Apropå annorlunda inackordering, Vita tavlan

Mycket beror ju på hur man skriver. Att skriva "glöm inte att mocka ridbanan efter dig" tas emot mycket bättre än "nu är det återigen någon som glömt mocka ridbanan efter sig, det ser ut som ponnypluttar" eftersom det innehåller både ilska och ett utpekande.

.
Vi testade ett tag att skriva "Håll snyggt i kattens vattenskål! :)" istf att skriva surt att spolspiltan var grisig (katten drack helst där) och det hade mycket bättre effekt. :)
 
Just idag måste jag själv faktiskt skriva ett meddelande på stallets tavla. Mina stallskor står inte i hyllan där jag lämnade dem och inte på någon annan hylla heller. Det förstörde både min kväll i stallet och mina vanliga skor som jag fick fortsätta ha på mig som blev nedskitade. Jag har ingen aning om vem som tagit dem.

Jag skulle kunna skriva "vem kan inte se skillnad på sina egna skor och mina och gjorde att jag inte kunde rida idag" gärna mes stora bokstäver och utropstecken, men skriver istället "vem råkade ta mina skor" och beskrivning av dem eftersom jag förutsätter att ingen gjort det med flit, och jag är inte ute efter att straffa någon eller bli av med min frustration, allt jag är ute efter är att få tillbaka mina skor.
 
Ja verkligen, tog åt mig galet mycket eftersom jag brukar ta fram en påse popcorn och titta om en häst står intrasslad i ett täcke eller så. Det är ju så vi är, vi som gillar att leta fel på andra :up:

Nej, men jag undrar varför flera tycker det är relevant att de vet nån som klagade på olåsta dörrar OCH lät en häst stå med halvt tappat täcke i hagen, liksom. Förstår inte diskussionstekniken där riktigt. Men det verkar svårt att få nåt vettigt svar på det jag undrar eftersom flera fortfarande envisas om "ta det med den det berör" eller "stallägaren får säga till" fast det flera gånger frågats vad man gör om man inte vet vem som "rår för" eller inte har någon stallägare/chef som styr upp saker.

Men skitsamma, den här diskussionen kommer inte leda nånstans och jag kan bara konstatera att jag är glad att jag sluppit såna stallkamrater som många här verkar ha haft :) Hade blivit tokig om det togs som krigsföring om nån skrev "Kom ihåg att mocka på ridbanan!" om det vore nåt som frekvent glömdes/struntades i.

Jag har svarat på dina frågor om hur jag tycker man ska gå tillväga. Om du inte håller med är det helt okej men det är trist när du låtsas som jag inte svarat och spyr galla över det.
 
Jag har svarat på dina frågor om hur jag tycker man ska gå tillväga. Om du inte håller med är det helt okej men det är trist när du låtsas som jag inte svarat och spyr galla över det.

Du får ursäkta men jag kommer inte ihåg ven som skrivit vilka svar. Övervägande har iallafall varit "ta det med den det berör" och "stallägaren får ta det" och det är ju konstiga svar på frågorna.
Och jag fattar fortfarande inte varför en generell, inte otrevligt formulerad påminnelse leder till dålig stämning. Om det beror på att ingen förklarat varför de tycker det, eller på att jag inte fattat att jag läst det, kan jag inte svara på. Men berätta gärna i vilket inlägg jag kan läsa det så försöker jag igen :)
 
Just idag måste jag själv faktiskt skriva ett meddelande på stallets tavla. Mina stallskor står inte i hyllan där jag lämnade dem och inte på någon annan hylla heller. Det förstörde både min kväll i stallet och mina vanliga skor som jag fick fortsätta ha på mig som blev nedskitade. Jag har ingen aning om vem som tagit dem.

Jag skulle kunna skriva "vem kan inte se skillnad på sina egna skor och mina och gjorde att jag inte kunde rida idag" gärna mes stora bokstäver och utropstecken, men skriver istället "vem råkade ta mina skor" och beskrivning av dem eftersom jag förutsätter att ingen gjort det med flit, och jag är inte ute efter att straffa någon eller bli av med min frustration, allt jag är ute efter är att få tillbaka mina skor.

Jag är så mesig att jag hade inte ens skrivit "vem råkade ta mina skor" utan jag hade skrivit att jag efterlyste mina skor, en signalementsbeskrivning på dom och var de stod och sen när de var försvunna.

Jag gjorde exakt det med ett träns som var försvunnet och det återfanns i en annan sadelkammare ett par veckor senare efter tips från en annan inackordering.
 
Jag är så mesig att jag hade inte ens skrivit "vem råkade ta mina skor" utan jag hade skrivit att jag efterlyste mina skor, en signalementsbeskrivning på dom och var de stod och sen när de var försvunna.

Jag gjorde exakt det med ett träns som var försvunnet och det återfanns i en annan sadelkammare ett par veckor senare efter tips från en annan inackordering.

Just i det här fallet är jag övertygad om att någon tagit fel eftersom vi är flera som har likadana skor men med olika sulor i.
 
Du får ursäkta men jag kommer inte ihåg ven som skrivit vilka svar. Övervägande har iallafall varit "ta det med den det berör" och "stallägaren får ta det" och det är ju konstiga svar på frågorna.
Och jag fattar fortfarande inte varför en generell, inte otrevligt formulerad påminnelse leder till dålig stämning. Om det beror på att ingen förklarat varför de tycker det, eller på att jag inte fattat att jag läst det, kan jag inte svara på. Men berätta gärna i vilket inlägg jag kan läsa det så försöker jag igen :)
Om du vill skriva ett inlägg till flera så blir det förvirrande om du citerar mitt inlägg men inte svarar på det. Jag skrev bland annat att man kan sätta en påminnelselapp på aktuell dörr men "kom ihåg att låsa" mycket effektivare än att i en och annan form klaga på att det inte låsts. Om många glömmer kan ansvarig skicka ut stallreglerna igen.

Tyvärr är det så att vi alla är mänskliga och felar ibland, man får räkna med att ingen är perfekt och inte gör allt rätt alltid. Glöms något en enstaka gång kan man lugnt utgå från att det är ett misstag. Brott mot stallreglerna bör ansvarig för stallet hantera, eller så får man komma överens om hur det hanteras om det är kollektivstall.
 
Du får ursäkta men jag kommer inte ihåg ven som skrivit vilka svar. Övervägande har iallafall varit "ta det med den det berör" och "stallägaren får ta det" och det är ju konstiga svar på frågorna.
Och jag fattar fortfarande inte varför en generell, inte otrevligt formulerad påminnelse leder till dålig stämning. Om det beror på att ingen förklarat varför de tycker det, eller på att jag inte fattat att jag läst det, kan jag inte svara på. Men berätta gärna i vilket inlägg jag kan läsa det så försöker jag igen :)

Ang din fråga hur det kan leda till dålig stämning.
Jag är som du och bryr mig inte om det men alla är inte som mig, folk kan ta illa vid sig fast det inte är menat så från den som skrev.
VET man vem det är tar man det med den personen om det händer upprepade gånger.
Annars en uppmaning på tavlan. Är jag ”delaktig” i slarvet tex glömt att mocka på ridbanan så skärper jag mig. Har jag inte slarvat så kan jag inte ändra något och bryr mig inte i meddelandet och hoppas att dom som det berör skärper sig.

Men människor läser mellan raderna och alla utgår inte från att den som skrivit bara vill påminna för att skona underlaget tex, eller för att man inte ska behöva mocka hela banan innan den sladdas. Folk läser in att nån är irriterad kanske på just mig. Fast jag inte ens slarvat. Man tycker kanske att folk gnäller och tjatar. Man kanske inte ens kan se problemet?
Så min erfarenhet är att om det går att undvika ett meddelande på tavlan så är det bra. Det undviker ju också snack och spekulationer mellan hyresgäster.

Men i vissa stall tar ingen illa upp av en uppmaning på tavlan och då spelar det kanske ingen roll. Men jag tänker att om det är upprepande meddelanden på tavlan så är problemet större, för det ska inte behövas där information gått ut som den ska till alla.
 
Jag tycker att vita tavlan funkar bra i det stall jag rider. Praktiskt information! Men det är ett litet och välorganiserat stall.
 
Ja verkligen, tog åt mig galet mycket eftersom jag brukar ta fram en påse popcorn och titta om en häst står intrasslad i ett täcke eller så. Det är ju så vi är, vi som gillar att leta fel på andra :up:

Nej, men jag undrar varför flera tycker det är relevant att de vet nån som klagade på olåsta dörrar OCH lät en häst stå med halvt tappat täcke i hagen, liksom. Förstår inte diskussionstekniken där riktigt. Men det verkar svårt att få nåt vettigt svar på det jag undrar eftersom flera fortfarande envisas om "ta det med den det berör" eller "stallägaren får säga till" fast det flera gånger frågats vad man gör om man inte vet vem som "rår för" eller inte har någon stallägare/chef som styr upp saker.

Men skitsamma, den här diskussionen kommer inte leda nånstans och jag kan bara konstatera att jag är glad att jag sluppit såna stallkamrater som många här verkar ha haft :) Hade blivit tokig om det togs som krigsföring om nån skrev "Kom ihåg att mocka på ridbanan!" om det vore nåt som frekvent glömdes/struntades i.

Men liksom, om det frekvent missas så hjälper uppenbarligen inte påminnelsen. Och det är min erfarenhet, struntar nån i med det flit kan du skriva 125356 påminnelser men inget händer. Och det är min erfarenhet, får man skriva "kom ihåg bajset" brukar nästa meddelande lyda "men serilst, ta bort bajset" för att eskalera till "VILL DU HA BAJS I DIN SÄNG ELLER???????? TA BORT BAJSET!!!!!!!!!!!!!!!!!!! " och där nånstans börjar det bli obehagligt för oss som bara vill ha info om nåt skett.

Det är för mig helt ok när stallägaren påpekar "vi har fått kritik för att det ligger bajs på vägen, var vänlig ta bort det efter er" men inte när alla inackorderade ska leka poliser. därför är vita tavlan olämplig.
 
Men liksom, om det frekvent missas så hjälper uppenbarligen inte påminnelsen. Och det är min erfarenhet, struntar nån i med det flit kan du skriva 125356 påminnelser men inget händer. Och det är min erfarenhet, får man skriva "kom ihåg bajset" brukar nästa meddelande lyda "men serilst, ta bort bajset" för att eskalera till "VILL DU HA BAJS I DIN SÄNG ELLER???????? TA BORT BAJSET!!!!!!!!!!!!!!!!!!! " och där nånstans börjar det bli obehagligt för oss som bara vill ha info om nåt skett.

Det är för mig helt ok när stallägaren påpekar "vi har fått kritik för att det ligger bajs på vägen, var vänlig ta bort det efter er" men inte när alla inackorderade ska leka poliser. därför är vita tavlan olämplig.

:rofl: Aldrig sett detta scenario, trots hängt i olika stall sedan tidigt 80-tal.
 
Verkar som tur var inte alls vanligt att gå bärsärk över Vita tavlan-påminnelser :up:
 

Liknande trådar

Anläggning Jag står idag i ett nybyggt stall fullutrustat med tillhörande bekvämligheter som varmvatten, flera spolspiltor osv. Anläggningen har...
2
Svar
25
· Visningar
4 768
Senast: Cilla
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 129
Senast: alazzi
·
Avel Tänkte bara skriva lite allmänt om travaren. Hoppas det inte blir mer sådana här diskutioner. Vi har både franska och amerikanska...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
6 264
Senast: henry_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp