• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Stravinski
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 2 058
S

Stravinski

Hej!:D Jag har börjat att rida på Balder en ardenner på 15år som står i stallet.Han har blivit mkt riden som unghäst,på senare år har han bara stått i hagen.Nu har jag ridit ut på honom i snart 3veckor i skritt,rider ut i skogen och på vägen.Han är 100% trafiksäker och mkt lugn!Han är oskodd men kommer få på sej skor till vintern,jag har just nu ingen sadel,rider barbacka.Undrar vad man skulle kunna göra med honom?Han har mkt bra steg och lyssnar till hjälperna,kanske academiskridning?Några förslag?Letar efter en sadel till honom just nu men vet inte riktigt vad för slags sadel jag ska köpa.Westernsadel:banana: elr manskapssadel är nog det ända som passar...:o Tacksam för svar:p

Sv: Ardenner

På min grova nordis så fanns det två sadlar som låg någorlunda, jag var dock inte nöjd. Det ena var en westernsadel och det andra var en billigsadel som var rejält bred (inte köpt från H eller B). På slutet red jag honom mest med voltigegjord :D Hade jag haft råd så hade jag satsat på en bomlös men det skulle jag iofs vilja göra till min nya häst också (varmblodstravare).

mvh Anna

Okej! Ja en bommlös sadel kostar mkt!Ska sattsa på en begagnad westernsadel tror jag;)

Wintec wide finns det ju också. Min mamma köpte en sån till sin stora breda häst förra veckan och den ligger bra och still! Kostar inte så mycket och går att ändra bomvidden till tre olika storlekar.
Hon hade bomlöst förut men den låg inte bra, hon kunde aldrig sitta upp utan att den snurrade.

hej,vart kan man köpa en Wintec wide sadel?Finns det någon hemmsida?tack för upplysningen!:bow:

Stravinski skrev:
Okej! Ja en bommlös sadel kostar mkt!Ska sattsa på en begagnad westernsadel tror jag;)

Ja, särskilt som jag redan hade köpt en begagnad westernsadel för 8500:- :D Men det var en ordentlig och fin sadel som knappt var använd. Nu används den på stallägarens Shire/Tinker-blandning :)

jag har köpt den bomlösa de har på börjes o den passade på min foderhäst som är en ardenner...

Okej,kul att den passa...Har hittat en westernsadel som jag tror kommer passa:D

Liknande trådar

F
  • Låst
Hästmänniskan Hatar är kanske överdrivet, men jag gillar honom verkligen inte. Har haft honom i 3 månader och han trivs i stallet och med... 4 5 6
Svar
107
· Visningar
40 114
Senast: scizofren
·
Träning Stoet jag hade i somras ska ridas över jul, antagligen delvis av mig. Tråden om henne när hon stod hos mig i...
Svar
2
· Visningar
1 222
Träning Behöver hjälp. Ny häst på halsen som jag ska ta hand om över sommaren. Arab, snäll, inte riden så mkt, skulle till slakt för att hon... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
4 892
Senast: Sar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka