Bukefalos 28 år!

Annonsera mera VII

Jeg har jobbet i stall, og vi hadde 2 vakter. Vakt 1 med 2 personal fra 7 til 15, og vakt 2 med 1 personal fra 14.30 til 21.30. Men der hadde vi 4 slipp i løpet av dagen, dvs hestene fikk ikke mer enn 3 timer ute for det var små ruter og alt for mange hester... Det var hos en internasjonal hopprytter som også hadde rideskole og innakkordering.
Men hadde de hatt mindre antall hester så kunne de ha gått ute lenge, men da hadde de vel ikke hatt råd til å ansette personal...
 
En sökes-annons som letar efter fullblod med bra hovar (inte något som fullblod är direkt kända för).
Ska vara i "lägre prisklassen" och samtidigt: kunna ridas av barn, gilla hundar i stallet, ska vara frisk, aldrig skadad, lagom pigg, inte tittig, kunna ridas i trafik och inte ha några olater.

Det slutar aldrig fascinera mig, dessa optimister!
 
Och en till, här sökes en travare av någon anledning (prisklass kanske?) till 12-årig dotter.
"Hon inriktar sig med att vara nära med hästen och hennes favorit grej med hästar är att rida barbacka på dem och så." Samt står det att hon "rider olika längders hästar nu för tillfället."

När man är så här insatt borde man kanske köpa en fotboll till barnet istället, kan jag tycka. :angel:
 
En sökes-annons som letar efter fullblod med bra hovar (inte något som fullblod är direkt kända för).
Ska vara i "lägre prisklassen" och samtidigt: kunna ridas av barn, gilla hundar i stallet, ska vara frisk, aldrig skadad, lagom pigg, inte tittig, kunna ridas i trafik och inte ha några olater.

Det slutar aldrig fascinera mig, dessa optimister!

Aldrig skadad tycker jag är ett så spännande uttryck. Min ettåring har redan haft tre små sår (mest hud som skrapats av med nån blodsdroppe) och sen fick hon en fläskläpp efter en spark. Det är ju absolut inget hon kommer få några men av, men jag kan inte säga att hon aldrig varit skadad. Vem har haft en sån häst?
 
Aldrig skadad tycker jag är ett så spännande uttryck. Min ettåring har redan haft tre små sår (mest hud som skrapats av med nån blodsdroppe) och sen fick hon en fläskläpp efter en spark. Det är ju absolut inget hon kommer få några men av, men jag kan inte säga att hon aldrig varit skadad. Vem har haft en sån häst?
Ja, och det är ju inte nödvändigtvis en dödsdom att hästen varit skadad. Jag tycker det är som med oss människor. Vi är ju levande djur och lever man så händer det grejer. Svårt att hitta någon som levt men aldrig fått den minsta lilla skråma.
 
Aldrig skadad tycker jag är ett så spännande uttryck. Min ettåring har redan haft tre små sår (mest hud som skrapats av med nån blodsdroppe) och sen fick hon en fläskläpp efter en spark. Det är ju absolut inget hon kommer få några men av, men jag kan inte säga att hon aldrig varit skadad. Vem har haft en sån häst?
Det där stör jag mig väldigt mycket på. Min 3,5-åriga häst har varit en riktig olycksfågel, även om ingen av skadorna har påverkat hennes framtida hållbarhet. Hon är bl a sövd en gång för att provtrycka en led med lednära sår (och sen sydd och har fått en liten extra knöl där såret satt), sydd i huvudet efter att ha slagit skallen i boxdörren, haft ordentliga bandage på benen pga sårskador vid flera tillfällen, busat i en regnblöt beteshage och sträckt sig ordentligt, rullat fast i boxen och lyckats sprattla till så hon sprakade sönder både vattenkoppen och sig själv etc etc...

Unghästar är lika klumpiga som små barn! De busar och ramlar, behöver plåstras om. Kanske besöka doktorn och sy ihop något sår. Får någon "dagisbacill".

Det är jobbigt att veta att min klantskalle råkat ut för mycket, men jag vet iaf allt hon haft för sig. När jag köpte hennes mamma, fick jag höra den klassiska "aldrig sjuk eller skadad".
Kort tid efter köp, hörde en tidigare ägare av sig och berättade att hästen haft mer eller mindre kronisk kotledsinflammation på ett framben samt en senskada efter en olycka. 🥺
 
Visste inte att sadlar gjordes i ponny, com och full storlekar 😉

IMG_9304.jpeg
 
En sökes-annons som letar efter fullblod med bra hovar (inte något som fullblod är direkt kända för).
Ska vara i "lägre prisklassen" och samtidigt: kunna ridas av barn, gilla hundar i stallet, ska vara frisk, aldrig skadad, lagom pigg, inte tittig, kunna ridas i trafik och inte ha några olater.

Det slutar aldrig fascinera mig, dessa optimister!
Men det finns ett par sådana ute på anno s just nu. Ett flertal fullblod till låga priser som åtminstone låter bra på annons och med filmer som inte är helt fel heller. Jag nästan frestades att köpa en :laugh:
 
Men det finns ett par sådana ute på anno s just nu. Ett flertal fullblod till låga priser som åtminstone låter bra på annons och med filmer som inte är helt fel heller. Jag nästan frestades att köpa en :laugh:
Ja där ser man, det var inte så dumma priser! Men, jag har en känsla av att de inte riktigt hade levt upp till denna sökares förväntningar ändå. :angel:
 

Liknande trådar

Fritid Jag har bestämt mig för att försöka aälja mitt stora objektiv, inget jag vill göra men jag behöver få in pengar asap så jag måste. Det...
Svar
8
· Visningar
365
Senast: Tokyo
·
Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
59 459
Senast: Viva
·
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
2 140
Senast: Takire
·
Ekonomi & Juridik Upptäckte precis att hastnet börjat ta betalt för att publicera säljesannonser. Inget direkt fel med det, men jag har tidigare haft...
2
Svar
27
· Visningar
3 661
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldhamster ungar
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp