Annonsera mera VII

En som inte kan bestämma sig om priset 😅

100E8564-3D81-4D95-A9DB-B9FDA0A343E1.jpeg
 
En annonsör har använt sig av funktionen profilbeskrivning på Hästnet och skrivit att........ han är en vanlig person bara lite ful. Och att han inte är feg men att när det blir konflikter blir hans ansikte vitt, han börjar stamma och kroppen skakar kraftigt.
Vet inte hur det är relevant? Han har också lagt upp bilder på sig själv i annonser för det han säljer/hyr ut.
Tinder finns väl kvar?
HAHAHA! Skrattar så jag gråter 🤣
 
På finn i Norge:
Jeg hjelper til med problemer eller ville hester.

Lurer på om hen kan ta problemet med å få min far inn på 2022 tallet?
Også lurer jeg på hvor disse norske villhestene er, for så vidt jeg vet er alle hester i Norge tamme...
 
En islänning som skrittar och tältar är nu till salu. Känns som en lugn och trygg skogsmulle.

Ingår tält?🤣 undrar om den kan tänka sig att prova på husvagn :idea:
För länge sen läste jag i nån tidning där folk hade skickat in och berättat typ sina bästa semester/aktivitetstips (eller nåt liknande).
Nån hade skrivit att rida islandshäst och ungefär ”men då ska man också tälta”.
Det var inte en hästtidning så jag tror nån korrekturläsare som inte visste vad tölt var hade ändrat från tölta till tälta eftersom det handlade om reseaktiviteter.
 
”Härlig vallack med arab sällskap”
Finns på hastnet, men man blir typ beklämd när man läser anonsen :cry:
Jag brukar inte kolla så mycket på hästannonser men efter kommentarerna sökte jag upp denna. Och utöver det som skrivits här reagerade jag på att mankhöjden anges till 156 cm, och i texten tituleras den ponny. Har det kommit en ytterligare ponnykategori över 148 cm som jag missat (ridit stora storhästar i över 20 års tid).

Och sedan reagerar jag på ”plus moms”, tycker hela annonsen skriker privatperson och inte hästverksamhet. Så ”plus moms” känns bara skumt, framförallt på en sida som vänder sig till privatpersoner i första hand och där priset enligt gängse standard ska anges inklusive moms. Hur många har koll på momssatsen för hästar och kan enkelt räkna fram slutpriset inkl moms?
 
Nyligen kom det upp en häst som min bekanta provred innan annonsering. Det var trögt att få information om en tidigare skada, och säljaren var svår att få att dela med sig av fullmakt till veterinärklinik/försäkringsbolag.

I annonsen nämns inget om tidigare skador eller liknande. Istället står det bara om allt positivt.

Skador kan man såklart fråga om, men min bekant som är mer oerfaren tyckte det var jobbigt att vara så "på".

Kanske var inte tidigare skada något att orda om, men då kunde iaf säljaren varit transparent, kan man tycka.
 
'Söker en hästtransport man får dra på b-kort'

Alternativt

'Hästtransport säljes, får dras på b-kort'

🙄
Det kliar så i fingrarna varje gång 😅
Som om alla bilar är stöpta i samma form 😎
Eller hur?
Min bil får dra 1300 kg på b- kort så jag får precis dra mitt släp. Min förra bil fick dra 1200 kg vilket är svårt att hitta ett släp i vilket man dessutom får lasta en fullstor häst, vilket var orsaken till att jag bytte bil.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
32 33 34
Svar
667
· Visningar
46 583
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
1 932
Senast: Takire
·
Ekonomi & Juridik Upptäckte precis att hastnet börjat ta betalt för att publicera säljesannonser. Inget direkt fel med det, men jag har tidigare haft...
2
Svar
27
· Visningar
3 362
Senast: MiniLi
·
Kläder & Bli fin Minst en till spelning med Martin och Tess ska jag på, och kan nog bli mer. 🤭 MEN, jag behöver (Villhöver!) roligare kläder ha på mig...
Svar
4
· Visningar
295
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp