... Ännu en av mina sadeltrådar...

Diabolical_Kitten

Trådstartare
Jag har just pratat med Stall vrå om Freeform West, och jag tycker det låter som en sadel som kan passa mig och hästen. Den kostar 9000 (då ingår fenders) ca 6 veckor lev tid.
Men så har jag ju ändå en gnutta hopp om att en M&N hoppsadel ska passa min häst, men jag är ju tveksam efter att jag provred Arabiansadeln... M&N är en 33 bom, och jag undrar om den är vid nog efter bilderna jag har sett. Problemet är att hon bor typ 70 mil härifrån, men hon ska kolla på några tävlingar ca 15 mil härifrån om typ 1 vecka. Jag kunde då köpa sadeln på öppet köp, prova den ett par dagar, passar den inte får jag köra 15 mil. Den kostar 8000:-

Det är ju mkt större chans att vi gillar FF, då vi ahr provat dom innan, än att M&N ens passar hästen. Sen så ska han ju gilla den också, och det är ju inte säkert efter de senaste bomsadlarna vi har provat. Problemet är ju också att min beställning för FF ska vara inne imorgon, alltså hinner jag inte prova M&N sadeln.

Ska jag beställa en Freeform? Eller skita i Freeform och chansa på M&N och hoppas på det bästa?
Jag vet nog svaret, jag vill bara veta om det finns någon som tycker att jag ska chansa på M&N... Det känns som att jag lika gärna kan sastsa på FF då det verkar vara ett säkert kort. (men jag vill inte ha en annan bomlös, har hellre en lite stabilare bomlös till uteritter, och ST gillade ju inte hästen)
Jag vill inte hålla på att avbeställa FF ifall M&n passar och hålla på sådär, utan jag får ta ett beslut nu.

Usch... som jag velar hela tiden... :crazy: Jag vill bara att hästen ska få en bra sadel.

Sv: ... Ännu en av mina sadeltrådar...

Om jag var i din sits så hade jag nog tagit FreeFormen. Verkar ju ganska vådligt att chansa på den andra och få vänta ännu längre på en FF.

Men har du inte kollat på den där nya Master dressage från trekker. Eller är den för lång? Dock så finns den ju inte hos stall vrå än...

Jo, jag har kollat på den, men den ser ut att ha ett så högt bakvalv och så smal kanal (och även om man flyttar bossorna så hamnar ju bossorna utanför sadeln sas)

Jag har ju också en utmärkt dressyrsadel (Torsion), det är mest en skogssadel jag vill ha.

Aha...
Jag tror jag ska satsa på en sån där master dressage... Om inte annat så får jag väl sälja den om den inte blir bra. Måste ha en sadel till. Blir alltid att tävlingssadeln får tas fram för uteritter... Inget kul ju :(

Men jag hade ju glömt att du hade en torsion oxå ju. Minnet vet du ;)

En westernsadel :D En El Paso...Inte att förväxla med Börjes skräp :D

Instämmer med Palle :D Japp, självklart, verkligen, absolut...

:D

...Okej då :D
Jag fr se avd folk svarar under dagen, men jag litar på erat omdöme, så det blir nog FF :D

Och när jag beställer en FF, ska jag bara ta svart?
Eller ska jag ha tvåfärgad? Eller ska den vara grön? :D ;)

Tvåfärgad eller svart... Inte grön :eek:

Snyggare men helsvart är ju ruskigt fint det med :D

Mörkgrön..och då måste du köpa ett grönt träns från CH som matchar sadeln :angel:

Grönt träns...Kamoflerad häst :eek:

Jag har nämligen insett att min häst är supersöt i brunt :D
Och då kan jag börja mitt shoppande av bruna träns :D
Men jag kanske ska köra på helsvart?

Palla: Mörkgrönt med limegröna detaljer? :idea: Eller varför inte lila blommor på också? Så sätter jag ett flower-power märke på Nasses rumpa så är stilen komplett. :D

Diabolical_Kitten skrev:
Palla: Mörkgrönt med limegröna detaljer? :idea: Eller varför inte lila blommor på också? Så sätter jag ett flower-power märke på Nasses rumpa så är stilen komplett. :D

Men jösses...Ni är galna :angel:

Jo men brunt är snyggt på fuxar så jag tänkte på det där med tvåfärgad sadel för då kan du ju välja träns färg lite mer...

ursäkta en dum som frågar men Freeform west, vad är det för sadel? *vrålnyfiken* hittar ingen sån på vrå´s sida...

Jag ahr ju som sagt inte provat den ännu, så jag får fråga Linda om hon isf kan ta tillbaka den (om den är tvåfärgad) ifall den ligger konstigt.

Liknande trådar

Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela... 2
Svar
22
· Visningar
1 407
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
873
Senast: Lisen82
·
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 233
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Jag har med åldern fått behov av läsglasögon. Då jag är världens mest röriga person så fungerar det dåligt med läsglasögon. Dels...
Svar
4
· Visningar
329

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka