Antagningspoäng

Sv: Antagningspoäng

Asså meritpoäng får man när de kurser man läste i gymnasiet "matchar" den utbildning man söker.

Så t ex om man läst mkt gymnasiematte får man meritpoäng för det om man söker en teknisk utbildning, men inte om man söker typ...dramapedagog.
 
Sv: Antagningspoäng

Då fattar jag. Är helt ny på det här med meritpoäng, men då förstår jag varför det räknats olika! Tack!

EDIT: Iof lite märkligt att jag har högre meritpoäng på Juridisk översiktskurs än vad jag har i Praktisk projektledning. Jag gick estetiska på gymnaiset, hehe.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej alla hästfolk hoppas ni har det bra och tar hand om er i dessa tider!! Jag är en tjej på 17 (snart 18) som går i trean på...
2
Svar
32
· Visningar
4 258
Senast: Morran
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 129
Senast: Ramona
·
Skola & Jobb Satt just och tittade på antagningsstatistik från Högskoleverket på olika utbildningar. (Även historiska antagningar). Kan börja med...
Svar
6
· Visningar
1 467
Senast: Happimess
·
Hästmänniskan Hej! Jag behöver lite råd,förslag och även skriva av mig lite. så den som orkar läsa allt är guld värd :bow: På skolan har vi så...
2
Svar
30
· Visningar
3 159
Senast: Gotthard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp