Antagning HT2016

Någon mer som fått positivt besked idag?:)

Jag är totalt överlycklig, kom äntligen in på Hundens beteendebiologi 1 ! :D Velat läsa den kursen super länge!
Kom även in på Företagsekonomi 1- marknadsföring 7,5 hp
Samt Vårdadministrativa programmet, vilket känns toppen bra efter en tids velande.

Super nöjd och glad efter andra urvalet med andra ord och ser fram emot hösten:D
Åh! Kom du in på Hundens Beteendebiologi, vad avis jag blir, har också sökt men är reserv. Hoppas den är bra.
Insåg att jag kanske skulle göra högskoleprovet för att hamna i en urvalsgrupp till när man söker småkurser, söker enbart på mina gymnasiebetyg och de är väl inte direkt i toppklass.

Ska läsa Svenska F- 3 :)
Hoppas också komma in (sen anmälan) på en kurs om små barns språkutveckling. Men visst skulle man få besked nu i eftermiddag? :meh:

Jag kom in på ytterligare en kurs, som går på hela året och som jag både tror är riktigt intressant och bra för min "riktiga" utbildning. Sen innan var jag antagen till en kurs på halvfart över höstterminen. Jag är nöjd.

Stod som 73e reserv till pol.kand - SU inför andra antagningen. Nu står jag som 12e dito inför lokala antagningen. Är 40 st antagna totalt. Inte så stor chans att jag kommer in va?

Alltså, kursen jag sökte fick jag alltså dethär på 1a:

APGR: 5e reserv till 1 plats (ev 2, kommer inte riktigt ihåg).
Gymnasiebetyg: 1a reserv till 2 platser.
HP: 4e reserv till 2 platser

Nu står det

APGR: reservplats 3, antal antagna 0
Gymnasiebetyg: reservplats 1, antal antagna 0
HP: reservplats 2, antal antagna 2

Så flera platser har bara försvunnit? :confused: Kan de göra så? :crazy:

Stod som 73e reserv till pol.kand - SU inför andra antagningen. Nu står jag som 12e dito inför lokala antagningen. Är 40 st antagna totalt. Inte så stor chans att jag kommer in va?
Det är inte helt otänkbart. Jag sökte lite utbildningar bara sådär ett år, hade inte tänkt plugga, men kom in på alla utbildningarna jag hade sökt som reserv (den jag sen gick hade jag kommit in som ordinarie om jag hade haft den som förstaval). Fast de ringde efter uppropen, en hel del tackar ja men vill hellre gå andra utbildningar och uteblir därför på uppropen.

Det är inte helt otänkbart. Jag sökte lite utbildningar bara sådär ett år, hade inte tänkt plugga, men kom in på alla utbildningarna jag hade sökt som reserv (den jag sen gick hade jag kommit in som ordinarie om jag hade haft den som förstaval). Fast de ringde efter uppropen, en hel del tackar ja men vill hellre gå andra utbildningar och uteblir därför på uppropen.

Oj! :eek:
Jag räknade med att vara totalkörd faktiskt. Men det lät ju positivt! :up:

Kan tilläggas att jag var 12e reserv och det var 40 antagna i just den kvotgruppen. Men sammanlagt tror jag det är typ 120 antagna till den utbildningen.

Jag är antagen till två kurser, den ena ska jag säkert läsa och den andra vacklar jag lite på.

Å ena sidan går den på halvfart och är nog inte extremt komplicerad, å andra sidan jobbar jag redan drygt heltid och fick i helgen klart för mig att min känsla för detaljer inte är var den brukar vara. Det senare borde jag kunna styra upp genom att helt enkelt återta lite mer styrsel på mitt liv, istället för att ta livet som det kommer och mest bara flyta med. Jag har ju kunnat ha styr på mig själv och mitt liv tidigare, så jag vet ju hur jag ska göra, men det har också varit väldigt bekvämt att flyta en tid. Kan och vill jag ta mig ur den här komfortzonen? Till ekvationen hör att jag vet att jag har en del i övrigt att rodda med i september-oktober, som kommer att ta en hel del energi. Är det värt det?

Skulle behöva bestämma mig snart, så att jag kan beställa litteraturen som behövs, om jag bestämmer mig för att gå kursen.

Jag är antagen till två kurser, den ena ska jag säkert läsa och den andra vacklar jag lite på.

Å ena sidan går den på halvfart och är nog inte extremt komplicerad, å andra sidan jobbar jag redan drygt heltid och fick i helgen klart för mig att min känsla för detaljer inte är var den brukar vara. Det senare borde jag kunna styra upp genom att helt enkelt återta lite mer styrsel på mitt liv, istället för att ta livet som det kommer och mest bara flyta med. Jag har ju kunnat ha styr på mig själv och mitt liv tidigare, så jag vet ju hur jag ska göra, men det har också varit väldigt bekvämt att flyta en tid. Kan och vill jag ta mig ur den här komfortzonen? Till ekvationen hör att jag vet att jag har en del i övrigt att rodda med i september-oktober, som kommer att ta en hel del energi. Är det värt det?

Skulle behöva bestämma mig snart, så att jag kan beställa litteraturen som behövs, om jag bestämmer mig för att gå kursen.

ska_rmavbild_2013_05_01_kl_205630_56497867e087c3312b4ad57c.png

Men, kursen kommer väl igen om du känner att det inte kommer att gå alls :)
Men det låter ju som att det skulle gå med lite ansträngning?
Skulle kursen tillföra något nu eller kan den vänta?
Tror du att det är mer lägligt nästa gång kursen går?
Vågar du stryka dig från kursen med risk att inte komma in igen?

Tredje reserv :rage: :nailbiting:
Mailade och frågade hur stort överintag de tar in. Vill så gärna börja :arghh:
Som tredje reserv, beroende på vilken kvot, är det nog ganska troligt att du kommer in:) Brukar vara ganska många som antingen inte dyker upp inför upprop eller som hoppar av tidigt för att de känner att de valt fel .

Hundens beteendebiologi är jätterolig, grattis!
Vad kul att höra! Ska bli himla kul! Tack:)

@LittleJohn Hoppas hoppas hoppas!
Var första reserv i andra antagningen till Lantmästaren för många år sedan men blev inte antagen :( Är förvisso glad för det nu men ändå.

ska_rmavbild_2013_05_01_kl_205630_56497867e087c3312b4ad57c.png

Men, kursen kommer väl igen om du känner att det inte kommer att gå alls :)
Men det låter ju som att det skulle gå med lite ansträngning?
Skulle kursen tillföra något nu eller kan den vänta?
Tror du att det är mer lägligt nästa gång kursen går?
Vågar du stryka dig från kursen med risk att inte komma in igen?

Jo, visst skulle det vara ett sätt att komma ur bekvämlighetszonen, samtidigt som hela mitt liv nog är lite utanför bekvämligheten just nu. Eller så börjar jag vänja mig och behöver ta ett nytt steg... hmm, tål att funderas på.

Ja kursen kommer igen, men frågan är när/om den passar in i mitt liv i övrigt vid annat tillfälle. När jag sökte i april passade den bra in i livet, sen dess har jobbet skruvat upp sig några snäpp.

Ja, det skulle gå med lite ansträngning och praktiskt meck. Jag kommer att behöva prioritera om/strukturera om/upp min vardag, men det kanske är värt den ansträngningen?

Ingen av kurserna är nödvändiga, men intressanta och skulle bredda mitt CV, så visst kan den vänta. Frågan är som sagt när tillfälle kommer igen och om det kommer att komma något bättre tillfälle.

Ja, jag kan stryka mig och kommer med största sannolikhet att komma in igen.

Borde jag ha blivit nåt klokare på de här svaren? :p

Någon mer som fått positivt besked idag?:)

Jag är totalt överlycklig, kom äntligen in på Hundens beteendebiologi 1 ! :D Velat läsa den kursen super länge!
Kom även in på Företagsekonomi 1- marknadsföring 7,5 hp
Samt Vårdadministrativa programmet, vilket känns toppen bra efter en tids velande.

Super nöjd och glad efter andra urvalet med andra ord och ser fram emot hösten:D

Jag är också äntligen antagen till "Hundens Beteendebiologi 1" fast sen innan så då blir vi kursare :) hade inte tid att läsa den förra hösten och innan det räckte inte betygen i den kvoten, tackolov för högskoleprovet:angel:

@Praeterea haha det beror ju på.
Om det inte är omöjligt att få det att passa in i livet och det breddar cvt så man kan söka annat bättre jobb hade jag iallafall tagit chansen :p

Jag fick positivt besked idag!

På första antagningen kom jag in på matallergier och intoleranser som jag ska läsa. Och även några andra kurser, men jag känner att jag bara orkar läsa en kurs i taget så tackade nej till allt utom mina reservplatser på CSR på Luleå och Kristianstad. Jag har sökt CSR ett par gånger nu, men hamnar alltid på typ 100e reserv, men nu kom jag in på andra antagningen i Kristianstad! (Luleå fortfarande typ 85e reserv...) så det blir två kurser för mig. Vågar liksom inte tacka nej när jag äntligen kom in.

@Praeterea haha det beror ju på.
Om det inte är omöjligt att få det att passa in i livet och det breddar cvt så man kan söka annat bättre jobb hade jag iallafall tagit chansen :p

Nu föll det på att det krävs en stabil internetuppkoppling för att gå en nätbaserad kurs med virtuella träffar. Det har inte jag. Så det får bli en annan gång.

Liknande trådar

Skola & Jobb Du som läst på universitet eller högskola, vad har du gjort med alla de läroböcker du samlat på dig? Jag har ett tiotal läroböcker... 2
Svar
25
· Visningar
1 363
Senast: ameo
·
Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att... 2
Svar
25
· Visningar
1 810
Senast: Kakis
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att... 5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 673
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Jag jobbar fyra dagar i veckan och är föräldraledig en. Så ser det ut fram till sista augusti. Sen är frågan, ska jag gå ner till 80%... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 235
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejt
  • Göra i Borlänge?
  • Husvagnsrenovering

Hund, Katt, Andra Djur