är ALLA supernöjda?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare almis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 50
  • Visningar Visningar 3 811
Sv: är ALLA supernöjda?

Min ena är långt ifrån perfekt. Han är en korsning mellan pudel och melteser och verkar ha fått det sämsta från båda världarna.
Skällig, konfliktsökande, svartsjuk, olydig (eller döv), revirmarkerar inne, separationsångest, vägrar att kamma sig eller klippa klorna och dessutom ful som stryk.
Allt uppvägs av att han är den snällaste hund jag träffat.

orsaken behöver inte vara ett mysterium. det kan ju vara så att man helt enkelt tagit sig vatten över huvudet i val av ras/individ. eller att familjesituationen och hunden inte går ihop.

jag uppfattade inte TS fråga som "har din hund ögonblick när den är lite jobbig?" (för det har väl alla?) utan mer som "triv du med din hund".

Jo, nog trivs vi med varandra.

Men han kan vara jobbig och kravande och det tycker nog han att jag kan vara med. Det ar omsesidigt.

Att det var en sadan hund jag fick visste jag om sa det far jag ta med det kanske ar varre for honom som fick en san tjurig och envis matte.
Jag kunde iallafall valja. ;)

Men for det mesta sa at vi nojda med varandra och det ar ju huvudsaken.

Jag tycker verkligen att mina hundar är underbara:love: och det framhåller jag jämt och ständigt.

Men med handen på hjärtat, Ja!...de har sina jobbiga sidor. Min lilla blandras på fem kg är väldigt stor i käften och jag kan inte lita på henne med andra hundar. Inte roligt när ens lilla skithund tar chansen och flyger på en rottis:eek:. Jag försöker naturligtvis alltid att ha kollen men någon gång har vi missat. (Bara mitt fel, självklart!). Hon kan vara ganska vaktig hemma på gården och jag kan känna att hon framstår som det jag egentligen inte tycker att hon är....en skällig småhund! Hon är världens bästa hund men då och då döljer hon det för omgivningen...

Jag kan tycka att border collien är väldigt mycket just.....border collie ibland. Den där hypnotiska blicken ni vet:grin:. "Lek lite och var som en vanlig hund!" kan jag tänka då. Vallningen lyser liksom igenom i allt. Inget problem men irriterande:mad:

I övrigt är jag lycklig ägare till två helt underbara hundar:love:

kl

Jag är supernöjd!

Även när hon går och lägger sig när jag ropar på henne och vi ska gå ut:p

Ja, då blir svaret ett stort JA! Det vore väldigt sorgligt om man inte trivdes med sin hund. Och orättvist mot hunden, tycker jag..

Om jag hade tyckt att min hund var jobbig eller ivägen så hade jag funderat på vad det är som får mej att känna så. Är det verkligen hunden det är fel på eller är det jag som har orimliga krav?
Jag tror att till största delen så är det människan som har orimliga krav och i vissa fall är det helt enkelt kemin mellan människa och hund som inte stämmer.

Mina hundar är och har varit de bästa jag har kunnat önska mej. Jag har inte fått dem som 8 veckors valpar och kanske är det därför? Jag har kunnat se mer individ och har därför kunnat avgöra att det är en hund för mej genast.

Jag håller med många som skrivit tidigare. Om man tycker att sin hund är överhängande jobbig och/eller i vägen så tror jag att det är dags att börja fundera på att göra sig av med hunden.

Jag är jättenöjd med min hund, även om det finns några saker kvar att finslipa. Gör det inte alltid det? Men större delen av tiden njuter jag av att ha honom i mitt liv, och det är ju därför jag har honom. Det är alldeles för dyrt och tar för mycket tid att ha hund (anser jag) för att ha en hund som man bara "står ut med". Dessutom är det inte heller rätt mot hunden.

Ingen av mina hundar är perfekta, de har bägge jobbiga sidor, men det har ju alla människor som djur. När ceasar var som värst med ensamhetsproblem, muppande ect så fantiserade jag ibland om att bara kasta ut honom... *s* Det innebar ju inte att jag inte älskade honom. Jag är ju självklart jätteglad att jag inte gav upp för nu är han nästan bara rolig.

Just nu så har jag en liten hundintressesvacka, för första gången sen jag skaffade min första hund för 13år sedan
, så tycker jag nästa att hundarna är till mer besvär än glädje. Det är meckligt med hundvakter, så dyrt att jag håller på att avlida och jag ser dom knappt ändå känns det som. När jag väl har tid att vara med dom så är det ungefär det enda jag KAN göra eftersom jag inte har hundvakt eller kan lämna dom sådå får jag sitta hemma. Dessutom så GÖR vi inget vettigt, inga kurser, inga träningsträffar ect utan det blir mest promenader.
Hundarna går det egentligen inte det minsta nöd på,hundvakterna stimulerar dom/går ut med dom ordentligt när jag jobbar, så det är väl bara att avvakta tills lusten kommer igång igen.

Jag är väldigt nöjd med mitt val av hund. Han passade mig då och även nu. Nu idag har jag däremot större krav på nästa hund vad gäller träning.

Han beter sig ibland på oönskat vis, men då försöker vi jobba bort det istället för att bara klaga och önska annat. Han är och kommer alltid att vara en MYCKET speciell hund som har tagit stor plats i mitt liv och hade jag fått välja så hade han aldrig lämnat min sida.

Generellt så nej. Visst finns det dagar då min hund är lite för på och visst har han även sina negativa sidor, men de positiva överväger helt klart och jag tycker inte att hunden i sig varken är i vägen eller att hundägandet är jobbigt.

På sätt och vis. Jag skaffade Loka på lite fel premisser och har i efterhand insett att hon egentligen inte passar ihop med mig. Hon är jättetrevlig, den perfekta sällskapshunden och väldigt personlig, men jag "borde"/passar bättre ihop med lite tuffare hundar. Ibland blir jag irriterad på Loka för hon kan vara ett riktigt plåster... Hade jag varit ensam hade jag förmodligen omplacerat men nu har min sambo och Loka fallit hårt för varandra och passar ihop. Eftersom han då avlastar mig rätt mycket har vi fått ihop en rutin som funkar ändå. :) Planen är dock en hund till (så snart vi fått plats) så får jag (förhoppningsvis) det jag söker efter och Loka kommer att bli en underbar "fostermamma" till en valp. Alla hittar sin plats och kompletterar varandra.

Jag är rätt övertygad om att jag måste byta ras faktiskt.

*KL*

Jag hade ingen aning om vad jag gjorde nar jag skaffade min rottis... men sa ratt det blev. Hon ar "my heart and my soul". Jag ville ha en vanlig hund men fick sa mycket mer, en kompis och en bastis... Jag kunde inte ha fatt mer ratt hund... vi ar ett 'team'.

Jag är supernöjd med min hund, han är en fantastisk hund i mina ögon och kommer stanna hos mig livet ut. Sen inte sagt att han alltid är 'perfekt' för han liksom jag har våra sidor som vi måste arbeta med men han passar in i mitt liv och med det jag vill göra.
Jag smälter varje gång jag ser honom:love:

*KL*
Hon ar "my heart and my soul". Jag ville ha en vanlig hund men fick sa mycket mer, en kompis och en bastis... Jag kunde inte ha fatt mer ratt hund... vi ar ett 'team'.

Åh vad fint skrivet :bow:
Precis så känner jag med jycken här hemma! :love:

Jag är verkligen inte alltid supernöjd, min hund har ganska många "dåliga" sidor och det är många gånger jag blivit tokig över honom och velat ge upp det här med hundar!

Man kan inte ha honom lös förutom låångt inne i skogen, då han blir "döv" när han känner för det..;) så han får ha lina när han ska springa av sig och vi tränar hela tiden på detta..men trots intensiv träning kommer det alltid nåt bakslag och jag känner aldrig att jag kan lita på honom till 100 %

Han har gjort mycket utfall tidigare men nu är det nästan borta, men ibland kommer det tillbaka och han ska skälla och göra utfall mot alla hundar han möter, jag bor i ett väldigt hundtätt område och detta kan bli ganska irriterande.

Han vill gärna hälsa på alla hundar han möter och får han inte det blir han väldigt tjurig.

Han är väldigt glad i folk och har man besök ska han sitta klistrad på de hela tiden och sen när han går lämnar han de stackars besökarna täckta med vitt hundhår och dregel :D

Men jag älskar min hund ändå trots hans dåliga sidor, för han har ju ganska många bra också! ibland tittar man lite avundsjukt på de som har superlydiga hundar och undrar om man någonsin kommer att komma dit hur mycket man än tränar .Men skulle inte byta ut honom mot någon annan hund i världen! :love:

Jag kan tycka hon är ganska jobbig.
Hon piper för minsta lilla, om hon ska ändra ställning där hon ligger..
Man har ju lärt sej vad pipena gäller.. Och när det är mat eller utgång (om man glömt bort det) så blir det som en glödlampa i skallen. "aaah, justde. tack" nästan..

Och så kan jag tycka att det är jobbigt att ha hund, stundtals.
Hon kan inte vara hemma själv men har ändå klarat av att vara i bilen ett par minuter (medans man springer in och handlar) och det vore skönt att ha det som jag hade med min första hund, kunna lämna hemma.. Man blir så låst.. =/

Och visst är det jobbigt att ta sej upp ur den sköna soffan, när man lagt sej bra och kollar på film, och hunden vill ut. Men man gör det ändå, och det är skönt att komma ut, när man för en gångs skull tagit sej ut..

Ärligt svar :)

Ja, jag tycker att våran hund är dryg. Han skäller på allt och alla, han rymmer direkt han får chansen (tuggar av koppel, när dörren står lite öppet, hoppar över hundgårdsstacketet m.m. (1 gång hamnade han på ett ställe för bortsprungna hundar). Om han rymmer så får man försöka att locka med "ska vi ut och åka bil?" och då hoppar han in där, men att få ut honom är en värre historia, så han får sitta där i ca 1 timme, då vill han ut (på sommaren gör vi dock ej detta). Men han är go endå. :love:

Liknande trådar

Övr. Hund I mitt område finns några hundägare med reaktiva hundar. Ibland händer det att dessa hamnar bakom mig och min hund på promenaden om de... 2 3 4
Svar
77
· Visningar
4 085
Senast: sidensvans
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 530
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 106
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Hundägare nuförtiden ringer veterinären för hunden ätit några tomater, riskakor eller chips och åker raka vägen och kräker hunden om den... 4 5 6
Svar
104
· Visningar
5 810
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka