Anpassad träning

Idag känns det som att det är värt att reflektera vad är träning för den klassiska amatören.
Småbarns förälder med heltidsjobb och 2 hästar och gård. En ekvation som är utmanande att få ihop. Så anpassad träning är vårt sätt att få ihop häst och vardag.
Varannan dag är hur jag får till det. Målet är att varje vecka få in 2 gren specifika tränings pass, ett pass kondition utanför banan och ett pass från marken. Går det alltid ihop? Nej men utan mål är det lätt att tappa rutinen. Men det känns alltid som att vi kommer aldrig bli klara att starta/tävla. Tills vi åker och tränar och inser.. att vi kan faktiskt saker. Problemet med träning är att den blir allt för sällan för ja livet händer, VAB, sjukdom och skador. Det känns ofta som en lång uppförsbacke. Det är tur att passen i sig är roliga och uppmuntrande. Varför skulle man annars hålla på?
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Har sysslat med hästar i över 30 år och varit en riktig hästnörd större delen av dem. Hade ett uppehåll efter gymnasiet på 6 år och...
2
Svar
30
· Visningar
4 185
Senast: _Taggis_
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag måste skriva av mig lite, och kanske kunna få lite goda råd. Varning för långt och troligtvis rörigt inlägg. Det har varit jävligt...
2 3
Svar
44
· Visningar
9 716
Senast: Hyacinth
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Behöver nog mest skriva av mig lite. Jag upplever mig väldigt sällan nöjd och tillfreds med livet. Just nu har jag hamnat i en riktig...
Svar
14
· Visningar
4 027
Senast: starcraft
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 487
Senast: AlmostEasy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp