Årets Jerringpris.....

Jag hoppas verkligen inte Goop vinner (och jag tror inte han gör det). Tycker travsporten är sjukt problematisk och om han inte ens tränar hästen känns det ännu mindre som han platsar på listan.
 
Det är klart att vi ska tå bakom Goop om vi är hästmänniskor här inne. Inte för att reta någon. Utan just för att travsport ÄR en HÄSTsport. Och som sagt Goop HAR gjort väldigt bra ifrån sig under året.

Jag röstar på det jag tycker är den största prestationen i år. Min röst hamnar på Duplantis. Ingen slår hans prestation. Att hoppa den höjden och att göra det med sån marginal är helt otroligt!
 
Sjöström är otroligt duktig. Inte för jag någonsin röstat men om det nu skulle ske detta år så är det hon simmerskan.
 
Dags kanske att vi alla står bakom Goop den här gången.... Alltid retar det det någon....
Jag ska rösta, mest för att det verkar reta många. Jag ogillar travsport egentligen men det börjar bli lite underhållande hur alla reagerar på att någon sport med en häst i vinner.
 
Idrottsgalan är i kväll kl 20.
Omröstningen till Jerringpriset har varit stängd över helgen. Den öppnar igen i kväll, med färre kandidater att rösta på.
Oavsett vem Ni håller på, kom ihåg att rösta!
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=179&artikel=7134240
Varför läste jag titel till artikeln som "vem vinner Ridsportens Jerringpris 2018"? Sen läste jag igen och insåg att det stod "radiosportens" oooops, måtte va trött eller nått. :o :rofl:
 
Bortsett från Jerringpriset, denna lista:
Årets kvinnliga idrottare
Frida Hansdotter, alpint
Charlotte Kalla, längdskidor
Stina Nilsson, längdskidor
Sarah Sjöström, simning

Jisses! Vet inte ens vem jag hoppas på, Stina och Kalla vet jag inte ens hur man ska bedöma mot varandra. Jag tycker guld i dubbeljakt är "värt mer" än i sprint, men Stina tog ju också brons på tremilen vilket väl var en större skräll än att Kalla tog silver på 10 km (och tremilen smäller väl också högre än 10 km). Och så åkte de ju i samma lag!

Jerringpriset är jag nöjd bara inte Goop vinner.
 
Trist att Björn inte vann. Jag tycker att prestationen i Prix d'Amérique var så pass stor att han förtjänat priset. Men konkurrensen var också tuff - och även roligt med kvinnligt i toppen förstås.
Bara Peders tidigare segrar samt Örjan Kihlströms tidigare tredjeplats och nu Björns fjärdeplats får ses som stora framsteg. Nu kan det bara bli bättre. :)
 
När Peder vann Jerringpriset förra året fick han 288 825 röster. 2017 fick han 273 760 röster. Hanna Öberg fick 129 223 röster igår... just saying...
Fast hade hopplandslaget varit nominerat i år hade jag nog ändå röstat på Hanna eller Mondo. Bägge deras prestationer var helt outstanding. Dessutom är årets största sportögonblick för mig när Hanna och Mona står och kramas och gråter efter Hannas guld.
Att Hanna är Pitebo är ännu ett plus. :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp