Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Såg att du redan hade köpt en pad, men min sadelutprovare tipsade mig om att man kunde köpa glidskydd till mattor och klippa i lämplig storlek. Kostnad ca 50:-.
Funkade på min unghäst i början när inte sadeln låg perfekt.
Ni som har riktigt klistriga Anti Slip-paddar, hur förvarar ni dem mellan ridturerna? Fick min igår från Börjes och den var ju jätteklistrig!!!Mer än jag någonsin trott att den skulle vara! Har aldrig set eller tagit i en sådan här padd innan
Skitbra! Hoppas den funkar också nu. Men, hur förvarar ni dem? Känns som det kommer fastna diverse damm och smuts på den mellan ridturerna.
Jag vet att den bör tvättas med vatten och diskmedel efter ridtur för att få bort svett och smuts och bli klistrig igen.
Jag har haft min padd hängandes över en garderobsdörr när den har varit klistring.
min måste man tvätta med jämna mellanrum för "klistrigheten" försvinner. Tvättar min med diskmedel sen sköjer ordentligt så blir den så gott som ny!
Mina bor i badrummetjag tvättar alltid mina precis innan de används blir ju skitiga på en ridtur och tappar då klistrigheten, stöv och päls fastnar ju direkt från hästen. Följer med in på kvällen när jag går in och hamnar då oftast snyggt slängda i en hörna i badrummet
lägger ut dem i badkaret och spolar av och tvättar med tvål med nagelborste och klappar den torr med handduk strax innan jag går ut och sadlar (japp hade säkert funkat precis lika bra att tvätta den direkt när den kom in men det giter jag aldrig är ju trött när jag kommer in på kvällen
)
Återigen kan jag konstatera hur ûberjäklig den tunna acavallon är att sadla med har inte använt den på ett tag men behövde den igår och svor långa ramsor. För övrigt så håller helt klart Börjes sadlen mer stilla än acavallon. När jag har börjes på så är det nästan omöjligt att trampa rätt sadlen om den inte hamnat helt rak från början inga problem alls med acavallon att flytta sadlen med den på.