Är du utseendefixerad?

Sv: Är du utseendefixerad?

Är nog en 3a fast lite åt 2a.
Kanske 2,8:idea:

Är iaf hyffsat matchat, men om man skulle räkna ihop vad min utrustning kostar blir det nog ganska många tusenlappar:angel:

jag är en tvångsmässig tvåa. men hävdar alltid bestämt i stallet inte bara får utan ska man se ut som en fågelskrämma. händer ibland oxå att jag faller för frestelsen och drar på mej gamla mjukisbrallor, gympadojjor och en stoooor gammal hoodie med fläckar på. till det rufsigt hår och dagen-efter-smink. smexigt alltså. :D

men för det mesta är jag noga med att jag och hästen ska matcha, se hela och rena och prydliga ut. jag undviker de allra billigaste märkena om det inte rör sej om förbrukningsvaror som t.ex grimmor. de får gärna vara billiga. men sadel, träns, täcken osv. ska vara av bra kvalité. kostar lite mer men min häst ska ha det bästa :love:

men är det rea i ridsportbutiken hittar du allt som oftast diggiloo huvudstupa i realådan, letandes efter fynd att skryta med på buke :)

Senast ändrad av en moderator:

Jag hamnar nog i läger två, med lite lutning åt läger tre, hehehe

Jag är en klar 2:a!!! Men med visst inslag av 3:an.. Vissa saker har jag köpt med märke och med kvalité! Men jag har även många billiga snygga saker som är i "helt ok kvalité"-klassen! Matchning är viktigt!! Skulle aldrig ha svart och brunt läder på samma häst på samma gång!!!! Och heller inga detaljer som "skär" sej.

Jag är nog en blandning mellan 1:an och 2:an. Jag rider t.ex. oftast med stooora t-shirtar och jag har lätt för att smutsa ner mig så det är inte alltid mina kläder är rena. Samtidigt vill jag att det helst ska matcha och vara snyggt och hästen vill jag ha skinande ren. Nu är hon tyvärr en skimmel som är väldigt skitig av sig och det är inte alltid jag orkar ta bort alla kissfläckarna.

Fast vad gäller produktmärken är jag nog mer en hel tvåa och kanske lite mot tre. Jag köper inte vilken skräpsadel som helst, är noga med vilka täcken hon har, Horseware passar henne bra och eftersom att de är glansiga vid bogen minimerar de skavrisken. Träns och andra lädergrejer som är viktigt att de håller är jag också noga med kvalitén på. Detta sen ett hackamore från Hansbo gick sönder vid läderdelen när min syster skulle ta en förhållning när hästen stack. Det ledde till en skentur, hjärnskakning och rejäla skrapsår på hela kroppen!! :eek:

Till mig själv är jag inte lika noga, det kvittar vilket märke det är på ridbyxorna och i princip alla tröjor är från H&M och liknande. Däremot kan jag inte tänka mig att köpa ett par skräpskor från Hööks, där vill jag ha mellankvalité.

Senast ändrad:

Jag ligger någonstans mellan läger 2 och 3. För mig är det viktigt att se hel och ren ut, men är inte hysterisk över att matcha till 150% (det kan ju dessutom bli over kill). Köper oftast saker från "medelklassmärkena". Jag vill att sakerna ska hålla och vara funktionella, men inte till vilket pris som helst. Däremot kan man köpa de dyrare prylarna begagnat, vilket funkar lika bra! :) Har köpte både sadeln (Röösli), träns (Henri de Rivel) och flertal ridbyxor (Pikeur, Anky) begagnat.

Är en blandning mellan 2 och 3. Gillar att matcha och att se prydlig och ren ut, och har nästan bara märkesgrejor. Men köper grejorna för kvalitetens skull - man får oftast vad man betalar för - och inte för att snobba.

Haha.. i så fall är nog jag en 4:a.. Jag glömmer liksom bort mig själv lite. Det är inte lika kul att lägga pengar på. Men jag ska faktiskt skärpa till mig. Nu ska jag lyxa till mig själv lite istället. :)

Eftersom jag går i skolan så tjänar jag ju inga pengar, men visst kan det hända att jag köper något lite snyggare när jag fått penagar på min födelsedag eller liknande, jag är noga med att min utrustning passar hästen och är ren och inte skaver eller så, så min häst ser prydlig ut även om de flesta hästgrejerna inhandlas på Börjes eller Gekås ha ha, men själv ser jag ut som en slashas! Sliten målartröja, trasiga mjukisbyxor och megasmutsiga ridskor är det jag brukar ha i stallet! ha ha, men när jag blir större och får ett jobb kommer det garanterat att bli lite lyxigare! ^^

Jag är nog mitemella 2 och 3. Köper aldirg grejer bara för att de e mode utan för att jag tycker det är snyggt! Ibland kan Jacson eller nått från Hööks eller Gekås också vara snyggt. Men man får ju oftast vad man betalar för och jag föredrar kvalité. Men jag betalar ju inte HUR mkt som helst.

Jag tillhör läger 2 :D
Fast såklart ska man ha lite märkesgrejer också :angel:

Jag vill se snygg och fräsch ut på tävling men jag köper inte t ex. ett träns för typ 3000:-

Jag tillhör nog läger 2.. Tycker det ska vara rent utrustning och helst matchande. Men det får inte vara för dyrt. :angel:

Jag landar i läger nr två, vill gärna ha liiite stil på grejorna men vägrar betala hur mkt som helst :)

Jag ligger nog på 2.5 Eller nått , jag köper oftast det jag vill ha , men inte till vilket pris som helst .. :p ex. jag skulle aldrig köpa ett schabrak för 600:- jag sliter ändå ut mina direkt :angel:

Om jag hade massvis med pengar skulle jag vara i läger 3 :D:angel:

Liknande trådar

Gnägg Visste inte om jag skulle lägga tråden här eller i utrustning, men provar här. Tittade igenom en blogg jag hade för många år sedan, och...
Svar
0
· Visningar
825
Utrustning *osäker på om jag lagt rätt, då den inte är helt "ren" utrustningsfråga men samtidigt tyckte jag inte att den passade in någon...
Svar
12
· Visningar
2 364
Senast: WildHorse
·
Utrustning En ny häst är på intågande, och till denna kommer en helt ny utrustning köpas då jag inte vill använda min gamla hästs grejer, de är... 2
Svar
24
· Visningar
2 964
Senast: SaraB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka