Antislickspray som funkar..

Men hjälp... Det står att din hund slickar och du behöver hjälp med det
I mitt huvud är det skillnad på råden till en hund som maniskt slickar på folk på möbler, på sig själv. Tror inte jag är ensam om det?

Buke är fullt av kompetenta personer, vana hundmänniskor, veterinärer, djurskötare.
Vanlig netikett är att inte vara otrevlig när folk vill hjälpa.

Så läs med lite mer eftertanke?
Fast hade jag velat ha den hjälpen hade jag bett om den. Jag uppskattar inte att bli mansplainad.
Tex, istället för att skriva ”Kontakta veterinär”, kan man skriva ”Jag antar att du har kontaktat veterinär”.
 
Tex, istället för att skriva ”Kontakta veterinär”, kan man skriva ”Jag antar att du har kontaktat veterinär”.
Skulle aldrig falla mig in att anta att folk redan varit hos veterinär, men vill man ha relevanta svar så bör man uppge relevant information i sitt inlägg.

Exvis: hunden har varit hos veterinär och är fullt frisk, men har lagt sig till med vanan/ovanan att..
 
Fast hade jag velat ha den hjälpen hade jag bett om den. Jag uppskattar inte att bli mansplainad.
Tex, istället för att skriva ”Kontakta veterinär”, kan man skriva ”Jag antar att du har kontaktat veterinär”.
Tror inte det här kvinnodominerade forumet ger sig till att mansplaina?

Detta är ett glatt och hjälpsamt forum. Ofta med mycket värme.
Och det är ett diskussionsforum! Vill du inte diskutera ska du kanske inte fråga här? för de flesta här vill diskutera. Och hjälpa till.
 
Tror inte det här kvinnodominerade forumet ger sig till att mansplaina?

Detta är ett glatt och hjälpsamt forum. Ofta med mycket värme.
Och det är ett diskussionsforum! Vill du inte diskutera ska du kanske inte fråga här? för de flesta här vill diskutera. Och hjälpa till.

Mansplaina är ju dock en term som förklarar ett fenomen (även om den givetvis är manligt kodad).

Vi kanske kan släppa detta och återgå till huvudfrågan nu.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min mellanpudeltik på dryga 2 år är rätt dålig på att äta och svår att hålla i hull. Hon har sedan början av året ätit Royal Canin 4800...
Svar
10
· Visningar
588
Senast: Hawaii
·
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
383
Hundhälsa Min hund fick diagnosen idag. I morgon börjar vi med Vetoryl 20 mg han väger 9 kg och är 7 år. Har läst massa skräckhistorier på nätet...
Svar
3
· Visningar
467
Senast: Lillkin
·
Hundhälsa Jag vet att många är nöjda med Brit Cares foder, men hur är deras veterinärfoder? Håller det samma standard som t.ex. Hills och RC så...
Svar
4
· Visningar
383

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp