Bukefalos 28 år!

Annonsera mera VII

Intressant formulering ändå😂

Hon är jonglerad med sadel och träns och halft liggande barnbarn i sadeln.
Vem använder sina barnbarn som testryttare då man tränar unghäst? O_o
Jag ser liksom för mig en femåring liggande tvärs över sadeln på bockande unghäst... :nailbiting:
Och ja, jag känner en människa som faktiskt brukade slänga upp barn på hästarna hon red in, men det var ändå hennes egna barn, och typ 30 år sedan....
 
Vem använder sina barnbarn som testryttare då man tränar unghäst? O_o
Jag ser liksom för mig en femåring liggande tvärs över sadeln på bockande unghäst... :nailbiting:
Och ja, jag känner en människa som faktiskt brukade slänga upp barn på hästarna hon red in, men det var ändå hennes egna barn, och typ 30 år sedan....
Okunnig som köpt häst till barnbarnet och har inte koll på att det kan gå galet.
 
Ja, så långe vissa kriterier är uppfyllda som motsvarar lite mer erfarenhet- så kan man även som mindre kunnig kunna rida hästen.

Jag vet inte om det känns så nybörjarvänligt, trots allt?

:cool: :D
20231103_093059.jpg
 
En sökes-annons som söker snäll valack eller hingst med följande kvalitéer:
"Föl, unghäst eller ridbar äldre skogsmulle"

"Ska vara van vid hantering o inte flock bunden. Ska kunna ridas ut på ensam" (gäller detta även om det är ett föl?)

"Fullt frisk o inge exem, fång lr kolik."

Och
"Skulle vara snällt om man fick den hemkörd då vi inte har nån transport o ingen krok på bilen mot bensinkostnad."

Annonsören erbjuder sig att vara fodervärd och avbetala med 500 kr i månaden.

Maxpris?
"2000 kr"

Förlåt kära annonsör men nej. :stop:
 
Klippt från en annan sökes-annons som fick mig att le! :D

"Vill hitta en häst maken kan åka på. Han kan inte rida mina hästar då de behöver ridas och det kan han inte. Så det vi söker är en lugn och trevlig häst man kan åka på, som följer efter hästen före (där jag rider) vänder inte, letar inte nya vägar i bushen utan går framåt."
 
Klippt från en annan sökes-annons som fick mig att le! :D

"Vill hitta en häst maken kan åka på. Han kan inte rida mina hästar då de behöver ridas och det kan han inte. Så det vi söker är en lugn och trevlig häst man kan åka på, som följer efter hästen före (där jag rider) vänder inte, letar inte nya vägar i bushen utan går framåt."
Låter som att se söker mitt gamla kallblod. Hittade även en fodervärd till honom som hade honom som en sån häst. ❤️
 
"Men har under sina knappt två år här hos oss enbart ridits vid ett par tillfällen. Och till en början med ungdom på ryggen gick det galant på skogsturer och längre grusvägsrundor. Men sedan han kom på hur han skulle få av sina ryttare igen så har ingen av oss orkat/vågat arbeta mer med det." Hästen har varit hos nuvarande ägare i knappt två år. Annonsen nämner ingen veterinärundersökning eller liknande...

"Vi köpte honom av uppfödaren som liten och tanken var att han skulle stanna som rid och körhäst i familjen. Men på grund av jobb så känner vi att han inte får den tid och kärlek han förtjänar." Hästen är alltså född 2020.
 
"Men har under sina knappt två år här hos oss enbart ridits vid ett par tillfällen. Och till en början med ungdom på ryggen gick det galant på skogsturer och längre grusvägsrundor. Men sedan han kom på hur han skulle få av sina ryttare igen så har ingen av oss orkat/vågat arbeta mer med det." Hästen har varit hos nuvarande ägare i knappt två år. Annonsen nämner ingen veterinärundersökning eller liknande...

"Vi köpte honom av uppfödaren som liten och tanken var att han skulle stanna som rid och körhäst i familjen. Men på grund av jobb så känner vi att han inte får den tid och kärlek han förtjänar." Hästen är alltså född 2020.
Känner igen den där annonsen från när jag satt och drömde om att sadla om till att skaffa nordisar och köra timmer häromdagen. :angel: Men köpte dom verkligen hästen som liten? Den annonsen jag hittade var hästen född 2009, och om man kollar upp namnet verkar det vara rätt häst. För ja då är det ju märkligt om de haft honom i två år men köpt honom när han var ung! Då är det ju något som inte stämmer.
 
Känner igen den där annonsen från när jag satt och drömde om att sadla om till att skaffa nordisar och köra timmer häromdagen. :angel: Men köpte dom verkligen hästen som liten? Den annonsen jag hittade var hästen född 2009, och om man kollar upp namnet verkar det vara rätt häst. För ja då är det ju märkligt om de haft honom i två år men köpt honom när han var ung! Då är det ju något som inte stämmer.
Sitter också och drömmer om nordisar, även om det kanske är mer realistiskt att det händer om 5-8 år :P Kollade dock inte upp något mer än själva annonstexten. Dock är citaten från två olika annonser, borde ha specificerat det!
 
Sitter också och drömmer om nordisar, även om det kanske är mer realistiskt att det händer om 5-8 år :P Kollade dock inte upp något mer än själva annonstexten. Dock är citaten från två olika annonser, borde ha specificerat det!
Samma här! :love: Framtidsdrömmar.

Åh då förstår jag! :D
 

Liknande trådar

Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
34 35 36
Svar
712
· Visningar
53 696
Senast: geting
·
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
2 062
Senast: Takire
·
Ekonomi & Juridik Upptäckte precis att hastnet börjat ta betalt för att publicera säljesannonser. Inget direkt fel med det, men jag har tidigare haft...
2
Svar
27
· Visningar
3 530
Senast: MiniLi
·
Kläder & Bli fin Minst en till spelning med Martin och Tess ska jag på, och kan nog bli mer. 🤭 MEN, jag behöver (Villhöver!) roligare kläder ha på mig...
Svar
4
· Visningar
443
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp