?

En sån häst köpte jag... Låg ute för 15000:-, sen 19000:-. När han låg ute för 12000:- så ringde jag och när hela affären var så gott som klar och pengarna skulle sättas över så säger köparen att hon nog helst vill ha 15000:- för 12000 var lite för lågt :D
Jag struntade i vilket och gav henne 15000, det var ändå ett grymt underpris, han var värd det dubbla. Men lite lustigt var det:p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
34 35 36
Svar
700
· Visningar
51 577
Senast: Viva
·
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
1 979
Senast: Takire
·
Hästmänniskan Jag har letat efter en lämplig medryttare en tid nu. Verkar helt omöjligt. Då har jag ändå två välridna, normalvakna och helt...
Svar
16
· Visningar
1 784
Senast: Unafraid
·
Skola & Jobb Jag har annonserat på fb om att jag söker jobb. Man brukar få konstiga svar. Ibland går det inte att få svar på frågor man har om jobbet...
Svar
2
· Visningar
590
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp