Är det någon som vet?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Alexxandra
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 726
A

Alexxandra

Är det någon som vet i fall man kan klippa hästarna nu? Även i fall dom fäller?

Sv: Är det någon som vet?

Ja men man kommer nog få klippa snart igen!

Jag har precis fått hela min häst klippt förutom halva huvudet,inklusive hela benen.
Orsak att hon svettades av skritt+tog år att torka+orkade ingenting.
Hon svettas fortfarande och i huvudet där pälsen är kvar rinner det, men hon torkar på ett kick och orkar mer!!

Jag klippte min ponny för ett par dagar sedan, har redan klippt henne engång för kanske 4-5 veckor sedan, men nu var det dags igen.

Hej!

Om jag inte kan klippa när pållan fäller är jag nog körd.. Min tjej fäller året om, med undantag för någon liten vecka mitt i sommaren, men då vill jag helst inte klippa. jag hopppas på att kunna klippa imorgon.

/ Lavinia

Liknande trådar

Hästvård Jag pratade med två veterinärer på kliniken när jag var där för Barkas senaste ultraljud. De kunde båda tänka sig att problemen vid... 2
Svar
20
· Visningar
1 900
Senast: sorbifolia
·
Hästvård Nu har min häst varit in och ut ur kliniken flertalet gånger utan resultat. I starten på mars svällde vänster fram rejält och hon blev...
Svar
14
· Visningar
568
Senast: Mirtai
·
Hästvård Närmare bestämt någon muskelskada insida lår. Min stackars E (22år) är halt, det som hittats (av veterinär) hittils är att något skett... 2 3
Svar
42
· Visningar
2 618
Hästvård Undrar om någon vill o orkar dela med sig av sina erfarenheter av att få ut hästens livförsäkring om den varit tvungen att avlivas akut... 2
Svar
20
· Visningar
1 322
Senast: Murray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka