Annonsera mera VII

Angående mätbing: jag är mätperson för Whippet och ig. Allt förs in i register och om en hund plötsligt krymper eller växer över en viss gräns så ska det redas ut av förbundet. Mätpersoner as namn antecknas också. Hundar måste mätas två gånger (eller en om de mäts över 24mån ålder) så man ser ju skillnad.
Det hade ju varit väldigt bra om det funkat likadant med ponnysarna!
 
För något år sedan? var det ju svenska ponnisar som inte fick komma till start i Holland? pga att de var mätte över ponny måttet.
 
Jag är inte 100 på färger men tycker mig ha läst att svarta hästar ofta är gråa i pälsen, typ älgfärgade om dom blir svarta, vilket har stämt in på dom få svarta hästarna jag själv har fått. Iaf såg en annons på ett föl vars fölpäls är väldigt ljus och i mina ögon ser det ut som att den blir mörkbrun men i rubriken skrivs det svart hingstföl 😅
 
Ett gotlandsruss på 152 cm ligger ute nu...
"Ansiktet" ser ut som på en kallblodstravare. Kanske råkat lägga in en annons under fel ras?

Det där med annonser med "fel ras" är rätt tråkigt, ibland ligger många hästar fel, vilket naturligtvis ställer till det för den som vill köpa.

Fortfarande, så läggs det in rätt många kallblodstravare bland de Nordsvenska Brukshästarna...
Kallblodstravarna blev en egen ras 1964...
 
En i mitt närområde försöker sälja en sadel.
Dom har nu sänkt priset till 2500kr. Jag skulle inte ens ge 250kr
En gammal sadel med noll stoppning ser det ut som. Den var säkert fin och dyr på sin tid men det är nog en 30 år sen
 

Bifogade filer

  • 6D8DFCD7-EF4D-41CD-9634-B77364F753AD.jpeg
    6D8DFCD7-EF4D-41CD-9634-B77364F753AD.jpeg
    131 KB · Visningar: 123
En i mitt närområde försöker sälja en sadel.
Dom har nu sänkt priset till 2500kr. Jag skulle inte ens ge 250kr
En gammal sadel med noll stoppning ser det ut som. Den var säkert fin och dyr på sin tid men det är nog en 30 år sen
När jag ser sådana annonser så undrar jag alltid om det är någon som hört talas om sadelstölder och sedan hittar en sadel billigt på loppis som de köper för att göra sig lite pengar på.
 
När jag ser sådana annonser så undrar jag alltid om det är någon som hört talas om sadelstölder och sedan hittar en sadel billigt på loppis som de köper för att göra sig lite pengar på.
I detta fallet så är det travfolk som haft en sadel till travarna men har inte haft travhästar på flera år då dom är åt det äldre hållet. Så det är troligen en sadel som barna haft när dom ridit.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
34 35 36
Svar
700
· Visningar
51 497
Senast: Viva
·
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
1 979
Senast: Takire
·
Ekonomi & Juridik Upptäckte precis att hastnet börjat ta betalt för att publicera säljesannonser. Inget direkt fel med det, men jag har tidigare haft...
2
Svar
27
· Visningar
3 483
Senast: MiniLi
·
Kläder & Bli fin Minst en till spelning med Martin och Tess ska jag på, och kan nog bli mer. 🤭 MEN, jag behöver (Villhöver!) roligare kläder ha på mig...
Svar
4
· Visningar
389
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp