Annonsera mera V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag undrar om alla de som annonserar ut begagnade schabrak för 500 kr plus frakt, av ffa två populära märken, får dem sålda? De specifika schabraken går nämligen att köpa nya, för priset "två för 999 kr" på alla mässor.

Ja, men det är ju inte mässa så himla ofta och alla har heller inte möjlighet att åka på mässorna. Nypriset i e-butiken är ju 699 eller 799 kr om jag inte minns fel.
 
Ja, men det är ju inte mässa så himla ofta och alla har heller inte möjlighet att åka på mässorna. Nypriset i e-butiken är ju 699 eller 799 kr om jag inte minns fel.
Det är mässa i Göteborg, Strömsholm, Falsterbo, Elmia, Friends.
Plus att ES brukar vara med på olika clinics och ha samma erbjudande minst 1-2 gånger per år. Så ca sex gånger per år iaf. Sedan är det rea/erbjudanden ganska ofta (adventserbjudanden, black friday-hela veckan, mellandagsrea osv).
699 kr är ordinarie pris däremellan. Så om du köper ett begagnat schabrak plus 80 kr i frakt så blir det ändå inte mycket billigare än vad ett nytt kostar till ordinarie pris.
Men det är ju bra för säljarna om de kan få så bra betalt för begagnade schabrak, haha.
 
Varför säljs ens sådana bilar? Där man kan lasta en B-ponny och ingen packning?? :angel::confused:
För att folk är korkade och dumsnåla.. dvs istället för att ta ny behörighet för körkortet och köra lagligt så köper de transporter och lastbilar som har för låg max lastvikt och helt enkelt skiter i att de genom att bara lasta häst + utrustning + 1 passagerare får överlast trots att hästen hade kunnat vara laglig om den åkte i ett tomt släp och inte var överviktig..

Sen kommer ngn godtrogen okunnig stackare och köper det begagnat och fyller släpet med så mycket som det ser ut att kunna ta... osv.
 
För att folk är korkade och dumsnåla.. dvs istället för att ta ny behörighet för körkortet och köra lagligt så köper de transporter och lastbilar som har för låg max lastvikt och helt enkelt skiter i att de genom att bara lasta häst + utrustning + 1 passagerare får överlast trots att hästen hade kunnat vara laglig om den åkte i ett tomt släp och inte var överviktig..

Sen kommer ngn godtrogen okunnig stackare och köper det begagnat och fyller släpet med så mycket som det ser ut att kunna ta... osv.
Värsta jag sett var en som trodde hästsläpen mackarna hyr ut med en totalvikt på 1300 kg var lika med lastvikten, att man fick lasta 1300 kg. :crazy:
 
Hittade en annons med lite onödig information, "Hästhö, småbalar till salu. Jag kan inte hjälpa till att lasta pga skadat lillfinger på vänster hand".
Hade det gått bra om det var ett skadat finger på höger hand?? :D
Flinade lite roat när jag läste annonsen, kanske varit bättre att ha mer information om höet istället.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
33 34 35
Svar
694
· Visningar
50 687
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
1 956
Senast: Takire
·
Hästmänniskan Jag har letat efter en lämplig medryttare en tid nu. Verkar helt omöjligt. Då har jag ändå två välridna, normalvakna och helt...
Svar
16
· Visningar
1 756
Senast: Unafraid
·
Skola & Jobb Jag har annonserat på fb om att jag söker jobb. Man brukar få konstiga svar. Ibland går det inte att få svar på frågor man har om jobbet...
Svar
2
· Visningar
582
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp