Arabhingstar

P

Plugghästen

Är det någon som vet varför de flesta fuxhingstar har vita tecken? Finns det ingen som är 'bara fux' med marginellt vitt??? Tycker inte om vita mular, långa strumpor och fläckar här o där!

Tomas
 
Tycker inte att 'de flesta' har så mkt vita tecken, egentligen väldigt få!!! Det finns t.o.m bruna- /skm- hingstar med mkt vitt.. bläs, strumpor etc, fast på skm så syns det ju inte! Det är ju en smaksak förstås, många vill ha tecken.. andra inte, bara att försöka leta sig fram till sin idealfärg.. MEN, det kan finnas nån med mkt vitt långt bak i stamtavlan o så 'poppar det upp' på avkomman till föräldrar utan tecken :eek:!!

Mvh /Bia
 
Det finns...Kormant tex en fin fux hingst e: Kaiser.
Han har visserligen en smal bläs men inga strumpor, en vit kota tror jag. Han är snygg.
Men du har rätt, det är vanligt med stora vita tecken på araber.
 

Liknande trådar

Lantbruksdjur Det har flyttat in nya kor i byn och jag har fullständigt kärat ner mig i dessa underbart vackra skapelser :love: Jag kan väldigt lite...
2
Svar
37
· Visningar
4 198
Senast: Luff
·
Foder & Strö Funderar över om det finns nån forskning kring hur länge en häst behöver tugga för att känna sig nöjd/mätt? Jag vet att hästar inte ska...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
9 174
Senast: TinyWiny
·
Relationer Jag går och funderar och undrar lite om det finns roliga solskenshistorier om relationer som återuppstått? Jag har tex ett ex sen...
2
Svar
22
· Visningar
1 861
Senast: lingonben
·
Övr. Hund Inser att det kanske inte finns något bra svar på min fråga men tänker att om någon har nåt bra tips så är det här på Buke i alla fall...
Svar
16
· Visningar
1 182
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp