Annonsera mera VII

En som postar i en medryttargrupp. Har ett sto som man ev kan få rida på i skritt, men först ska man ta lektion för ägaren (som ägaren tar betalt för). Sen har personen en 5-åring som ska fortsätta utbildas, ”du behöver vara stridspilot som tex tävlat fälttävlan och sitter kvar trots explosiva utbrott. Ingen betalning åt något håll, du gör detta för att du älskar att hålla på med hästar”
Alltså på riktigt en sån häst får man väl se till att utbilda/motionera själv. Eller betala någon för.
Min häst är stökig i perioder (och jättesnäll, men ibland kan man gissa fel vilken dag det är) och skulle aldrig utsätta någon annan för det.
 
Alltså på riktigt en sån häst får man väl se till att utbilda/motionera själv. Eller betala någon för.
Min häst är stökig i perioder (och jättesnäll, men ibland kan man gissa fel vilken dag det är) och skulle aldrig utsätta någon annan för det.
Det verkar vara ett mönster att människan vill att någon ska hjälpa henne (skriver att hon inte har tid med stallsysslor tex) snarare än att hon får ändra om något för att få mer tid (eller pengar för att betala någon)
 
En som postar i en medryttargrupp. Har ett sto som man ev kan få rida på i skritt, men först ska man ta lektion för ägaren (som ägaren tar betalt för). Sen har personen en 5-åring som ska fortsätta utbildas, ”du behöver vara stridspilot som tex tävlat fälttävlan och sitter kvar trots explosiva utbrott. Ingen betalning åt något håll, du gör detta för att du älskar att hålla på med hästar”

Leta Kamikaze är svårt på Facebook tror jag 😆
 
Jag har en annons ute om att jag lånar ut en sällskapshäst, ett snällt sto som inte ska gå i avel, het och reaktiv i ridningen därför sällskap.

Får så mycket konstiga svar, flera som vill låna just till avel, flera som vill ha i någon sorts verksamhet, flera som undrar om det ändå inte skulle gå att ha henne till ridning (det GÅR ju, men kräver sitt, men man är ute efter något att skritta på i skogen). Någon som har en valack som inte kan gå med ston, men det kanske kan funka om han får munkpeppar?

Jag fattar att rena sällskapshästar finns det 13 på dussinet och att det inte är så lätt att hitta ett bra hem, men vore skönt om folk läste innan de svara…
 
En som postar i en medryttargrupp. Har ett sto som man ev kan få rida på i skritt, men först ska man ta lektion för ägaren (som ägaren tar betalt för). Sen har personen en 5-åring som ska fortsätta utbildas, ”du behöver vara stridspilot som tex tävlat fälttävlan och sitter kvar trots explosiva utbrott. Ingen betalning åt något håll, du gör detta för att du älskar att hålla på med hästar”
Jag skrev ett svar till liknande inlägg på FB, Jag skrev bla att sådana som hon som gör hästyrken så lågt avlönade. Ägaren blev mycket förnärmad och förstod inte alls vad jag menade….
 
En som postar i en medryttargrupp. Har ett sto som man ev kan få rida på i skritt, men först ska man ta lektion för ägaren (som ägaren tar betalt för). Sen har personen en 5-åring som ska fortsätta utbildas, ”du behöver vara stridspilot som tex tävlat fälttävlan och sitter kvar trots explosiva utbrott. Ingen betalning åt något håll, du gör detta för att du älskar att hålla på med hästar”
Jag fattar inte hur man vågar skriva såna annonser. Folk som har kunskap att faktiskt är erfarna nog att reda ut en sån häst är sällan dumma nog att göra det gratis utan försäkring.
Troligast ju att man får svar från typ Lisa på ridskolan som faktiskt klarar den piggaste hästen och kan hoppa 40 centimeter.
Borde man inte bli ersättningsskyldig om medryttaren åker av och slår ihjäl sig?
 
Jag fattar inte hur man vågar skriva såna annonser. Folk som har kunskap att faktiskt är erfarna nog att reda ut en sån häst är sällan dumma nog att göra det gratis utan försäkring.
Troligast ju att man får svar från typ Lisa på ridskolan som faktiskt klarar den piggaste hästen och kan hoppa 40 centimeter.
Borde man inte bli ersättningsskyldig om medryttaren åker av och slår ihjäl sig?
Nä det är helt galet… Personen verkar ändå selektiv med att folk ska vara erfarna och över 18, så förhoppningsvis får den inte napp alls
 
?
Alltså. Ursäkta tjusiga fotomodellen om du läser det här. De säger att hur man än vänder sig så har man rumpan bak. Men för en sekund trodde jag att hon hade rumpan fram. Tillåmed de som gjort annonsen frågar sig hur den där rumpan hamnat på framsidan...
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20230420_222502_Messenger.jpg
    Screenshot_20230420_222502_Messenger.jpg
    52,9 KB · Visningar: 322
?
Alltså. Ursäkta tjusiga fotomodellen om du läser det här. De säger att hur man än vänder sig så har man rumpan bak. Men för en sekund trodde jag att hon hade rumpan fram. Tillåmed de som gjort annonsen frågar sig hur den där rumpan hamnat på framsidan...
Man får inte precis lust att köpa de byxorna, passformen verkar inte vara helt 100 :cool:
Men kanske det är en sådan där framstjärt, som vissa envisades med att använda om snippor en gång i tiden.
 
?
Alltså. Ursäkta tjusiga fotomodellen om du läser det här. De säger att hur man än vänder sig så har man rumpan bak. Men för en sekund trodde jag att hon hade rumpan fram. Tillåmed de som gjort annonsen frågar sig hur den där rumpan hamnat på framsidan...
Jag undrar om det inte är något retuschering misstag, det ser ut som att de har retouchat hennes ansikte iallafall. Det finns en hel del märkliga bilder där man försökt ändra så att modellen ska se så "attraktiv" och smal ut som möjligt, och det blivit bara fel då det kliver över den där gränsen man känner igen en människa på. Gäller nog även skrev, eller rumpor 😅

Som den här
4f57953e6bb3f7215d000023
 
Nog för att det är lite märkligt när en hästannons är skriven som om det är hästen själv som skriver, men en husvagn?

"Hej
Jag är en husvagn av märket Hobby, årsmodell 2009. Jag heter Hobby 560 KMFE. Deluxe, om jag får be.
Människorna som köpte mig för sex år sedan har köpt båt och ägnar sig hellre åt den. Har ni hört något så dumt?!
För att de är så dumma mot mig tog jag in vatten förra året och de fick bekosta den renoveringen med massor av pengar. Gott åt dem när de inte var lika snälla mot mig som jag förtjänade.
Om ni tar hand om mig får ni en dubbelsäng som alltid står uppbäddad och en våningssäng där bak. Jag ska inte kosta er för mycket, jag kommer hellre till nån som bryr sig mer om mig än sin dumma båt. Besiktningen 2021 gick igenom utan anmärkning, va trodde ni, jag är ändå deluxe, om jag får be.
Jag ska besiktigas nu innan juli 2023, men så väl genomgången jag blev, ha, i och med fukten, så ska det vara minsta problemet"

Erkänner att jag inte fattar grejen, ska det vara kul och därigenom säljande?
 
Nog för att det är lite märkligt när en hästannons är skriven som om det är hästen själv som skriver, men en husvagn?

"Hej
Jag är en husvagn av märket Hobby, årsmodell 2009. Jag heter Hobby 560 KMFE. Deluxe, om jag får be.
Människorna som köpte mig för sex år sedan har köpt båt och ägnar sig hellre åt den. Har ni hört något så dumt?!
För att de är så dumma mot mig tog jag in vatten förra året och de fick bekosta den renoveringen med massor av pengar. Gott åt dem när de inte var lika snälla mot mig som jag förtjänade.
Om ni tar hand om mig får ni en dubbelsäng som alltid står uppbäddad och en våningssäng där bak. Jag ska inte kosta er för mycket, jag kommer hellre till nån som bryr sig mer om mig än sin dumma båt. Besiktningen 2021 gick igenom utan anmärkning, va trodde ni, jag är ändå deluxe, om jag får be.
Jag ska besiktigas nu innan juli 2023, men så väl genomgången jag blev, ha, i och med fukten, så ska det vara minsta problemet"

Erkänner att jag inte fattar grejen, ska det vara kul och därigenom säljande?
Haha ja jag blir lite sugen faktiskt på en besjälad husvagn 😅
 
Nog för att det är lite märkligt när en hästannons är skriven som om det är hästen själv som skriver, men en husvagn?

"Hej
Jag är en husvagn av märket Hobby, årsmodell 2009. Jag heter Hobby 560 KMFE. Deluxe, om jag får be.
Människorna som köpte mig för sex år sedan har köpt båt och ägnar sig hellre åt den. Har ni hört något så dumt?!
För att de är så dumma mot mig tog jag in vatten förra året och de fick bekosta den renoveringen med massor av pengar. Gott åt dem när de inte var lika snälla mot mig som jag förtjänade.
Om ni tar hand om mig får ni en dubbelsäng som alltid står uppbäddad och en våningssäng där bak. Jag ska inte kosta er för mycket, jag kommer hellre till nån som bryr sig mer om mig än sin dumma båt. Besiktningen 2021 gick igenom utan anmärkning, va trodde ni, jag är ändå deluxe, om jag får be.
Jag ska besiktigas nu innan juli 2023, men så väl genomgången jag blev, ha, i och med fukten, så ska det vara minsta problemet"

Erkänner att jag inte fattar grejen, ska det vara kul och därigenom säljande?
Ja de tycker nog att de är lite roliga.
Det som var kul var väl i såna fall att husvagnen var lite kaxig och att den här typen av annonser verkar folk mest skriva när det gäller djur. Har sett många annonser där djuret "pratar" och vill ha en ny matte.
Det som brukar störa mig mest är när det står att djuret vill ha en ny "mammis"
 
Ja de tycker nog att de är lite roliga.
Det som var kul var väl i såna fall att husvagnen var lite kaxig och att den här typen av annonser verkar folk mest skriva när det gäller djur. Har sett många annonser där djuret "pratar" och vill ha en ny matte.
Det som brukar störa mig mest är när det står att djuret vill ha en ny "mammis"
Hahaha

Jag skall annonsera ut vårt släp.

Jag undrar vad det kommer att säga till mig?

"Jag är en trogen följeslagare, skuggan i ditt bilburna liv...."

:idea:

Sedan då?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
32 33 34
Svar
667
· Visningar
46 583
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
1 932
Senast: Takire
·
Ekonomi & Juridik Upptäckte precis att hastnet börjat ta betalt för att publicera säljesannonser. Inget direkt fel med det, men jag har tidigare haft...
2
Svar
27
· Visningar
3 362
Senast: MiniLi
·
Kläder & Bli fin Minst en till spelning med Martin och Tess ska jag på, och kan nog bli mer. 🤭 MEN, jag behöver (Villhöver!) roligare kläder ha på mig...
Svar
4
· Visningar
295
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp