är ALLA supernöjda?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare almis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 50
  • Visningar Visningar 3 811
Sv: är ALLA supernöjda?

Jag kan erkänna att jag kan bli lite småirriterad på min yngre labbe(6 år nu). Det blev inte alls som jag tänkt mig. Hon är klumpig och lyckas alltid göra illa en på något sätt. Vanligast är att hon skallar mig eller trampar på mig. Hon lyckas alltid slå ner något från vardagsrumsbordet med svansen. Sen äter hon strumpor och vantar. (ja, jag får se till att hon inte kommer åt, men med småbarn i familjen är det inte helt okomplicerat)

MEN. labradorer kan ju vara så här så jag fick ju vad jag ville. :o

Det förstärks av att den äldre alltid sköter sig exemplariskt. Hon är graciös som en katt (trots åldern) lydig, värdig och klok. Den yngre framstår som en heffaklump i jämförelse med henne.

Men hon väger upp det med charm så helt fel blev det inte. Antar att kontrasterna mellan mina labradorer blev lite stora.. har två ytterligheter känns det som.

Senast ändrad:

Jag instämmer med cillamuffins och priscilla.

Tiken är min andra hälft och hanen är min absoluta drömhund, jag hade inte kunna få det bättre.

Maja är oftast helt underbar. Men de enda gångerna jag kan bli irriterad på henne, är dagar då jag rent allmänt har en dålig dag och är mer lättretad än vanligt. Och oftast är det inget speciellt att bli irriterad på heller egentligen. Skulle vara iof då hon springer nedanför mina fötter så jag råkar kliva på henne, då är hon i vägen. Eller när hon någon dag tigger mycket (det är det värsta jag vet)

Men i övrigt finns det inet så mycket att gnälla på denna hund över :)

Ja gud i helvetet: mammas hund. Han är nog den värsta hunden jag någonsin haft.
Vi skaffade honom när jag bodde hemma. Det är en sheltie som har en ganska starkt psyke. Egentligen en helunderbar hund med rätt träning, men mja.. vi tränade ju inte honom rätt :crazy:

Monstret gör utfall mot andra hundar, har bitit mig, springer iväg vart han vill när han är lös, muckar med grannens hund, skäller som en idiot på gården...

Annars är han världens snällaste :idea:
:rofl:

Nä alltså jag har erbjudit mig att ta och uppfostra denna hund själv eftersom allting gick så fel innan men mor har tackat nej. Så vad ska man göra.. :crazy:

Min nuvarande hund blev en chock för mig, hon var så uppfostrad och trevlig :love: hela tiden också :love:

kl

Ja jag är nöjd men visst har de haft jobbiga perioder. Den äldsta är en sån man drömmer om och bara älskar och den yngre är snart där också.
Men jag har slitit hårt och ett tag förbannade jag mig själv som tog en till hund när jag nyss gått igenom allt med den första hunden.
Snart kan vi ha alla skorna framme utan att vara rädd att de går sönder..... :)

KL

Visst är mina hundar ibland skitjobbiga och jag känner för att binda fast dom i skogen och bara gå hem
Men dom är mitt liv, och jag älskar dom verkligen! När jag tog över Zipper gjorde jag det för att jag tänkte "Äsch, han kan väl springa med när jag rider eller något sådant" och nu är han min bättre hälft. Han är en underbar följeslagare och jag vill inte tänka mig hur livet vore utan honom.
Limbo är så nära min drömhund man kan komma just nu, det enda jag kan komma på som är mer perfekt är att ha en valp efter honom, och den kommer förhoppningsvis ligga här i min famn om ungefär fem månader :)

Dom har sina brister och vi har fått kämpa en hel del för att komma hit där vi är, men ändå - vilka hundar jag har :love:

*kl*

Jag inser att vissa olater som min kille lagt sig till med enbart är mitt fel. Men att han lätt får fuktexem och älskar alla människor mer än livet stör mig lite ibland :cool: Nästa hund kommer nog bli en ras som är mer förarbunden och inte fullt så människoälskande som en golden.

Men när han kommer och sätter sig i knät (går bra även fast man väger 30 kg) och vill bli masserad i nacken och han njuuuter så att nosen nästan hänger i golvet så älskar jag honom så det värker i hjärtat!

Just nu är vår hund ganska jobbig. Men det beror på att hon är skadad och har vila, vilket inte riktigt uppskattas (av henne alltså, hon vill helst springa och busa). Men hur jobbigt det än är så är hon vår lilla älskling :love:

Kl
Jag kan helt ärligt säga att jag aldrig tyckt att min hund är jobbig. Han är bara världens bästa jämt o alltid!

Jag tyckte en av mina hundar var riktigt jobbig i början. Jag funderade på att lämna tillbaks. Men det kändes som ett sådan misslyckande och svek att jag lät bli. Det är jag otroligt glad för idag.

Den här hunden är verkligen speciell och märklig. Vore hon människa skulle hon klassats som psykrubbad, om än harmlös. Hon skulle utan tvekan diagnostiseras med många, många diagnoser. Hon tänker inte som någon annan individ jag stött på tidigare. Och kan man göra fel om man måste tänka själv gör hon det. Alla som umgås med henne säger detsamma. Hon är verkligen, verklig konstig.

Jag fick inte kontakt alls med henne första tiden. Hon sökte inte kontakt som alla mina andra. Hon undvek den så gott hon kunde och var inte närvarande alls. Hon kände säkert hur jag kände inför henne, även om jag försökte dölja det, och stressade lite extra pga det. Vi jobbade på. Och idag älskar jag henne verkligen. Trots att hon är jobbig. För hon ÄR jobbigare än alla andra jag haft ihop. Men hon är otroligt härlig iom att hon ser världen så annorlunda och gör så konstiga saker. Hon får en att se allt på ett nytt sätt.
Och nu mer söker hon kontakt allt som oftast. Hon blir fortfarande osäker om man är för nära fysiskt eller tittar för miycket i ögonen. Men det är snudd på normalt beteende nu mer. Hon är också otroligt mycket lugnare och avstressad och iom det mer närvarande och nåbar.

Men vilket jobb det har varit! Och vad jag har varit less på henne!
Hon har dock gett mig världens lääängsta tålamod och fömåga till lugn i stressiga situationer. Det tackar jag för! Och ibland får jag en inblick i hennes galna lilla värld. Det är otroligt kul i den verkar det som.:P

Senast ändrad:

Jag älskar min hund mest i världen, kan inte ens föreställa mig ett liv utan honom.
Så klart är det inte alltid skoj att ha hund. ( precis som med människor, kan man bli ovänner och tycka folk är jobbiga)
Vi har våra bra stunder och våra sämre stunder. Så drar man ut det på det långa hela, så är min lilla herre mitt livs kärlek!
Han är som en bästa vän, han förstår mig, jag förstår honom. Vi är liksom ett. :love::love::love:

Liknande trådar

Övr. Hund I mitt område finns några hundägare med reaktiva hundar. Ibland händer det att dessa hamnar bakom mig och min hund på promenaden om de... 2 3 4
Svar
77
· Visningar
4 084
Senast: sidensvans
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 530
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 102
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Hundägare nuförtiden ringer veterinären för hunden ätit några tomater, riskakor eller chips och åker raka vägen och kräker hunden om den... 4 5 6
Svar
104
· Visningar
5 809
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka