Trivs ni med det ni jobbar med? Hur länge har ni jobbat med det?
Om jag trivs? Jag
älskar't!!

Till sommaren har jag jobbat som lastbilschaufför i 7 år, känns fortfarande som det var igår jag gick utbildningen till det.
En utbildning där jag inte hade planer på att bli lastbilschaufför från början och halkade in på ett bananskal när jag insåg hur kul och utmanande det är.
Jag har jobbat inom många branscher i och för sig trivts på alla arbetsplatser, men inget slår nuvarande jobb. Den friheten under ansvar och känslan när jag klarar av något extra utmanande går knappt att beskriva. Likaså alla underbara kunder och människor jag möter på vägarna/företagen, ser årstiderna skifta osv.
Jag kommer nog sörja den dagen jag inte längre kan köra, om den ens kommer (vilket jag förvisso hoppas att den dagen inte kommer, förutom pensionen då förstås).
Sen gör det hela det bättre när jag får cred från kollegor, kunder och trafikledning att jag gör ett bra jobb, då känns det extra kul.
Så jag ångrar inte en sekund att jag halkade in på ett bananskal i denna bransch, jag har växt så mycket som person under dessa 7 år. Minns fortfarande första åren när jag kom in på företag och i princip visk-frågade vem det var som hade hand om in/utleveranser, nu idag kan jag komma in och säga med en självsäker relativt hög röst och ställa samma fråga.
Jag har blivit trygg i mig själv och verkligen växt, mitt självförtroende har fått en boost också, likaså självkänslan.
Är verkligen glad och tacksam att jag fått tillfället att hitta detta jobb jag har idag med allt vad det innebär.