Annonsera mera V

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Efwa och resten som hakar upp er på att jag skrev "gammal häst". Självklart kan hästen vara fräsch för sin ålder men oavsett behöver man ändå oftast ta hänsyn till vissa saker i jämförelse med en 7 åring tex. Jag tycker inte oavsett vilken häst det är att det är värt att betala 3000:- för att rida en häst 8 gr i månaden.
 
@Efwa och resten som hakar upp er på att jag skrev "gammal häst". Självklart kan hästen vara fräsch för sin ålder men oavsett behöver man ändå oftast ta hänsyn till vissa saker i jämförelse med en 7 åring tex. Jag tycker inte oavsett vilken häst det är att det är värt att betala 3000:- för att rida en häst 8 gr i månaden.
Vad ska man ta hänsyn till menar du ?
 
Jag såg samma annons som @Görel, den är uppstallad på Lovön, cykelavstånd till Brommaplan, mycket goda bussförbindelser och gott om ridvägar men väldigt trist stall som iaf tidigare var kollektivt och inget ridhus. Född -99 säger inget alls faktiskt, tror äldsta i WC i hoppning har varit 22?
 
@Efwa och resten som hakar upp er på att jag skrev "gammal häst". Självklart kan hästen vara fräsch för sin ålder men oavsett behöver man ändå oftast ta hänsyn till vissa saker i jämförelse med en 7 åring tex. Jag tycker inte oavsett vilken häst det är att det är värt att betala 3000:- för att rida en häst 8 gr i månaden.


Ja, eftersom det var halva annonsen du skrev ut som något att tänka på tolkar jag det som att det var en av två saker att reagera på.

Nej, det är sällan man behöver ta hänsyn till något i den åldern. Det är inte gammalt.
 
Kostar det så mkt med stallplats i Sthlm? 😳
Det är svindyrt att stå på anläggning i stockholmstrakten. Jag jobbade på en jättefin anläggning ute på Ekerö för ungefär femton år sedan och då låg kallhyran på drygt femtusen - sedan kostade ALLT extra. Strö, hö, kraft, täckesbyten, skydd, avspolning, hagmockning.... Tror inte någon där stod för under sju och ett halvt.

Det är fortfarande störtlöjligt överpris för en medryttare en gång i veckan.
 
Jag såg samma annons som @Görel, den är uppstallad på Lovön, cykelavstånd till Brommaplan, mycket goda bussförbindelser och gott om ridvägar men väldigt trist stall som iaf tidigare var kollektivt och inget ridhus. Född -99 säger inget alls faktiskt, tror äldsta i WC i hoppning har varit 22?

Dom har ett nybyggt ridhus nu.
 
Vad ska man ta hänsyn till menar du ?

Det är väl ganska självklara saker. Som tex är en äldre häst oftast är stelare i kroppen än en 7-åring, behöver värmas upp längre, kanske inte kan hoppa några större hinder längre, inte kan ridas hårdare pass osvosv. Listan kan göras lång på vad som skiljer en yngre häst mot en äldre.
Fast nä, hästen ålder har väl inte med saken att göra.
MIn är född -97 och lika fin att rida som när han var 10. I hans fall är det alltid ryttarna som är sämre än vad han är (inklusive mig).

Fast jo det har det. För mig. Att det inte har det för dig är ju din åsikt eller hur? Det finns tusen olika historier om hästar som är fräscha för sin ålder men jag hade fortfarande inte betalt 3000:- för att rida en 20 årig häst 8 gr i månaden.
 
Det är svindyrt att stå på anläggning i stockholmstrakten. Jag jobbade på en jättefin anläggning ute på Ekerö för ungefär femton år sedan och då låg kallhyran på drygt femtusen - sedan kostade ALLT extra. Strö, hö, kraft, täckesbyten, skydd, avspolning, hagmockning.... Tror inte någon där stod för under sju och ett halvt.

Det är fortfarande störtlöjligt överpris för en medryttare en gång i veckan.

Glad att jag bor i Skåne dådå 😝
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
33 34 35
Svar
694
· Visningar
51 031
Senast: Puffindog
·
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
1 974
Senast: Takire
·
Hästmänniskan Jag har letat efter en lämplig medryttare en tid nu. Verkar helt omöjligt. Då har jag ändå två välridna, normalvakna och helt...
Svar
16
· Visningar
1 779
Senast: Unafraid
·
Skola & Jobb Jag har annonserat på fb om att jag söker jobb. Man brukar få konstiga svar. Ibland går det inte att få svar på frågor man har om jobbet...
Svar
2
· Visningar
589
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vi som pluggar del VII
  • Köpa hus
  • Svensk politik nr 3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp