verrdogan Trådstartare 7 Nov 2007 #1 Som rubriken lyder Är det farligt för hundar att äta dissa små äpplen?
Minerva 7 Nov 2007 #2 Sv: Är prydnadsapel giftigt för hundar? dem är väl av plast? Dt är väl inte bra för nått djur.... giftigt är det väl inte, men är ju inte så bra för matsmältningen...
Sv: Är prydnadsapel giftigt för hundar? dem är väl av plast? Dt är väl inte bra för nått djur.... giftigt är det väl inte, men är ju inte så bra för matsmältningen...
verrdogan Trådstartare 7 Nov 2007 #3 Sv: Är prydnadsapel giftigt för hundar? Nej dom är inte i plast, det är små röda bär/äpplen på de och man har de ute på gården.
Sv: Är prydnadsapel giftigt för hundar? Nej dom är inte i plast, det är små röda bär/äpplen på de och man har de ute på gården.
verrdogan Trådstartare 7 Nov 2007 #6 Sv: Är prydnadsapel giftigt för hundar? verrdogan skrev: Klicka för att se mer... såhär ser de ut
P Pangare 8 Nov 2007 #7 Sv: Är prydnadsapel giftigt för hundar? Verkar underligt. Är detta verkligen prydnadsapel? Jag tycker det ser ut som hagtorn. Är det en rätt stor kärna i bären? Tar fåglarna den som nödföda? Om det är hagtorn så bör man nog vara lite försiktig, det är väl en medicinalväxt som påverkar hjärtat vill jag minnas.
Sv: Är prydnadsapel giftigt för hundar? Verkar underligt. Är detta verkligen prydnadsapel? Jag tycker det ser ut som hagtorn. Är det en rätt stor kärna i bären? Tar fåglarna den som nödföda? Om det är hagtorn så bör man nog vara lite försiktig, det är väl en medicinalväxt som påverkar hjärtat vill jag minnas.
Dorro 8 Nov 2007 #8 Sv: Är prydnadsapel giftigt för hundar? Enligt giftinformationscentralen så är bären på hagtorn ofarliga. Även paradisäpplen är ofarliga. Gå in och kika på sidan TS! Där finns även bilder på de flesta "trädgårdsbär" om man är osäker. http://www.giftinformationscentralen.se/
Sv: Är prydnadsapel giftigt för hundar? Enligt giftinformationscentralen så är bären på hagtorn ofarliga. Även paradisäpplen är ofarliga. Gå in och kika på sidan TS! Där finns även bilder på de flesta "trädgårdsbär" om man är osäker. http://www.giftinformationscentralen.se/