Pearlow

Trådstartare
Hej hej ! :D

Har en arab som heter high fork mustang ox "musse"... Som jag skulle vilja tävla i galopp med men jag är liite orolig :crazy:jag får inte släppa av honom helt för hans ägare (fast vi ska köpa honom). Hon tror han kommer bli helt förstörd det hände med hans mamma efter ägaren till "musse" sålt henne. Den nya ägaren släppte av henne ett antal ggr efter det såldes hon för hon klarade inte av att rida henne... Vill så HIMLA mkt tävla galopp med honom :love: men jag vill inte att han ska bli föstörd :crazy: är det vanligt ? (bor i västerbotten så kan igentligen bara drömma om galopptävlingar men men..) Jag kunde det på min b-ponny och det var så himla härligt att känna fart vinden susa har också gjort det ett fler tal ggr på travare.. Men alltså tror ni musse kommer bli uppstressad till max och bli förstörd ? Jag vill så gärna :cry: SKRIV !! :banana:

Sv: Arab

Det är SÅ väldigt olika från häst till häst hur stressade de blir. Jag förutsätter att du pratar om ponnygalopp?

Din närmaste galoppbana är ju Täby, även om det ligger ett halvt land emellan, men där finns i alla fall en ponnygaloppklubb, och de kan säkert hjälpa dig. Sök på internet! De kan säkert tipsa om hur du ska träna för att inte skada din häst. De som säger att hästar bli skadade av galopp tränar antagligen sina egna hästar helt fel, och därför går de sönder. Det är mycket att tänka på om hästen ska hålla för galopp, och det är inte säkert att din häst har vad som krävs. Men å andra sidan kanske han har det, och då tycker jag att det bästa du kan göra är att kontakta klubben p Täby.

Liknande trådar

Hästvård Hej ! Jag har en tanke om min ponnys kraftfoder. I dagsläget äter hon såhär: Morgon 2kg Hösilage + 0,5 kg FC avel ( stall ägarens ända... 2
Svar
22
· Visningar
2 149

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp med diarré?
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka