Ännu en sadeltråd...(bilder)

kem

Trådstartare
Jag tänkte att ni skulle få titta på några sadlar och komma med kommentarer... Skulle ni använda någon av dessa, vilken, varför?

Börjar med ett par ryggbilder.
22152939.jpg

22152938.jpg

22152936.jpg

Jag lägger in sadlarna här under, om ni har lite tålamod, och hela albumet med fler bilder finns här.

Sv: Ännu en sadeltråd...(bilder)

Sadel D
22153218.jpg

22153217.jpg

Sadel D med pad
22153244.jpg

22153243.jpg

Hoppas man ser tillräckligt utifrån bilderna...finns som sagt några till i albumet.

Sadel D ser bäst ut men frågan är om den inte är för rak/har tyngdpunkten för långt bak. Den ser något smal ut också. Vad är det för vidd på Loken?

Sadel D ser bäst ut men frågan är om den inte är för rak/har tyngdpunkten för långt bak. Den ser något smal ut också. Vad är det för vidd på Loken?

Jag kommer tyvärr inte ihåg vad det är för vidd, men det kan jag kolla upp... Den är utprovad med pad i vintras, men då var ju hästen i alla fall inte lika rund om magen. Jag tycker den ser bäst ut av dessa, och har känts bra tidigare, men nu ligger den inte still längre.

Vidden är 34. Red i den utan pad, med rak gjord, idag och den glider framåt. Med pad glider den framåt/åt sidan.

Liknande trådar

Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
420
Senast: Freazer
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
635
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 246
Senast: Capybara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka