Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Har skrivit tidigare om att jag är novis på detta med foder och foderstater... Är nyfiken på om mitt hösilage är bra/dåligt. Har sökt runt med inte hittat någon "standard" med riktlinjer för vad som är bra. Hoppas att det finns någon som kan hjälpa mig...
Riktvärderna för svenskt hö (enligt krafft) så ligger Smrp: 30-60 och Mj. 7.5 -8.
Men tkr dina värden är normala, jag har hellre lite lägre energi så att man kan ge mer grovfoder är ju kvoten man ska hålla reda på, som ska vara över 6.
Du får en kvot på 6,4 så det är bra värden
Foder & Strö
Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D
Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
Foder & Strö
Har en häst som är JÄTTESVÅR att få upp i hull och undrar vad det kan bero på? Jag har gett honom 500% mer protein än optimalområdet och...
Hästnyheter Två bolag som står bakom omdiskuterade Viegård Stuteri ska betala höga böter, efter flera händelser rörande vanvård av djur. Trots detta...