Då är nog ett forum fel plats för dig.Nja. Varför gissade när någon frågar? Iofs ärligt att skriva det.
Jag gillar inte det uppenbarligen. Föredrar fakta.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Då är nog ett forum fel plats för dig.Nja. Varför gissade när någon frågar? Iofs ärligt att skriva det.
De skalar ner för att det inte finns jobb. Löner ska betalas oavsett.
Till privatkund är det oftast andra företag som jobbar. Dess kompetens är det brist på . Iaf pålitliga och i närområde . Nybyggen har otroligt mycket folk på plats som inte bor i närheten .De är där för endast detta bygge.
Varför måste du gissa och svara på en fråga? Går alldeles utmärkt att låta bli.
Sorry att jag blir hård .
Nu skrev du att du gissade. Därför frågar jag
Du gissade.. Det bär mig lite emot
Nja. Varför gissade när någon frågar? Iofs ärligt att skriva det.
Att jag skriver att jag gissar betyder inte att jag är den enda i tråden som gör det, eller forumet, bara att jag är transparent med det.
Ah... det brukar inte alltid vara ok att gissa. Beror det på vem som gissar?Men herregud vilket fult och trist svar! Om du har missat det så är det ett diskussionsforum, dvs det är helt ok att gissa.
Många här som skriver att det är svårt att få sina "privata" små"byggen" gjorda. Då är ju regeringens insats en lysande sak. Iom att de stora byggena lär INTE komma igång på ett bra tag. Årstafältet i Sthlm ska ju byggas med en "helt ny stadsdel" typ. De annonserade stenhårt när de skulle börja, dvs innan covid. Efter... Inte hänt nånting, de annonserar inte om att det ska byggas. Nu jobbas det ju på fältet iom att de gör om infrastrukturen dvs vatten och avlopp, men de har det hållt på med sen innan covid som sagt. Å det tar definitvt inte 5 år... De byggena ligger i fryspåse tills vidare.
Därför att diskussioner brukar föras så. Det är ju ingen här som sitter på fakta kring varför just TS upplevelse är som TS upplevelse är. Men du bekräftar ju dessutom det jag gissade, att det skalas ner.
Exakt. Och jag reagerade. Jag har även frågat om påstående om att man väljer konkurs. Finns det fakta om det?Att jag skriver att jag gissar betyder inte att jag är den enda i tråden som gör det, eller forumet, bara att jag är transparent med det.
Ah... det brukar inte alltid vara ok att gissa. Beror det på vem som gissar?
Ah... det brukar inte alltid vara ok att gissa. Beror det på vem som gissar?
Exakt. Och jag reagerade. Jag har även frågat om påstående om att man väljer konkurs. Finns det fakta om det?
Edit, det skrev inte du. Frågan om konkurs
Men va? Har verkligen inget problem med @Midsommarblomster .Nej, men att vara öppen med att en gissar (speciellt när en beskrivit att en har en viss insyn i frågan) är väl inte konstigt?!
Men sedan verkade du mest vara pigg på att trycka till @Midsommarblomster så är det någon som har problem med en specifik användare är det snarast du...![]()
Generellt vill privatpersoner ofta inte betala för vad det egentligen kostar. De är "krångliga" och förstår inte att jobbet är mer än den tiden hantverkaren är på plats. De vill inte betala för planering av jobb, beställning och hämtning av material etc. Ska den som då tar in jobben åka runt hos en massa privatpersoner och ta in jobb på ett fåtal timmar, går det inte runt. Då är det mycket enklare att ha ett gäng fasta företagskunder som ger kontinuerligt jobb.Jag har också svårt att få tag på hantverkare för mina små privatpersonsuppdrag.
Tycker att det är lite dumt att hantverkare hellre går i konkurs än jobbar med privatpersoner, när det uppenbarligen finns folk som behöver hjälp. Kan man göra privatpersonsuppdragen lönsammare/populärare på nåt sätt?![]()
Generellt vill privatpersoner ofta inte betala för vad det egentligen kostar. De är "krångliga" och förstår inte att jobbet är mer än den tiden hantverkaren är på plats. De vill inte betala för planering av jobb, beställning och hämtning av material etc. Ska den som då tar in jobben åka runt hos en massa privatpersoner och ta in jobb på ett fåtal timmar, går det inte runt. Då är det mycket enklare att ha ett gäng fasta företagskunder som ger kontinuerligt jobb.
ROT?Jag har också svårt att få tag på hantverkare för mina små privatpersonsuppdrag.
Tycker att det är lite dumt att hantverkare hellre går i konkurs än jobbar med privatpersoner, när det uppenbarligen finns folk som behöver hjälp. Kan man göra privatpersonsuppdragen lönsammare/populärare på nåt sätt?![]()
Om vi pratar specifikt Årstafältet så är ju inte så att Sthlm stad valt att pausa projektet pga konjunkturen.
5 års förberedande arbete för ett sådant enormt projekt är inte särskilt mycket om msn dessutom ska häva avtal, tvista med entreprenör, göra om upphandling, vara oense med TF om det mesta. Listan är lång![]()
Även jag har större kunskap än gemene man. Gillar som sagt inte gissningar , om de är fel fortsätts det spridas hittepå. Oavsett ämne.Plus att du har faktiskt lite högre nivå på din kunskap gällande byggnadsbranschen än gemene man.