Annonsera mera V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tycker det är en aning irriterande när man har en medryttarannons ute där det klart och tydligt står att man måste ha bil då det inte går kollektivtrafik till stallet och folk utan bil ändå hör av sig. Hoppas de på att jag ska flytta hästen till ett annat stall för deras skull eller varför hör de av sig..?
Märkligt iallafall.
 
På ämnet: Någon med erfarenhet av unghästar och skolning och som är sugen på att vara fodervärd i prick ett år åt en outbildad galoppör som du ska utbilda i både dressyr och hoppning? Glömde jag att nämna att du som fodervärd ska betala ägaren för att du får låna hästen? :angel:
 
På ämnet: Någon med erfarenhet av unghästar och skolning och som är sugen på att vara fodervärd i prick ett år åt en outbildad galoppör som du ska utbilda i både dressyr och hoppning? Glömde jag att nämna att du som fodervärd ska betala ägaren för att du får låna hästen? :angel:

Tänkte precis lägga in den här :p
Gillar även att annonsen var prydd med rätt många bilder, men att ingen av dem gav någon riktig hum om hur hästen faktiskt ser ut.
Undrar om hen kommer få mycket napp :angel:
 
Tycker det är en aning irriterande när man har en medryttarannons ute där det klart och tydligt står att man måste ha bil då det inte går kollektivtrafik till stallet och folk utan bil ändå hör av sig. Hoppas de på att jag ska flytta hästen till ett annat stall för deras skull eller varför hör de av sig..?
Märkligt iallafall.
Jag har fått sådana svar där det efter lite mailande kom fram att den presumtive medryttaren utgick ifrån att jag skulle hämta hen :banghead:
 
Såg en annons på FB om en tjej som kunde komma ut och ta bort snoppstenar på ens häst för 500 kr. Hon skrev i kommentaren att hon riskerade sparkar när hon gjorde det. Hon var visst väldigt bra på det och hade en egen teknik..
Hur kommer man ens på att man ska åka runt till olika stall och gräva i okända hästars skap..? Sjukt skumt.
 
Såg en annons på FB om en tjej som kunde komma ut och ta bort snoppstenar på ens häst för 500 kr. Hon skrev i kommentaren att hon riskerade sparkar när hon gjorde det. Hon var visst väldigt bra på det och hade en egen teknik..
Hur kommer man ens på att man ska åka runt till olika stall och gräva i okända hästars skap..? Sjukt skumt.

Haha, alltså? Det låter sjukt skumt. Skulle ngn av mina behöva hjälp att få bort hade jag nog hellre använt veterinär för det..
 
Såg en annons på FB om en tjej som kunde komma ut och ta bort snoppstenar på ens häst för 500 kr. Hon skrev i kommentaren att hon riskerade sparkar när hon gjorde det. Hon var visst väldigt bra på det och hade en egen teknik..
Hur kommer man ens på att man ska åka runt till olika stall och gräva i okända hästars skap..? Sjukt skumt.

Det finns en tjej som kommer till mitt område här i UK då och då som försörjer sig på det, hon verkar få mängder med jobb och kallas the bean queen.
 
Tänkte precis lägga in den här :p
Gillar även att annonsen var prydd med rätt många bilder, men att ingen av dem gav någon riktig hum om hur hästen faktiskt ser ut.
Undrar om hen kommer få mycket napp :angel:
Tänkte inte ens på bilderna, men ja, det var ju fina porträtt och betesbilder tagna snett framifrån :D
Tyckte tonen i annonsen var lite jobbig också. Mycket versaler och krav och SKA och MÅSTE. Kan vara jag som bara är överdrivet känslig men jag tycker alltid det känns som annonsören skriker på mig som läser :p
 
När jag söker efter begagnade ifor williams hästsläp hittar jag jättebilliga på Ci##b###d. Ska finnas både i Stockholm och Göteborg. Första tanken är bluff . Är det någon som har varit i kontakt med sådana säljare?
 
"Söker skötare! Kostar dig inget förutom godis i form av morötter till hästen 😁

2 dagar i veckan.

Gullig och väldigt snäll valack på 13 år, Storhäst.

Står just nu på boxvila pga skada, söker en orädd tjej/kille +18år som vill komma och pyssla/mocka och ev korta promenader(5min) Då han står på box är lite brötig och väldigt vaken, söker därför någon som är orädd men som inte har något behov av att rida :)"

Alltså, jag vet inte. Jag tycker att det är väl fräckt att försöka hitta någon som endast ska mocka och klappa hästen och kaaanske gå tio meter runt stallplanen.
Jag hade ärligt talat inte ens köpt morötter för det upplägget.
 
"Söker skötare! Kostar dig inget förutom godis i form av morötter till hästen 😁

2 dagar i veckan.

Gullig och väldigt snäll valack på 13 år, Storhäst.

Står just nu på boxvila pga skada, söker en orädd tjej/kille +18år som vill komma och pyssla/mocka och ev korta promenader(5min) Då han står på box är lite brötig och väldigt vaken, söker därför någon som är orädd men som inte har något behov av att rida :)"

Alltså, jag vet inte. Jag tycker att det är väl fräckt att försöka hitta någon som endast ska mocka och klappa hästen och kaaanske gå tio meter runt stallplanen.
Jag hade ärligt talat inte ens köpt morötter för det upplägget.
Tror i stället tvärt om att många skulle uppskatta att bara komma och "stallpyssla" bara det är lätt att ta sig dit. Sen skulle jag själv aldrig i livet våga släppa ut en häst på boxvila på promenader med en okänd människa jag inte visste hästkunskaperna hos. Men pysslandet kan säkert upplevas som någonting positivt för både hästen och en eventuellt uttråkad person som slutat rida men saknar hästarna.

Jag har själv en bekant som haft problem med utbrändhet som kommer ut ibland och bara pysslar lite med hästarna, sitter och fikar i hagen och tittar på hästarna eller sitter i stallet och lyssnar på när dom äter. Hon vill inte rida men tycker att det är terapeutiskt att vara i stallet.
 
"Söker skötare! Kostar dig inget förutom godis i form av morötter till hästen 😁

2 dagar i veckan.

Gullig och väldigt snäll valack på 13 år, Storhäst.

Står just nu på boxvila pga skada, söker en orädd tjej/kille +18år som vill komma och pyssla/mocka och ev korta promenader(5min) Då han står på box är lite brötig och väldigt vaken, söker därför någon som är orädd men som inte har något behov av att rida :)"

Alltså, jag vet inte. Jag tycker att det är väl fräckt att försöka hitta någon som endast ska mocka och klappa hästen och kaaanske gå tio meter runt stallplanen.
Jag hade ärligt talat inte ens köpt morötter för det upplägget.
En person jag känner hade precis det upplägget på hennes sto som var triangelmärkt och dessutom dräktig. Hon hittade en superbra kvinna som ville "andas häst" men var för fel för att rida. Kan nog absolut funka, men det gäller ju att hitta rätt person, och inte kräva något betalt.
 
"Söker skötare! Kostar dig inget förutom godis i form av morötter till hästen 😁

2 dagar i veckan.

Gullig och väldigt snäll valack på 13 år, Storhäst.

Står just nu på boxvila pga skada, söker en orädd tjej/kille +18år som vill komma och pyssla/mocka och ev korta promenader(5min) Då han står på box är lite brötig och väldigt vaken, söker därför någon som är orädd men som inte har något behov av att rida :)"

Alltså, jag vet inte. Jag tycker att det är väl fräckt att försöka hitta någon som endast ska mocka och klappa hästen och kaaanske gå tio meter runt stallplanen.
Jag hade ärligt talat inte ens köpt morötter för det upplägget.
Kan säkert fungera, jag vet ett par människor som av hälsoskäl inte kan rida, men är och pysslar i stall någon dag i veckan för atmosfärens och avkopplingens skull.

Men här stör jag mig främst på formuleringen "kostar dig inget förutom...". Liksom, nej, om jag bara ska mocka och borsta på din häst för att du inte hinner/vill, så förväntar jag mig kallt att det inte kostar mig något. Borde inte behöva nämnas. Tycker jag.
Om jag hade sökt den hjälpen till någon av våra hästar så hade jag varit den som erbjudit betalning.
 
Kan säkert fungera, jag vet ett par människor som av hälsoskäl inte kan rida, men är och pysslar i stall någon dag i veckan för atmosfärens och avkopplingens skull.

Men här stör jag mig främst på formuleringen "kostar dig inget förutom...". Liksom, nej, om jag bara ska mocka och borsta på din häst för att du inte hinner/vill, så förväntar jag mig kallt att det inte kostar mig något. Borde inte behöva nämnas. Tycker jag.
Om jag hade sökt den hjälpen till någon av våra hästar så hade jag varit den som erbjudit betalning.
Men ja! Jag förstår att det säkert finns folk som kan tänka sig bara vara i stallet och hålla på med hästar men i det här fallet står hästen på boxvila och möjligheterna att göra så mycket mer än mocka är ju tämligen begränsade, det hade varit en annan sak om man hade kunnat gå promenader, tömköra eller vad som helst. Här handlar det ju bara om oavlönat arbete och jag tycker precis som du, jag tycker att ägaren borde betala för den hjälpen.
 
"Söker skötare! Kostar dig inget förutom godis i form av morötter till hästen 😁

2 dagar i veckan.

Gullig och väldigt snäll valack på 13 år, Storhäst.

Står just nu på boxvila pga skada, söker en orädd tjej/kille +18år som vill komma och pyssla/mocka och ev korta promenader(5min) Då han står på box är lite brötig och väldigt vaken, söker därför någon som är orädd men som inte har något behov av att rida :)"

Alltså, jag vet inte. Jag tycker att det är väl fräckt att försöka hitta någon som endast ska mocka och klappa hästen och kaaanske gå tio meter runt stallplanen.
Jag hade ärligt talat inte ens köpt morötter för det upplägget.

Förstår att vissa kanske bara vill få vara i stall, ta hand om en häst å mysa men inte rida. Dock verkar det väl som en svårhanterad häst?, söker orädd tjej/kille till vaken och brötig häst på boxvila. Låter inte för mig som en mysig häst å pyssla med, inte heller så terapeutiskt 😅🤔
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
32 33 34
Svar
667
· Visningar
46 471
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
1 932
Senast: Takire
·
Hästmänniskan Jag har letat efter en lämplig medryttare en tid nu. Verkar helt omöjligt. Då har jag ändå två välridna, normalvakna och helt...
Svar
16
· Visningar
1 720
Senast: Unafraid
·
Skola & Jobb Jag har annonserat på fb om att jag söker jobb. Man brukar få konstiga svar. Ibland går det inte att få svar på frågor man har om jobbet...
Svar
2
· Visningar
571
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Dejtingtråden del 37
  • Barn och djur
  • Hat

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp