Annonsera mera VII

Det är så himla störigt när man inte hittar annonserna som beskrivs i tråden. Skulle önska att det fanns specifika fraser att söka på.
 
Alltså, hur hänger det ihop med gårdar dimension? Nu finns det ett ställe till salu i Skåne för ca 17 miljoner kronor. Gården har allt, och boplatser för 17 hästar.

Men, marken utgörs av 2,8 hektar.

Skickas alla hästar på bete sommartid?
:idea: :confused:
Jag har 1,4 hektar och har då tillgång till ytterligare två hagar på knappt två hektar som sommarbete. 2 hästar!
 
Alltså, hur hänger det ihop med gårdar dimension? Nu finns det ett ställe till salu i Skåne för ca 17 miljoner kronor. Gården har allt, och boplatser för 17 hästar.

Men, marken utgörs av 2,8 hektar.

Skickas alla hästar på bete sommartid?
:idea: :confused:
Såg den också och tänkte samma sak! Och funderade på att fråga Buke hur man tänkt 😂
 
Det är en person som erbjuder gratis stallplats till en veterinär :banghead: hen verkar vilja ha gratis vetrinärvård :banghead:
Låter mycket suspekt. Varför vill man inte betala för sig?

Jag har själv stått uppstallad gratis mot att jag "hjälper till", (dock ej som veterinär), och det dröjde inte länge innan jag kände mig utnyttjad.

Den typen av överenskommelser kräver mycket mer än bara att man är "goda vänner och löser det", lärde jag mig.

Sorry för OT, men jag ville dela med mig. Man skall inte gå in i allt bara för att det ser ut att vara "billigt".
 
Låter mycket suspekt. Varför vill man inte betala för sig?

Jag har själv stått uppstallad gratis mot att jag "hjälper till", (dock ej som veterinär), och det dröjde inte länge innan jag kände mig utnyttjad.

Den typen av överenskommelser kräver mycket mer än bara att man är "goda vänner och löser det", lärde jag mig.

Sorry för OT, men jag ville dela med mig. Man skall inte gå in i allt bara för att det ser ut att vara "billigt".
Precis... Tvivlar på att någon veterinär nappar på det, faktiskt. Som upplagt för en jäkla massa jobb i tid och otid och när man är med sin häst vill man väl vara "ledig från jobbet". Känns ju också som om de har en massa problem om de så gärna vill ha dit en veterinär. 😅
 
Alltså, hur hänger det ihop med gårdar dimension? Nu finns det ett ställe till salu i Skåne för ca 17 miljoner kronor. Gården har allt, och boplatser för 17 hästar.

Men, marken utgörs av 2,8 hektar.

Skickas alla hästar på bete sommartid?
:idea: :confused:
Jag känner väl till stället. Det är ju täääääävlingshästar. Alla vet väl att täääävlingshästar inte kan gå ute mer än någon/några timmar om dagen så det roteras och dom skickas verkligen inte på bete. :meh:
 
Jag känner väl till stället. Det är ju täääääävlingshästar. Alla vet väl att täääävlingshästar inte kan gå ute mer än någon/några timmar om dagen så det roteras och dom skickas verkligen inte på bete. :meh:
Vi har också täääävlingshästar. På hög nivå t o m. Tack och lov får de gå på bete ändå och gå i flock ute hela dagen även när de är hemma.
 
Ständigt på tapeten..

Någon söker en ponny med väldigt specifika egenskaper (pga par-körning, gissar jag).

Och någon svarar som har en ponny som faktiskt inte alls stämmer in.

Jag blir så omåttligt provocerad 😅😂
 

Liknande trådar

Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
33 34 35
Svar
694
· Visningar
50 904
Senast: Puffindog
·
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
1 969
Senast: Takire
·
Ekonomi & Juridik Upptäckte precis att hastnet börjat ta betalt för att publicera säljesannonser. Inget direkt fel med det, men jag har tidigare haft...
2
Svar
27
· Visningar
3 447
Senast: MiniLi
·
Kläder & Bli fin Minst en till spelning med Martin och Tess ska jag på, och kan nog bli mer. 🤭 MEN, jag behöver (Villhöver!) roligare kläder ha på mig...
Svar
4
· Visningar
373
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp