Äppelcidervinäger, var få tag på?

psychogrrl

Trådstartare
Jag tänkte blanda till ett eget flugmedel (flugorna börjar bli irriterande nu), men var kan man få tag på äppelcidervinäger i större förpackningar än 1 liter?!

Jag har ringt runt till ICA och COOP och de har bara på 0,75 och 1 liter :smirk: En sådan liten förpackning lär ju gå åt på en vecka eller något, blir lite dyrt att köpa det hela sommaren...

Så var köper ni erat äcv? Har ju hört att det finns på dunk iaf och skulle vilja få tag på en sådan.

Här i Skåne har jag sett i alla ridsportaffärer och även Granngården har i dunkar :).

Willys och prisXtra har stora dunkar, brukar var billigare än att köpa äcv:n i ridsportsbutik.

Köp en liten flaska. Du kommer ändå att komma på att det inte funkar. Brukar vara så med flugmedel :D

Men om det funkar så får du lova att dela med dig av receptet.

Haha :p

Kanske är lika bra att skita i det då? Pålle lider ju inte jättemycket iochmed den långa pannluggen (och han är van vid betydligt värre nere från Frankrike där bromsarna är stora som hus) och 5 liter kostade 158:- på ridsportbutikerna. Switch ska iaf på, när massören är klar med honom :) Fast fästingarna på nosen slipper man nog tyvärr inte ändå :smirk:

Ta 2 dl äppelcidervinäger 10 dl vatten och skär ner vitlök i .....sen är det bara att spruta på pållen.....jag tycker det funkar...totton luktar pizza sallad hela somaren men det får väl vara så :)

Själv är jag grymt besviken. Tvättade hästarna och tog mycket äppelcidervinäger i sista sköljvattnet. Ingen som helst effekt!! Jag ger även äppelcidervinäger i fodret, men har inte märkt nån bättring!!

Köpte då Renons både på creme och spray, totalt värdelöst detta med!! Efer en kvart var de FULLA med flugor igen!! Nästa att testa blir mygg&sånt få se om detta kan vara nåt, dock är effekten bara 3-4 timmar på den.....

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 983
Senast: Lhas
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under... 2
Svar
26
· Visningar
8 083
Senast: Calmiche
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, jag är verkligen inge bra på sånthär. Jag vet inte hur jag ska hantera situationen. Jag känner mig som en kaviartub med locket på...
Svar
8
· Visningar
1 763
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Från ingenstans har nu min andra häst också fått fång. Min gamla shettis hade en känning förra våren när hon släpptes i en obetad hage... 2
Svar
22
· Visningar
5 063

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka