Annonsera mera VII

I annons : "Han är triangelmärkt pga att ha hoppat högt och tävlat sedan unga år varför han inte ska göra det längre. Han får gärna hoppas på hobbynivå och tränas dressyr fullt ut."

Hmm, trodde triangelmärkning görs på häst som blir utdömd pga skada och att triangelmärkt häst inte får tränas?
Inte tränas för tävling.

Tränas på ett ändamålsenligt sätt för att må bra i kropp och knopp i förhållande till skadan, borde logiskt vara något försäkringbolagen står bakom. Det kan för vissa individer innefatta någon nivå av dressyr på banan.
 
Inte tränas för tävling.

Tränas på ett ändamålsenligt sätt för att må bra i kropp och knopp i förhållande till skadan, borde logiskt vara något försäkringbolagen står bakom. Det kan för vissa individer innefatta någon nivå av dressyr på banan.
Ok till viss form av träning då, men orsaken till t- märkning känns ändå minst sagt vag.
 
Fast träna är ju olika beroende på hur hög träningsnivån var innan. Jag vet en triangelmärkt häst som gick GP dressyr och blev ett monster om han inte fick jogga i ridhuset minst en gång i veckan. Hans hjärna behövde det.
Det är väl absolut okej att jogga hästen oavsett nivå den varit på innan? Det är väl mer ridning för tränare man syftar på med "träning".
 
"Tjurskalle

Extremt fin häst men väldigt lätt i baken inte bakrädd men vill gärna slåss."

Och en video på det. Jag begriper inte ens vad det är jag ser, men det ser helt sjukt ut 🤮. Tro fan unghästen är upprörd som dom håller på.
Den ser ju verkligen inte nöjd ut. Signalerar hela tiden att den inte trivs, inte konstigt att den till slut slår..
 
Är det någon som kan länka till videon? En del unghästar slår ju på grund av olika anledningar, men att kalla en häst "tjurskallen" och beskriva att den "vill slåss" är ju helt befängt.
 
Ja alltå, den har ju slaggjord på och något skumt snöre i svansen (av okänd anledning), generellt ser det rörigt ut. Om det behövs sådär mycket grejer runtomkring är hästen inte redo för vagnen ännu, jag förstår attt hon ser orolig ut. Jättesöt häst för övrigt, jag tycker att hon verkar himla bussig som inte freakar ut mer i den situationen.

De behöver ta typ tio steg tillbaka känns det som.
 
Ja alltå, den har ju slaggjord på och något skumt snöre i svansen (av okänd anledning), generellt ser det rörigt ut. Om det behövs sådär mycket grejer runtomkring är hästen inte redo för vagnen ännu, jag förstår attt hon ser orolig ut. Jättesöt häst för övrigt, jag tycker att hon verkar himla bussig som inte freakar ut mer i den situationen.

De behöver ta typ tio steg tillbaka känns det som.
Slaggjord, vad är det? Svanssnöret kände jag inte heller igen.
 
Lånar en bild:
1674255119029.png
 

Liknande trådar

Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
33 34 35
Svar
694
· Visningar
50 823
Senast: Puffindog
·
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
1 964
Senast: Takire
·
Ekonomi & Juridik Upptäckte precis att hastnet börjat ta betalt för att publicera säljesannonser. Inget direkt fel med det, men jag har tidigare haft...
2
Svar
27
· Visningar
3 442
Senast: MiniLi
·
Kläder & Bli fin Minst en till spelning med Martin och Tess ska jag på, och kan nog bli mer. 🤭 MEN, jag behöver (Villhöver!) roligare kläder ha på mig...
Svar
4
· Visningar
363
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Åka långt tåg med katt
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp