Annonsera mera V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ä andra sidan med tanke på hur svårt det är att öht hitta bra foder efter sommaren som var är det kanske att köpa och försöka göra det bästa av det man kan få tag på eller inte ha något foder alls? O_o
Jag skulle snarare gissa på att man upptäckt att man har för högt med socker i fodret men att man har foder. Då har man ju råd att vara kräsen.
 
:eek:
Skärmavbild 2019-01-28 kl. 10.48.55.png
 
Dagens bästa annonssvar på fejjans lantbrukssida, "Vill köpa en gödselpump till traktor". Svaret, "Köp en ny din snålkuk". :rofl:

Misstänker att den annonsen blir rena parodin innan det hela är klart. :laugh:
 
"Säljes ej till någon som ska hyra in honom någonstans, eller ha medryttare på honom, eller där hästkompisarna byts ut. Han kommer att få välja sin nya ägare."

Vet inte om jag överreagerar, men... Kan tycka att det ligger på gränsen till ohälsosamt kontrollbehov om man börjar ställa krav på vem som får rida hästen och på hur de andra hästarna på samma ställe ska ägas och hållas.

Givetvis får man ha preferenser på köpare och har rätt att välja hem fritt. Men med de kraven går man nog miste om en del bra människor.
 
"Säljes ej till någon som ska hyra in honom någonstans, eller ha medryttare på honom, eller där hästkompisarna byts ut. Han kommer att få välja sin nya ägare."

Vet inte om jag överreagerar, men... Kan tycka att det ligger på gränsen till ohälsosamt kontrollbehov om man börjar ställa krav på vem som får rida hästen och på hur de andra hästarna på samma ställe ska ägas och hållas.

Givetvis får man ha preferenser på köpare och har rätt att välja hem fritt. Men med de kraven går man nog miste om en del bra människor.
Såg den också och reagerade på det.
 
"Säljes ej till någon som ska hyra in honom någonstans, eller ha medryttare på honom, eller där hästkompisarna byts ut. Han kommer att få välja sin nya ägare."

Vet inte om jag överreagerar, men... Kan tycka att det ligger på gränsen till ohälsosamt kontrollbehov om man börjar ställa krav på vem som får rida hästen och på hur de andra hästarna på samma ställe ska ägas och hållas.

Givetvis får man ha preferenser på köpare och har rätt att välja hem fritt. Men med de kraven går man nog miste om en del bra människor.

Har man så stora kontrollbehov ska man inte sälja hästen utan lämna ut den på foder.

Antar att det menas att köparen måste ha eget stall och inte får göra sig av med de andra hästarna som kan finnas i stallet?
 
"Säljes ej till någon som ska hyra in honom någonstans, eller ha medryttare på honom, eller där hästkompisarna byts ut. Han kommer att få välja sin nya ägare."

Vet inte om jag överreagerar, men... Kan tycka att det ligger på gränsen till ohälsosamt kontrollbehov om man börjar ställa krav på vem som får rida hästen och på hur de andra hästarna på samma ställe ska ägas och hållas.

Givetvis får man ha preferenser på köpare och har rätt att välja hem fritt. Men med de kraven går man nog miste om en del bra människor.
Undrar vad som händer om man efter ett år separerar med sambon, måste sälja gården och hyra in hästen med nya kompisar och dessutom behöver en medryttare för att ha råd 🙄
 
Undrar vad som händer om man efter ett år separerar med sambon, måste sälja gården och hyra in hästen med nya kompisar och dessutom behöver en medryttare för att ha råd 🙄
Fast det kan ju vara så att hon befinner sig exakt i den situationen just nu. Och märker hur illa pållen far av det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
33 34 35
Svar
694
· Visningar
50 881
Senast: Puffindog
·
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
1 966
Senast: Takire
·
Hästmänniskan Jag har letat efter en lämplig medryttare en tid nu. Verkar helt omöjligt. Då har jag ändå två välridna, normalvakna och helt...
Svar
16
· Visningar
1 773
Senast: Unafraid
·
Skola & Jobb Jag har annonserat på fb om att jag söker jobb. Man brukar få konstiga svar. Ibland går det inte att få svar på frågor man har om jobbet...
Svar
2
· Visningar
585
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp