Är det taskigt....

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare MatildaVivvi
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 34
  • Visningar Visningar 2 444
Sv: Är det taskigt....

yeah
:smirk: :smirk: :smirk: :smirk: :smirk: :p :bump: :banana:

jag slutade rida shettisar när jag var typ 140, men jag tror nog att det går bra att du ändå rider honom/henne (bara du int hoppar eller tävlar)

härligt att höra=)
Nej då, jag rider bara i skogomark

Förr användes shettisarna som riddjur av männen på shetlandsöarna. Kanske inte att rekommendera.:eek:
Så en lätt & smidig ryttare på 1,50 klarar nog din lilla älskling.
Det är bra att du avstår från att hoppa henne, men löshoppning brukar små shettisar gilla.:)

bonde skrev:
Förr användes shettisarna som riddjur av männen på shetlandsöarna. Kanske inte att rekommendera.:eek:
Så en lätt & smidig ryttare på 1,50 klarar nog din lilla älskling.
Det är bra att du avstår från att hoppa henne, men löshoppning brukar små shettisar gilla.:)

Gutt att höra =D

the_connemara skrev:
Vad du än gör så spänn remontgrimman högre upp! Sitter alldeles för långt ner :(

Okey, i will :bow:
Första gången jag avnävde den på henne, o jag visste inte rikigt hur den skulle sitta:angel: :crazy:

Lugnt ;) Men minst två fingrar ovan för nosborren. Tänk på det mjuka benet innanför, om hon gapar så komemr det göra ont och dessutom så hindrar den andningen om den sitter så långt ned.

Shettisar är starka och har ofta bra balans, så jag tycker inte du är för stor. Däremot så är ju en större ponny att föredra om du ska ha nåt egen/en ny men du kan nog rida de lilla ett tag till :)

Red själv en shettis några gånger i veckan och då var jag lika liten som du ungefär

Liknande trådar

Ridning Jag har nyligen börjat rida på ridskola, efter ett liv med träning och tävling på egna hästar. Trivs bra med ridskolan, ridläraren är... 2
Svar
20
· Visningar
1 747
Senast: cewe
·
Hästhantering Jag behöver lite tips för att slimma en knubbig ponny! Nu är det så att ponnyn i stallet är på tok för det, nästan en 9:a på hullskalan... 2
Svar
30
· Visningar
2 329
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
613
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 865
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka