Annonsera mera V

Status
Stängd för vidare inlägg.
"30000kr Halvblod
Häst är genomsnäll både att hantera och rida.
Utbildad la dressyr och hoppar mindre banor.
Är inte i träningskondition på grund av dräktigheten, lättare provridning är möjlig.

Helt trafiksäker och är snäll att rida ut på ensam och i grupp.

Häst är dräktig med en arbhingst och kommer att föla senast i september.
Har tidigare haft flera föl, och har haft lätta fölningar och varit en bra mamma.

Enligt tidigare ägare har hon haft fång, men det har funkat bra att ha henne på bete och fritillgång på hösilage efter fången.

Har även enligt tidigare ägare haft en gaffelbandsskada för tio år sedan, riden aktivt senaste halvåret, är även veterinärbesiktad där det inte syndes något på skadan.

Snäll att lasta och ha med på andra anläggningar.


Säljes till dig som vill ha en trevlig träningskompis/hobbyhäst eller till dig som vill fortsätta att ta föl på henne.

Fölet ingår i priset."
 
"30000kr Halvblod
Häst är genomsnäll både att hantera och rida.
Utbildad la dressyr och hoppar mindre banor.
Är inte i träningskondition på grund av dräktigheten, lättare provridning är möjlig.

Helt trafiksäker och är snäll att rida ut på ensam och i grupp.

Häst är dräktig med en arbhingst och kommer att föla senast i september.
Har tidigare haft flera föl, och har haft lätta fölningar och varit en bra mamma.

Enligt tidigare ägare har hon haft fång, men det har funkat bra att ha henne på bete och fritillgång på hösilage efter fången.

Har även enligt tidigare ägare haft en gaffelbandsskada för tio år sedan, riden aktivt senaste halvåret, är även veterinärbesiktad där det inte syndes något på skadan.

Snäll att lasta och ha med på andra anläggningar.


Säljes till dig som vill ha en trevlig träningskompis/hobbyhäst eller till dig som vill fortsätta att ta föl på henne.

Fölet ingår i priset."

:eek:
 
En som säljer en ridhjälm.
Avramlad med några gånger, skulle passa till den som inte rider så ofta eller inte ramlar så ofta.:banghead:
Till det fantastiska priset 200kr!

Som om man är mindre rädd om sitt huvud för att man rider mindre sällan?:cautious:
Tyvärr resonerar vissa så. Precis som vissa inte byter ut en dyr hjälm som uppenbarligen är trasig "för den var ju så dyr" :crazy: Eller som inte förstår att en tappad hjälm är en förbrukad hjälm. Jag undrar alltid om människor med sådant resonemang tror att de är odödliga, omöjliga att skada eller om de bara inte inser hur illa det kan bli.
 
"Har en hingst jag tänker erbjuda som avelshingst i år.
Har egentligen inte tänkt göra det då han har okänd stam. Men har fått väldigt mycket beröm från veterinär samt hovslagare om hans exteriör och psyke att jag borde ge han en chans.
Hanni som han kallas är en 3 årig hingst på ca 132 cm. Han har kropp som en welsh men färg och huvud som en knabstrupper.
Han har aldrig betäckt innan men har ett stort intresse för stona. Han är otroligt snäll att ha och göra med och hanteras i vanligt grimma och grimskaft.
Om det finns något intresse kommer det vara fri betäckning.
Bilder kan mejlas.
Ston får inte ha bakskor samt vara vaccinerade! "

Det låter som att annonsören är jätteschysst.

Bilden visar en häst som står i uppförsbacke i hagen, avklippt strax bakom manken, en hals som ser ut att vara 2 dm lång och huvudet dolt bakom ett flugpannband. Rubriken på annonsen är Vacker hingst.
Om man nu vill tjäna pengar på sin stamlösa hingst och bedriva buskavel så förstår jag inte varför man inte anstränger sig lite och ta en bra bild av hingsten. Eller så var syftet med bilden bara att visa färgen.
 
Det här kan man ju tycka låter rätt illa.

Vi söker ny ägare till Rivoli, vår älskade ponny.
Tvåårige Rivoli – som mäter 120 cm i mankhöjd - är en lugn och pålitlig häst som alltid står stadigt på sina ben. Han behöver inte ridas så ofta och äter minimalt. Mockningen är obefintlig och ryktning sker bara när han blir riktigt dammig. Sadel följer med på köpet.


Fast sedan ser man bilden och får ju erkänna att Rivoli ser välskött och välmående ut ändå. :D

9374204936.jpg


Ravioli , läste jag 😂
 
Fortfarande lika förvånad över mängden annonser det finns gällande de som vill köpa en snäll, okomplicerad, lättriden och lätthanterlig häst - gärna också fullt frisk och i vettig ålder, men som inte vill betala nästan något för den.

Såg en senast idag på facebook. Rasen spelade ingen roll och den fick ha småskavanker och vara lite äldre, men ändå vara fullt ridbar för skogsturer och förstås vara snäll och trevlig på alla sätt och vis. Maxpris 1300€. Good luck säger jag bara.

Det är ju de hästarna man helst inte säljer, och om man säljer dem är de dyra.
 
Fortfarande lika förvånad över mängden annonser det finns gällande de som vill köpa en snäll, okomplicerad, lättriden och lätthanterlig häst - gärna också fullt frisk och i vettig ålder, men som inte vill betala nästan något för den.

Såg en senast idag på facebook. Rasen spelade ingen roll och den fick ha småskavanker och vara lite äldre, men ändå vara fullt ridbar för skogsturer och förstås vara snäll och trevlig på alla sätt och vis. Maxpris 1300€. Good luck säger jag bara.

Det är ju de hästarna man helst inte säljer, och om man säljer dem är de dyra.

Fast många varmblodstravare passar ju in i den beskrivningen och dem kan man få för nästan ingenting.
 
Fortfarande lika förvånad över mängden annonser det finns gällande de som vill köpa en snäll, okomplicerad, lättriden och lätthanterlig häst - gärna också fullt frisk och i vettig ålder, men som inte vill betala nästan något för den.

Såg en senast idag på facebook. Rasen spelade ingen roll och den fick ha småskavanker och vara lite äldre, men ändå vara fullt ridbar för skogsturer och förstås vara snäll och trevlig på alla sätt och vis. Maxpris 1300€. Good luck säger jag bara.

Det är ju de hästarna man helst inte säljer, och om man säljer dem är de dyra.

Köpte min häst för de priset (finnhäst dock) och sålde för 3500€ efter två år
 
Fast många varmblodstravare passar ju in i den beskrivningen och dem kan man få för nästan ingenting.

Njae, men de är ju oftast direkt tagna från banan eller träning och det skulle jag nog inte kalla lättridna. Och, kanske inte heller för nybörjare eller barn.
Att de flesta är det sedan (jäkla fina hästar i psyket) så skulle iallafall inte jag sälja den för så lite.

Detta tror att @mollyphlox menar är ju de där självklara, stadiga och totalt orädda hästarna som inte bryr sig om vem som sitter på och lunkar på i alla gångarter ensamma med ryttarna i skogen och inte är rädda för något.

Jag undrar om en sådan häst, där ägaren vet vad den har, verkligen går att köpa för runt 15.000:-?
 
Gråten-i-halsen med pålagringar startade i hoppning för mindre än två veckor sedan.
"Jag köpte honom för närmre 2 år sedan i hopp om att vi skulle glänsa på tävlingsbanorna, då jag gjorde vetcheck på honom i augusti förra året, så kom det då fram att han har lindriga pålagringar båda framkotorna. Jag gav det hela en chans och behandlade honom och han blev fräsch, men tyvärr kom det fram nu vid ny vetcheck att han inte håller för hoppningen och därför kommer han säljas som triangelmärkt. "

Ger mer intryck av att man inte vill rehabilitera hästen själv.

Undrar om det inte kan vara den som svarade på min köpesannons jag hade ute?:confused:

Tyckte det hela verkade lite konstigt, hon svarade och skickade bilder, jag svarade tillbaka att jag antagligen hittat en häst, jag hade varit och provridit och hade känt att allt klickade, men att affären inte var klar då jag skulle resa bort och vi skulle göra klart allt när jag kom hem, och krasst sätt så hade ju säljaren kunnat dra sig ur, därav jag inte tagit bort annonsen. Då fick jag svar att det var tråkigt för henne, men att hästen fanns i ******* för provridning om jag ville kolla på den innan, sen ett helt utlägg om vilken underbar häst det var, och att hon inte ville sälja egentligen, men ville jag köpa så kunde hon dessutom gå ner i pris trots att det redan var bara hälften av vad jag satt som köpesumma så jag skulle ju få pengar över, annars skulle hon lägga ut annons på kvällen och han skulle bli såld direkt, så min chans skulle vara borta. Fick lite dålig magkänsla då....:cautious:

Tackade åter igen nej med förklaringen at jag hittat häst som jag ville köpa, bara att affären inte var klar eftersom jag skulle resa bort ett tag, men sa att jag har ju mejluppgifter till henne så hör av mig om det blir några ändringar. Jag trodde ju att det skulle vara klart där liksom, men sen fick jag att mejl igen att jag kunde ju passa på att provrida innan resan så kunde jag ju fundera i lugn och ro, sen kunde hon köra hem hästen till mig också så jag slapp det. Jag skulle inte ångra mig, för det var en jättebra häst!

Då kände jag verkligen att det inte var några "tårar i halsen" och supernoga vart hästen skulle hamna där inte, utan det var nog mer bråttom att bli av med.

Diskuterade detta med vännen sen då jag blev lite "störd" och hon kollade upp hästen på tävlingsdatabasen och den hade nyligen startat, plus att den tävlades ganska rejält mycket genom åren, förstår inte riktigt vart och när den hann bli behandlad, vilad, och igångsatt där? :confused::(

Fick mest ont i magen av alltihopa, verkade absolut vara en trevlig häst, bara hoppas han kom till något bra ställe.
 
På tal om begagnade hjälmar och att vara odödlig... En köpesannons på Facebook: "Önskar köpa CO-hjälm, marinblå (INTE svart!) till ett bra pris. Gör inget om den ramlats av med nån gång, jag ska bara ha den på uteritt." Så färgen och märket (där passformen dessutom är helt olika mellan en del modeller...) är viktigt, men att den ska skydda skallen är tydligen inte lika noga. Bra där!
 
På tal om begagnade hjälmar och att vara odödlig... En köpesannons på Facebook: "Önskar köpa CO-hjälm, marinblå (INTE svart!) till ett bra pris. Gör inget om den ramlats av med nån gång, jag ska bara ha den på uteritt." Så färgen och märket (där passformen dessutom är helt olika mellan en del modeller...) är viktigt, men att den ska skydda skallen är tydligen inte lika noga. Bra där!
Ja! Men det är ju så viktigt på en uteritt också, där alla ser hur matchad man är och vilket märke man har 😇
 
Undrar om det inte kan vara den som svarade på min köpesannons jag hade ute?:confused:

Tyckte det hela verkade lite konstigt, hon svarade och skickade bilder, jag svarade tillbaka att jag antagligen hittat en häst, jag hade varit och provridit och hade känt att allt klickade, men att affären inte var klar då jag skulle resa bort och vi skulle göra klart allt när jag kom hem, och krasst sätt så hade ju säljaren kunnat dra sig ur, därav jag inte tagit bort annonsen. Då fick jag svar att det var tråkigt för henne, men att hästen fanns i ******* för provridning om jag ville kolla på den innan, sen ett helt utlägg om vilken underbar häst det var, och att hon inte ville sälja egentligen, men ville jag köpa så kunde hon dessutom gå ner i pris trots att det redan var bara hälften av vad jag satt som köpesumma så jag skulle ju få pengar över, annars skulle hon lägga ut annons på kvällen och han skulle bli såld direkt, så min chans skulle vara borta. Fick lite dålig magkänsla då....:cautious:

Tackade åter igen nej med förklaringen at jag hittat häst som jag ville köpa, bara att affären inte var klar eftersom jag skulle resa bort ett tag, men sa att jag har ju mejluppgifter till henne så hör av mig om det blir några ändringar. Jag trodde ju att det skulle vara klart där liksom, men sen fick jag att mejl igen att jag kunde ju passa på att provrida innan resan så kunde jag ju fundera i lugn och ro, sen kunde hon köra hem hästen till mig också så jag slapp det. Jag skulle inte ångra mig, för det var en jättebra häst!

Då kände jag verkligen att det inte var några "tårar i halsen" och supernoga vart hästen skulle hamna där inte, utan det var nog mer bråttom att bli av med.

Diskuterade detta med vännen sen då jag blev lite "störd" och hon kollade upp hästen på tävlingsdatabasen och den hade nyligen startat, plus att den tävlades ganska rejält mycket genom åren, förstår inte riktigt vart och när den hann bli behandlad, vilad, och igångsatt där? :confused::(

Fick mest ont i magen av alltihopa, verkade absolut vara en trevlig häst, bara hoppas han kom till något bra ställe.

Har för mig att den var gul.

Den säljaren lät verkligen desperat. Finns ju ingen som helst logisk fördel för henne att du ska provrida innan du reser bort, där hon är så desperat att hon t o m tänker köra hem hästen till dig, om hästen ändå säljer sig själv så fort hon lägger ut den på annons.

Hur blev du av med henne?
 
Njae, men de är ju oftast direkt tagna från banan eller träning och det skulle jag nog inte kalla lättridna. Och, kanske inte heller för nybörjare eller barn.
Att de flesta är det sedan (jäkla fina hästar i psyket) så skulle iallafall inte jag sälja den för så lite.

Detta tror att @mollyphlox menar är ju de där självklara, stadiga och totalt orädda hästarna som inte bryr sig om vem som sitter på och lunkar på i alla gångarter ensamma med ryttarna i skogen och inte är rädda för något.

Jag undrar om en sådan häst, där ägaren vet vad den har, verkligen går att köpa för runt 15.000:-?
Jo precis. Fick intrycket av att de ville ha en bombsäker genomsnäll häst.
 
Njae, men de är ju oftast direkt tagna från banan eller träning och det skulle jag nog inte kalla lättridna. Och, kanske inte heller för nybörjare eller barn.
Att de flesta är det sedan (jäkla fina hästar i psyket) så skulle iallafall inte jag sälja den för så lite.

Detta tror att @mollyphlox menar är ju de där självklara, stadiga och totalt orädda hästarna som inte bryr sig om vem som sitter på och lunkar på i alla gångarter ensamma med ryttarna i skogen och inte är rädda för något.

Jag undrar om en sådan häst, där ägaren vet vad den har, verkligen går att köpa för runt 15.000:-?
Nog finns det även sådana travare direkt från banan. Har passat så många genomvänliga, bombsäkra starthästar under min tid i proffsstallen. Ena dagen vinna lopp på 1,12, nästa dag gå ut och promenixa i skogen med tränarens 11-åriga dotter. De flesta av mina egna starthästar vågar jag obekymrat kasta upp barn på hemma i skogen och på ridbanan.

Många har en väldigt tydlig av-och-på-knapp. Samma häst som kan vara het och galoppbenägen på banan kan ridas av vem som helst utanför banmiljö. Dock är de ju sällan utbildade eller välridna som sådana. Så är det ett av kriterierna blir det ju inte lika lät.
Men stadiga skogsmullar som kan knata rakt fram överallt i alla gångarter, det kan man absolut hitta gratis (tyvärr, väl) om man kan tänka sig travhäst. Fast det blir nog lättare om köparen själv i sådana fall ringer runt i stallarna hellre än att sitta och vänta på svar på FB eller Hästnet.
 
På tal om begagnade hjälmar och att vara odödlig... En köpesannons på Facebook: "Önskar köpa CO-hjälm, marinblå (INTE svart!) till ett bra pris. Gör inget om den ramlats av med nån gång, jag ska bara ha den på uteritt." Så färgen och märket (där passformen dessutom är helt olika mellan en del modeller...) är viktigt, men att den ska skydda skallen är tydligen inte lika noga. Bra där!
Tja, har man inte så mycket i skallen kanske det inte är så viktigt att skydda den? :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
28 29 30
Svar
586
· Visningar
40 873
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
1 917
Senast: Takire
·
Hästmänniskan Jag har letat efter en lämplig medryttare en tid nu. Verkar helt omöjligt. Då har jag ändå två välridna, normalvakna och helt...
Svar
16
· Visningar
1 665
Senast: Unafraid
·
Skola & Jobb Jag har annonserat på fb om att jag söker jobb. Man brukar få konstiga svar. Ibland går det inte att få svar på frågor man har om jobbet...
Svar
2
· Visningar
566
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Trixtråden
  • Akvarietråden IV
  • Försäkring - igen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp