Annonsera mera V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är det inte lite väl hårt skrivet? Det står ingenstans att de ska lämna valpen vind för våg i stugan, klart det blir jobbigare med en vardag och en valp men förhoppningsvis har @Bonica situationen klar för sig redan innan valpköpet.
Nä men det är nästan samma princip. Skaffa en söt liten valp medans det är sommar och man bor på landet. Sen när man flyttar hem och inser att det är mer jobb då vill man inte längre ha hunden utan gör sig av med den. Fast det är ju en vanlig företeelse om man tittar på blocket
 
Någon söker en häst som är garanterat trygg, lugn och snäll i alla situationer och miljöer, även när ryttaren blir rädd, då hon enligt egen utsago är nybörjare och "inte kan så mycket om hästar och ridning". Hon har tydligen också ramlat av sin nuvarande häst fler gånger (såklart en stackars gammal travare :cry:) och nu blivit rädd för att rida.

Tror inte att man behöver vara en erfaren och jättetrygg ryttare för att bli en bra hästägare.
Men med just sådana här förutsättningar kan jag inte låta bli att undra varför man prompt ska köpa en till egen häst, när det är bättre att gå på ridskola eller rida hos någon annan i några år först. Särskilt som annonsören skriver att hon har många släktingar och vänner som haft hästar hela livet.
Det känns inte som om det här kommer sluta bra för häst eller ryttare. Men jag hoppas jag har fel.
 
Varför detta kladdande på säljes-bilder?
FB_IMG_1565961649616.jpg

Var flera såna bilder i annonsen, med hjärtan i olika färger. Förstår det inte!
 
Följande från blocket.....
Jättefin mindre sadel i nyskick.
Köpt för att ha som kuriosa.
Den är inte jättestor, men den är otroligt fin.
Jag kan väldigt lite om detta men vore kul om den kom till användning.
Pris 1100 kr

Alltså det är bild på den och den är väldigt sliten och duger säkert inte mer än till kuriosa.
Att få den till väldigt fin begriper jag inte, dessutom priset haha.
 
”För tre år sedan drabbades min lilla ponny av en mildare stroke. Han repade sig bra efter denna, men har vid något tillfälle i efterhand fått TIAattacker. När detta skett blir han förvirrad och kan inte riktigt orientera sig.”

Vill nästan köpa bara för att avliva stackaren...
 
En familj vill köpa häst. Den ska vara normalstor, max 12 år, inriden och trevlig och välhanterad osv. Kapacitet för att gå 135 och hoppa bra. Priset de vill ge? Max 80.000.
Jag ska erkänna att jag inte är nåt proffs på prissättning direkt men min erfarenhet säger att den budgeten inte lär räcka om de inte är intresserade av riktiga projekt (och det verkar de inte vara) 🤔
 
Så skulle det kunna vara. Men om man ska sälja luvor, som den annonsen var, varför inte bara ta bild på luvan?
Hon har kanske bara bilder på luvorna när dom sitter på?
På Instagram finns dom utan kladd.

Facebook tillåter inte att man skriver häst eller får eller andra djur i annonser eller har bilder på dom. Därför så kladdas det på bilder och skrivs tex f*rskinnspadd
 
Hon har kanske bara bilder på luvorna när dom sitter på?
På Instagram finns dom utan kladd.

Facebook tillåter inte att man skriver häst eller får eller andra djur i annonser eller har bilder på dom. Därför så kladdas det på bilder och skrivs tex f*rskinnspadd

Tja, jag har lagt ut annonser utan problem så uppenbarligen går det.
Och jag tycker, min högst personliga åsikt, att om man ska sälja en vara får man bemöda sig med att ta bra och seriösa produktbilder
 
Tja, jag har lagt ut annonser utan problem så uppenbarligen går det.
Och jag tycker, min högst personliga åsikt, att om man ska sälja en vara får man bemöda sig med att ta bra och seriösa produktbilder
Det går att komma runt, ibland.
Men många blir stoppade.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
33 34 35
Svar
694
· Visningar
50 892
Senast: Puffindog
·
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
1 967
Senast: Takire
·
Hästmänniskan Jag har letat efter en lämplig medryttare en tid nu. Verkar helt omöjligt. Då har jag ändå två välridna, normalvakna och helt...
Svar
16
· Visningar
1 773
Senast: Unafraid
·
Skola & Jobb Jag har annonserat på fb om att jag söker jobb. Man brukar få konstiga svar. Ibland går det inte att få svar på frågor man har om jobbet...
Svar
2
· Visningar
585
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp