är rambo såå bra?

misan

Trådstartare
problemet jag har är en busig liten hingstunge som gillar att bita i sin kompis (4årig valack) täcke. idag hade han sönder det gamla TM regntäcket så imorrn måste jag sätta på det nya fina amigot.. nåde honom om han äter upp det! :devil:
iaf, funderar på att köpa ett rambo regn att ha som utanpå-täcke hela vintern, eftersom bara de ska gå tillsammans sen... tror ni det håller?? rambo ska väl vara det tåligaste som finns i täckesväg eller?

Sv: är rambo såå bra?

Hade jag varit dig hade jag köpt no-bite kräm och kletat på täcket. det smakar inte gott och har funkat på mina täcken när hästar i samma hage har gillat att bíta i täcket. Dom är numera hela och fina.

Jo visst rambo ska vara tåligt (alla mina har hållt, fast jag har heller ingen täckesbitare i hagen).
Men jag tror ändå jag skulle va lite tveksam till att köpa dyra täcken om du har en täckesbitare till hästkompis! det skulle ju va rätt surt om ett dyrt rambotäcke gick sönder!!
du kan ju köpa ett och prova, annars skulle jag nog hålla mig till lite billigare täcken tills han slutar bita!

Det finns ju förresten sån där anti-bit-creme man kan smörja på täckena, är det nåt du har provat?

Hej,

Jag är ju värsta Rambo-fanset, älskar de täcken de är helt outstanding!!! Min häst är genomtorr då de andras täcken är blöta rätt igenom intill hästen. De kostar mer men å andra sidan har man ett täcke som inte bara ger en torr häst utan också ett täcke som ligger still och verkligen sitter bra.

Ang: täckesbitaren så vet man ju aldrig...Rambo är ju hållbara men frågan är ju om de håller för vad som helst!!!!

~Ingrid

misan skrev:
problemet jag har är en busig liten hingstunge som gillar att bita i sin kompis (4årig valack) täcke. idag hade han sönder det gamla TM regntäcket så imorrn måste jag sätta på det nya fina amigot.. nåde honom om han äter upp det! :devil:
iaf, funderar på att köpa ett rambo regn att ha som utanpå-täcke hela vintern, eftersom bara de ska gå tillsammans sen... tror ni det håller?? rambo ska väl vara det tåligaste som finns i täckesväg eller?

Rambo är mkt tåliga jag har ett som är 12 år gammalt och fortfarande helt och fint! men hur vågar du låta din hingstunge gå i hop med en täckt häst? Tänk om han fastnar i det...Själv skulle jag aldrig våga riskera något sådant.

Loviza skrev:
Rambo är mkt tåliga jag har ett som är 12 år gammalt och fortfarande helt och fint! men hur vågar du låta din hingstunge gå i hop med en täckt häst? Tänk om han fastnar i det...Själv skulle jag aldrig våga riskera något sådant.

Det går hur bra som helst. Han går t.o.m. tillsammans med Två täckta hästar.
Förra fölet jag hade, den nu 4-åriga valacken, gick tillsammans med sin mor rätt länge och hon hade också täcke på vintern fast med bara svanssnöre då. Det gick hur bra som helst.
Visst kan han fastna i täcket, men det kan ju en vanlig häst göra också. Nu efter några dagar har den största nyfikenheten lagt sig och han biter inte så mycket i täcket längre.
Köpte inget rambo för jag hittade ett gammalt shires istället, perekt! det har hållt än iaf. :angel:

Liknande trådar

Utrustning Hej på er! Jag befinner mig i ett "hopplöst" dilemma.:D På söndag ska min häst flytta till ett nytt stall, där han kommer att få en...
Svar
6
· Visningar
1 340
Senast: Deimion
·
Utrustning Vi har våra två valacker i samma hage. De verkar trivas tillsammans, äter ur samma hö-hög tex... Problemet är att de "bröstar sig"...
Svar
7
· Visningar
870
Senast: Zacke
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken ras passar mig?
  • Smitare - hur gör ni?
  • Kanin dräktighet