Bukefalos 28 år!

Annonsera mera VII

Tänkte precis skriva detsamma. Alltså vad är det med vissa som typ tror att hästarna dör om de råkar vara ute när det är mörkt??? O_o
Det är även en fråga om säkerhet för den som ska ta in hästarna i mörkret. En arbetsmiljöfråga. Vi måste tyvärr ta in när det blir mörkt av den anledningen ( uppstallad på ridskola, kommunen äger anläggningen och fixar inte någon belysning ute vid hagarna).
 
Det är även en fråga om säkerhet för den som ska ta in hästarna i mörkret. En arbetsmiljöfråga. Vi måste tyvärr ta in när det blir mörkt av den anledningen ( uppstallad på ridskola, kommunen äger anläggningen och fixar inte någon belysning ute vid hagarna).
Bullshit. Det finns pannlampa att ta till om det är mörkt och hästar kan faktiskt (!) se i mörker. Tillochmed mycket bättre än människor.
 
Fast nej, det är ju det det inte är. Vad kan hända i mörker/med pannlampa som inte kan hända i full dagsljus menar du?
Jag tänker att pannlampan ger väldiga kontraster som hästarna kan ha svårt att anpassa sig till, det är ju känt att hästar har svårare att anpassa synen efter ljusförhållandena än vad vi människor har. Det kan skapa farliga situationer. Och ska man då inte använda pannlampa för att hästarna ska se bättre, blir det ju farligt för människan som inte kan se.
 
Fast nej, det är ju det det inte är. Vad kan hända i mörker/med pannlampa som inte kan hända i full dagsljus menar du?
Ok, då omformulerar jag. Konsekvenserna av att något händer, tex att man misslyckas vid grinden och någon/ några hästar kommer lösa, man snubblar på något (som man tex inte ser), halkar på leran, eller något annat, kan bli så mycket värre när det är mörkt. Våra hagar ligger tex nära en trafikerad väg.
 
Ja, man måste rätta sig efter vad arbetsgivaren instruerat. Sen kan man tycka att det blir för lite tid för hästarna att komma in så fort det börjar mörkna. Men om det händer en olycka i mörkret så blir det arbetsgivarens fel som tillåtit riskfyllt arbete i mörker, om det anses vara det. Kanske anses pannlampa inte vara tillräcklig åtgärd.
 
Det är även en fråga om säkerhet för den som ska ta in hästarna i mörkret. En arbetsmiljöfråga. Vi måste tyvärr ta in när det blir mörkt av den anledningen ( uppstallad på ridskola, kommunen äger anläggningen och fixar inte någon belysning ute vid hagarna).

Liknande för oss, men vi tar faktiskt in ännu tidigare, tyvärr. Det finns inte personal som kan ta in hästarna efter 16 och de måste in ett par timmar innan dess för att hinna spolas av på vintern. Det är inte lätt att pussla ihop det på en ridskola som verkligen inte har obegränsat med personal.
 
Liknande för oss, men vi tar faktiskt in ännu tidigare, tyvärr. Det finns inte personal som kan ta in hästarna efter 16 och de måste in ett par timmar innan dess för att hinna spolas av på vintern. Det är inte lätt att pussla ihop det på en ridskola som verkligen inte har obegränsat med personal.
När jag jobbade på stall med helinackordering skulle alla hästarna vara inne klockan fyra, då vi (personalen) gick hem. Lite trist men svårt att lösa på något annat sätt. Att ha till exempel en personal kvar längre eller som kom in senare skulle aldrig ha fungerat vare sig säkerhetsmässigt eller affärsmässigt för stallägaren.
Många av ägarna kom dessutom ut efter arbetet för att rida och ville gärna ha en torr, omtäckad häst.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
34 35 36
Svar
712
· Visningar
53 696
Senast: geting
·
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
2 062
Senast: Takire
·
Ekonomi & Juridik Upptäckte precis att hastnet börjat ta betalt för att publicera säljesannonser. Inget direkt fel med det, men jag har tidigare haft...
2
Svar
27
· Visningar
3 530
Senast: MiniLi
·
Kläder & Bli fin Minst en till spelning med Martin och Tess ska jag på, och kan nog bli mer. 🤭 MEN, jag behöver (Villhöver!) roligare kläder ha på mig...
Svar
4
· Visningar
443
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp