Årets betäckningssiffror är här!

Jag är glad att Diatendro hade 100% dräktighet så han är en het kandidat till mitt sto nästa år.
 
http://www.swb.org/avel/siffror-och-statistik

Min första reaktion är, hur kan två så tilltalande hingstar som Magic Park och Hasard inte få fler än tre respektive ett sto?

Magic Park är inte lika tilltalande i andras ögon som i dina? Han hoppar ju med lite stel överlinje, det är väl kanske lite olika om man tycker det är optimalt. Och det finns ju så många fina hingstar idag.

Vill man åt Armitage så är det uppenbart många som föredrar Armani Code.
 
Senast ändrad:
Både Heartbeat och Armitage har ju själva stått i landet så flera har kanske valt dem istället, speciellt om sönerna tävlar och har mer osäker spermatillgång.

Jag har nu sett att båda stod på TAI i år och då förstår jag nedgången.
 
Jag väntar som väldigt många andra en Kannatol-bebis, både kul och lite trist att han fick så många ston :p
 
Både Heartbeat och Armitage har ju själva stått i landet så flera har kanske valt dem istället, speciellt om sönerna tävlar och har mer osäker spermatillgång.

Armitage har väl siochså med dräktigheten, iofs, så det är väl heller inget säkert kort, men förärvningen är såklart säkrare. Och många skulle nog säga att han själv är bättre än Magic Park över hinder.
 
Tyckte i min bekantskapskrets att Armitage var en så het kandidat förra året. Har det dött ut lite och vad tycker ni som tex har valt samma hingst som många andra om det? Med det menar jag, 1, anser ni att det sänker ev värdet på er föl att det ev finns många med samma hingst till pappa till salu? 2, är det svårare att sälja föl efter de för året populära hingstarna eller till och med lättare? :)
 
Trist att Etalon Lux N får så få ston. Har själv en härlig avkomma till honom och har sett några andra riktigt fina.
 
blev förvånad att Ampere och Benetton Dream fick så få ston, BD hade ju massor 2015.
men sen såg jag att båda hade sisådär dräktighets%, ffa Ampere var riktigt dåligt.

överlag verkar folk avla mindre, trevliga avkommor och färre flashiga, utländska hingstar.
 
blev förvånad att Ampere och Benetton Dream fick så få ston, BD hade ju massor 2015.
men sen såg jag att båda hade sisådär dräktighets%, ffa Ampere var riktigt dåligt.

överlag verkar folk avla mindre, trevliga avkommor och färre flashiga, utländska hingstar.

Oj vad lågt på Ampere :eek: Lite kul att mitt sto är ett av de 11 som är dräktiga då ^^
 
blev förvånad att Ampere och Benetton Dream fick så få ston, BD hade ju massor 2015.
men sen såg jag att båda hade sisådär dräktighets%, ffa Ampere var riktigt dåligt.

överlag verkar folk avla mindre, trevliga avkommor och färre flashiga, utländska hingstar.
Benetton Dream borde ha fått mindre i år då han tävlade en del och mest var på FAI? Vet stoägare som valde bort honom pga det, så kanske är fler som gjort detsamma är min tanke.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Skulle vilja veta om någon av er har eran hund utomhus i hundgård året om? Var intresserad av polarhund, men hört de ska vara svåra att...
2
Svar
23
· Visningar
2 630
Senast: gammalek
·
Avel Nu är årets betäckningssiffror ute på SWB:s hemsida...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 856
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 473
Senast: Hedinn
·
Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 283
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp