Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Navelapelsiner är väl populära för att de är lättskalade, söta och ofta ganska stora. Sedan tror jag att det är en av de tidiga apelsinsorterna, de andra kommer inte på allvar förrän efter jul? Jag tycker "bebisen" kan vara ännu sötare än resten av apelsinen (om de är tillräckligt stora vill säga). Minns att man älskade dem som barn (läs 60-70-tal).
De apelsiner jag har är små med tunt skal och syrliga, inte alls som dina. Bebisarna är torra och stenhårda. De kanske säljer sekunda b-apelsiner i mina affärerNavelapelsiner är väl populära för att de är lättskalade, söta och ofta ganska stora. Sedan tror jag att det är en av de tidiga apelsinsorterna, de andra kommer inte på allvar förrän efter jul? Jag tycker "bebisen" kan vara ännu sötare än resten av apelsinen (om de är tillräckligt stora vill säga). Minns att man älskade dem som barn (läs 60-70-tal).
Köp någon annanstans?De apelsiner jag har är små med tunt skal och syrliga, inte alls som dina. Bebisarna är torra och stenhårda. De kanske säljer sekunda b-apelsiner i mina affärer![]()
Köp någon annanstans?
Men säljer bägge två samma sort?Jodå, om jag befinner mig i stan så, men till vardags är jag mestadels hänvisad till ortens två affärer.
Ja! Jag har inte tänkt på att det handlar om en speciell sorts apelsin utan tänkt att sådär är väl apelsiner nuförtiden; säkert snabbodlade med gödning och kemikalier och därför bildar de småapelsiner innan de ens är färdigvuxnaMen säljer bägge två samma sort?
snabb googling: sorten har funnits i cirka 200 år!Ja! Jag har inte tänkt på att det handlar om en speciell sorts apelsin utan tänkt att sådär är väl apelsiner nuförtiden; säkert snabbodlade med gödning och kemikalier och därför bildar de småapelsiner innan de ens är färdigvuxna![]()