Är man en skit om....

Sv: Är man en skit om....

Det är din häst och då får du självklart ta hem den! Förstår inte människor som blir sura över att ägaren vill ha tillbaka sin häst, det är ju ändå det man har gått med på, annars skulle man ha köpt häst. Är man fodervärd då lånar man någon annans häst, det är bara så, trist men sant. I de flesta kontrakt för fodervärd står det att fodervärden inte kan "få betalt" för att den utbildat hästen eller liknande. Vill man bryta avtalet inom en period får man det, det är det ju många fodervärdar som gör och det är det inget konstigt med.

Förlåt ett rörigt inlägg, men jag har vart med om att folk ifrågasatt om jag kan ta hand om min egen häst när den skulle hem från en fodervärd...

Jag tycker att du ska prata med dom och sedan ta hem hästen som jag sa tidigare. Hoppas att det värkligen löser sig detta är alltid jobbigt..

Ja, jag tycker det är oseriöst men kontraktet styr vad du kan och får göra utan juridiska konsekvenser. Om dom har haft hästen i två år och inte levt upp till sin del av avtalet så tycker jag inte du ska tveka. Om du "bara" vill ta hem hästen för att du saknar den så är du i din fulla rätt att göra det, det är din häst. Annars löper väl kontraktet ut någon gång och då kan det ju passa att inte förlänga det utan ta hem hästen.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 463
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 550
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 987
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis... 2 3
Svar
48
· Visningar
4 136

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka