Annonsera mera V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Absolut, men om de inte har några pengar så blir det vi (skattebetalarna) som får betala istället i slutändan.
Jag är medveten om det, men jag blir lite trött på djursamlare som inte tar hand om sina djur och tycker att de gott borde betala för sig. (Eller ta väl hand om sina djur från första början för att undvika att få djuren omhändertagna.)
 
Jag är medveten om det, men jag blir lite trött på djursamlare som inte tar hand om sina djur och tycker att de gott borde betala för sig. (Eller ta väl hand om sina djur från första början för att undvika att få djuren omhändertagna.)

Absolut, men även om djuren säljs så brukar det blir rätt feta fakturor för dem att betala ändå. I den bästa av världar är det såklart bättre att de betalar för sig, men här måste ju djuren komma först, och då är det inte vettigt att sälja vidare så gamla djur.

Sen är det lite synd att kategoriskt uttala sig om människor som inte tar hand om sina djur som om de vore hemska personer. Ofta ligger det svår psykisk ohälsa bakom och ofta missbruksproblematik. Inte som att det ursäktar problemet, men i verkligenheten är det få Cruella de Ville och fler sorgliga fall där ingen är vinnare.
 
Absolut, men även om djuren säljs så brukar det blir rätt feta fakturor för dem att betala ändå. I den bästa av världar är det såklart bättre att de betalar för sig, men här måste ju djuren komma först, och då är det inte vettigt att sälja vidare så gamla djur.

Sen är det lite synd att kategoriskt uttala sig om människor som inte tar hand om sina djur som om de vore hemska personer. Ofta ligger det svår psykisk ohälsa bakom och ofta missbruksproblematik. Inte som att det ursäktar problemet, men i verkligenheten är det få Cruella de Ville och fler sorgliga fall där ingen är vinnare.
I tidigare inlägg så skrev jag att jag också anser det är bättre att avliva än att sälja såpass gamla djur.

Sen ska det väl ganska mycket till innan LS hämtar någons djur?
 
Nä det förstår jag, men jag tycker fortfarande att de borde betala för sig.
Det gör dom ju om det finns pengar. Försäljningen är ju oftast en piss i havet jämfört med vad djuren kostat i vård under processen.

Men visst, jag håller helt med om att det många gånger hade varit bättre med avlivning.
 
Annons från säljsida på internet:

Först ett foto på en säng med knövligt täcke och på det en elgitarr. Eller en bit av en elgitarr, hela halsen rymdes lixom inte på bilden. Inte rumpan på elgitarren heller. Men mittbiten syns bra. Sen texten i fet stil:

Elgitarr användarvänlig mycket enkel att sälja. 500 kr.
Och brevid priset, under ett rött kryss, och i mindre stil: 650 kr,
 
:D

27194
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
33 34 35
Svar
694
· Visningar
50 823
Senast: Puffindog
·
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
1 964
Senast: Takire
·
Hästmänniskan Jag har letat efter en lämplig medryttare en tid nu. Verkar helt omöjligt. Då har jag ändå två välridna, normalvakna och helt...
Svar
16
· Visningar
1 769
Senast: Unafraid
·
Skola & Jobb Jag har annonserat på fb om att jag söker jobb. Man brukar få konstiga svar. Ibland går det inte att få svar på frågor man har om jobbet...
Svar
2
· Visningar
583
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Åka långt tåg med katt
  • Valp 2023 -den andra
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp