Antistatisk spray?

caradan

Trådstartare
Vad eller vilken använder ni?
När jag ska klappa mina nya missar så ger jag de stötar vilket såklart gör att de inte vill prata med mig 😢
Så jag söker tips på hur jag kan få de och mig att vara mer antistatiska utan att använda nått som är farligt för dom.
 
Vad eller vilken använder ni?
När jag ska klappa mina nya missar så ger jag de stötar vilket såklart gör att de inte vill prata med mig 😢
Så jag söker tips på hur jag kan få de och mig att vara mer antistatiska utan att använda nått som är farligt för dom.
Vad har du för material i dina kläder ? :)
 
Jag hade använt en antistatspray som är till för katter. Att lägga till olja i en päls som inte schamponeras regelbundet blir sällan bra...

K9 nano mist och Anju bi phase är tex två produkter som brukar vara populära bland de som har preppraser.
 
Jag hade använt en antistatspray som är till för katter. Att lägga till olja i en päls som inte schamponeras regelbundet blir sällan bra...

K9 nano mist och Anju bi phase är tex två produkter som brukar vara populära bland de som har preppraser.
Vad skulle hända? Att den blir för fet? Det behövs verkligen jättelite och jag började med kokosolja i håret samtidigt som jag slutade använda schampo. Har även använt kokosolja i hundpäls för att hunden skulle fälla mindre, vilket hade märkbar effekt. Märkte inte av några problem trots att hunden aldrig schamponerades.
Har alltså ingen erfarenhet av kattpäls och olja så menar inte att argumentera här utan är nyfiken. (Och lite försiktigt skeptisk till kemiska produkter.)
 
Vad skulle hända? Att den blir för fet? Det behövs verkligen jättelite och jag började med kokosolja i håret samtidigt som jag slutade använda schampo. Har även använt kokosolja i hundpäls för att hunden skulle fälla mindre, vilket hade märkbar effekt. Märkte inte av några problem trots att hunden aldrig schamponerades.
Har alltså ingen erfarenhet av kattpäls och olja så menar inte att argumentera här utan är nyfiken. (Och lite försiktigt skeptisk till kemiska produkter.)

Jag har ingen erfarenhet av kokosolja i kattpäls, men katters och hundars päls skiljer sig en hel del åt. Typ av päls gör såklart också stor skillnad.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag hoppas kunna köpa hus inom några år och första prio blir att näta in en del av trädgården. Ju större desto bättre, men minst några...
Svar
14
· Visningar
784
Senast: MissFideli
·
Övr. Katt Hej, jag har tagit hand om en ung vildkatt som är ca 8 månader gammal. Vad jag vet har den levt ute hela ditt liv och aldrig haft någon...
Svar
13
· Visningar
1 137
Senast: Squie
·
Hemmet Vi vill sätta upp ett glasräcke på balkongen istället för nuvarande trästaket. Mailade kommunen för att fråga om det behövs bygglov och...
Svar
10
· Visningar
398
Senast: Catsu
·
Hundträning Hej Har lånat en gammal gatuhund någon gång i månaden i ett par år! Vi har super bra kontakt hon verkligen tyr sig till mig och lyssnar...
Svar
10
· Visningar
861
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Brexz
  • Ingen fart på agilitytävling
  • Bra och smakligt blötfoder?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp